شناسه خبر : 106588
سه شنبه 21 آذر 1402 , 10:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرانی دنیای استکبار از جهانی شدن فرهنگ جهاد و مقاومت

فاش نیوز - اگر جهانی شدن فرهنگ مقاومت را فرصتی مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جهان بدانیم، ضمن اینکه در برابر تهدیدات جهانی علیه کشورمان مصون و بیمه می‌شویم، می‌توانیم این فرهنگ برآمده از دوران دفاع مقدس را در منطقه و جهان ترویج کنیم.

کد خبر: ۶۳۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 12December 2023
 

جهانی شدن فرهنگ ایثار و شهادتگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: امروز و در عصر حاضر شاهد هستیم که جهانی شدن به یکی از جدی‌ترین و مهم‌ترین موضوعات مهم مورد بحث میان مردم و نخبگان ایران و جهان تبدیل شده است. این گفتمان در مدت زمان کوتاهی آنچنان از محبوبیتی بین مردم به خصوص کارشناسان و صاحب‌نظران برخوردار شده که چه در ایران و چه در سطح جهان، مردم و اقشار مختلف جهان و حتی حکومت‌ها به دنبال تعریف و تفسیر معنا و مفهوم‌های موردنظر به منظور دستیابی به اهداف و برنامه‌های بلندمدت خود بر اساس همین جهانی شدن هستند.

اما همین جهانی شدن به صورت همزمان فرصت‌ها و تهدید‌های فراوانی را درون خود دارد که اگر بخواهیم درمورد کشورمان آن را مورد بحث و بررسی قرار بدهیم باید به منظور ایمن شدن و درامان ماندن از تهدیدات ذاتی آن، به دنبال فرصت‌ها و امتیازات آن برویم تا ضمن ایستادگی در برابر مخاطرات آن از امتیازات این جهانی شدن در مسیر ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی نهایت استفاده را ببریم.

حال یکی از فرصت‌هایی که می‌توانیم از آن در جهت بسط و گسترش فرهنگ ایرانی و اسلامی سرزمین خودمان استفاده کنیم، فرهنگ مقاومت و پایداری است. موضوعی که با توجه به اینکه هنوز کمتر از چهار دهه از پایان دوران طلایی و شکوهمند دفاع مقدس می‌گذرد، ولی بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران آیت‌الله خامنه‌ای همچون گنجی است که نسل‌های فعلی و آینده می‌توانند از آن برای رشد و اعتلای ایران اسلامی استفاده کنند.

البته جهانی شدن با توجه به امتیازاتی که از آن برخودار است موجب شده تا امروز کشور‌های جهان بر اساس فرهنگ‌ها خود و در مسیر شکوفایی و بالندگی آرمان‌های اساسی و بنیادین خود از مفهوم جهانی شدن نهایت بهره و استفاده را ببرند. بر همین اساس هم ایران اسلامی به عنوان کشور ما ایرانی‌ها با توجه به سرگذشت و تاریخچه پرفراز و نشیبی که دارد می‌تواند از این جهانی شدن به عنوان برگ برنده‌ای تاریخی و کم‌نظیر در جهت و مسیر تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که یکی از مهمترین بخش‌ها و جنبه‌های ایرانی و اسلامی است استفاده کند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه جهانی شدن از جمله مفاهیم بسیار مهم و کلیدی در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی است برای همین هم همواره مورد توجه و علاقه کارشناسان و صاحب‌نظران ایران و جهان بوده است. ضمن اینکه پدیده جهانی شدن ارتباط مستقیمی با سرنوشت و آینده انسان دارد و اگر این پدیده در مسیر بسط و گسترش فرهنگ مقاومت و پایداری قرار بگیرد به بهترین صورت و شکل ممکن می‌تواند زمینه‌ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و در میان تمامی اقشار مردم به خصوص جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باشد.

بر همین اساس هم بر تمامی مقامات و مسئولان کشور واجب و ضروری است تا در مسیر جهانی شدن و با استفاده از ابزار‌ها و لوازم این مهم در مسیر رشد و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت که همانا فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان عالم و کمک به مظلومان جهان است به بهترین شکل و صورت ممکن استفاده کنند.

نکته دیگر در پدیده جهانی شدن وجود پتانسیل بسیار بالا در ترویج و تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران و است و اگر مسئولان نظام اسلامی ایران همانگونه که تا امروز عمل کردند، بیش از پیش به این مهم توجه و دقت کنند می‌توانند با انجام اقدامات بسیار خوب و مناسبی یک سد عظیم دفاعی و امنیتی در برابر تهاجم و تجاوزات فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب ایجاد کنند تا مانع از تحقق نقشه‌ها و خواسته‌های شوم آن‌ها برای حال و آینده ایران اسلامی شوند.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان ثروت و اندوخته‌ای ابدی و همیشگی در بطن خود بهترین فرصت ممکن برای مقابله و ایستادگی در برابر تهاجم و نفوذ فرهنگی و همچنین حفظ و حراست از هویت ملی را دارد که اگر به درستی از این پدیده جهانی شدن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم در کنار آشنایی تمامی مردم کشورمان با فرهنگ مقاومت و پایداری شاهد جهانی شدن ارزش‌های اسلامی و ایرانی کشورمان خواهیم بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi