شناسه خبر : 106808
چهارشنبه 29 آذر 1402 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاکدل: شناسایی ۱۱ هزار ایثارگر فاقد حقوق و درآمد

پاکدل: شناسایی 11 هزار ایثارگر فاقد حقوق و درآمد

فاش نیوز - معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۱ هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد در رگه‌های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود پاکدل معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در سفر به بندرعباس، اظهار داشت: ایثارگری در مفهوم کلی یعنی ترجیح دیگران بر خود و شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نشان دادند در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام، حاضرند از خون و سلامتی خود بگذرند تا مردم در آسایش و امنیت زندگی کنند.

وی، یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم مردمی سازی فعالیت‌های دستگاه‌ها اعلام شده است و افزود: بنا بر این سیاست بنیاد شهید و ایثارگران یک معاونت با عنوان مددکاری و مشارکت مردمی تشکیل داده است و زیر مجموعه آن اداره کل تشکل‌ها با مشارکت مردمی که هم اکنون در حال ساماندهی و جمع آوری آمار از گروه‌های جهادی است.

پاکدل بیان کرد: از روز گذشته در استان هرمزگان و شهر بندرعباس گروه‌های جهادی پزشکی با تخصص‌های مختلف حضور یافته‌اند و خدماتی که در اختیار دارند را به مردم هرمزگان و شهر بندرعباس ارائه می‌دهند و این حرکت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: از گروه‌های جهادی مانند گروه‌های اهدای عضو در زمینه مسکن و تعمیر ایثارگران و در دیگر حوزه‌ها مانند آزادی زندانیان را شناسایی و تجلیل کردیم و تا پایان سال تعداد گروه‌های بیشتری را بسیج کنیم که به کمک دولت باشد و فعالیت‌های جهادی که با اخلاص باشد اثر بهتری را در جامعه خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: با مدد از شهدا که خون پاک خود را برای این نظام تقدیم کردند. ساماندهی این گروه‌ها که در اقصا نقاط کشور مشغول به ارائه خدمات به مردم باشند و در همه صحنه‌ها حضور فعال دارند.

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد افزود، آن چیزی که امروز باعث شده است کشور بیش از 40 سال در برابر تحریم‌ها مقاومت و تاب آوری داشته باشد همین کار‌های مردمی بوده است و هر جا حضور مردم در صحنه پر شور بوده دشمن شکست خورده است و در صحنه‌های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی سرافراز و پیروز بوده است.

پاکدل ادامه داد: امسال اولین سال است که بنیاد شهید برنامه ریزی این کار را در دستور خود قرار و راه اندازی کرده است و اولویت ما شبکه‌های مدد کاری که در حال شکل گیری است و 15 هزار نفر معتمد معین در اجرای طرح و تکریم از خانواده‌های شهدا تلاش کردند را شناسایی کردیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا «خانه‌های فرهنگ و ایثار و شهادت را در محله‌ها» در سراسر شهر‌های کشور با محوریت مساجد و در بستر امور فرهنگی انجام خواهد شد و نمونه آن در شهر تهران در حال مذاکرات با شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

پاکدل گفت: مناطقی در تهران شناسایی شده و به دنبال اخذ مجوز هستیم که این خانه‌ها مروج فرهنگ باشند و اولویت‌های آن‌ها فرهنگی باشد و در همین راستا در اربعین موکب داران زیادی را چه در داخل و خارج کشور عراق خدمات خوبی را به زوار امام حسین علیه السلام ارائه دادند.

وی اضافه کرد: در اربعین مترجمانی را از جامعه ایثارگری به کار گیری کردیم که هدف شهدا و نظام جمهوری اسلامی در مبارزات با طاغوت برای زوار سایر کشور‌ها ترجمه کردند و گروه‌های پزشکی و سایر گروه‌ها در این مواکب مستقر بودند و کار‌های فرهنگی و پزشکی ارائه دادند.

پاکدل خاطرنشان کرد، اولویت ما ترویج و توسعه فرهنگ شهادت در جامعه و بعد از آن ارائه خدمات پزشکی به جامعه هدف آغاز شده است.

وی افزود: 11 هزار نفر از ایثارگران فاقد حقوق و درآمد در رگه‌های پایین جامعه را شناسایی کردیم و بصورت ماهانه مبالغی را به آن‌ها پرداخت می‌کنیم و در گروه‌های جهادی به سمت این هدف می‌رویم که ایثارگران در قالب گروه‌های جهادی به سایر مردم خدمات ارائه دهند.

اینستاگرام
سلام جناب پاکدل
پاداش پایان خدمت جانبازان حالت اشتغال؟!
باسلام آقای پاکدل شماهم شدیدرئیس تون چرادروغ میگی اقامن چندماهی هست ویزیت وهزینه درمان که خودم هزینه کردم رابه بنیادشهید وامورایثارگران تحویل دادم ولی دریغ ازحتی یک ریال پول هزینه کردچراشماازخدانمی ترسیدواقعاکسی نیست که ازشمابااین همه اعتراض ایثارگران بپرسه که اگه شما۲۰روزه هزینه دارو و ویزیت جانبازان راپرداخت میکنیدپس چرااین همه مراجعه کننده هست که همه هم ناراضی هستندیامامریض هستیم که برای هزینه درمانمون به بنیادشهید وامورایثارگران مراجعه میکنیم وکسی هم نیست که جواب بده یا واقعاشما دارای مشکل هستیدکه این همه دروغ میگیدبس کنیدمردحسابی ازرئیس تون یادگرفتید
بنام خداوند متعال من ایثارگر دفاع مقدس بوده خط عملیاتی مهران ۸ تا ۱۰ ماه جهبه دارم کارت ایثارگری با تکریم کارت جدید دارم‌ کد ملی (۴۶۹۹۳۶۸۴۷۶) سن ۵۵ سال ۱۰ ماه بیمه تامین اجتماعی اختیاری هستم با دوسال خدمتم با هزینه‌های خودم خریداری کردم بیکارم صیغه از مالی هستم با ۷ نفر عائله زیر تکلم هست توان خرج بچه هام ندارم استعلام شده شناخته‌شده مفسرین هستم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi