شناسه خبر : 107510
دوشنبه 25 دي 1402 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زندگی تنها مادر شهید ژاپنی در «مادر کونیکو» پویانمایی می‌شود

فاش نیوز - پویانمایی ۲۶ قسمتی «مادر کونیکو» برای آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با زندگی تنها مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس، با الهام از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» ساخته می‌شود.

زندگی تنها مادر شهید ژاپنی در «مادر کونیکو» روایت می‌شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، پویانمایی ۲۶ قسمتی «مادر کونیکو» برای آشنایی مخاطب کودک و نوجوان با زندگی یک مادر شهید (مرحوم سبا بابایی، مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس) ساخته می‌شود. یداله تناور تهیه کننده و کارگردان این مجموعه از آماده سازی کامل پنج قسمت پویانمایی «مادر کونیکو» برای پخش خبر داد.

او پیشتر در خصوص نحوه تولید این اثر گفته بود که «در زمان ارائه طرحم به مرکز پویانمایی صبا یک ماه از فوت او گذشته بود. با موافقت صبا قرار شد انیمیشن را در ۲۶قسمت ۱۴دقیقه‌ای تولید کنیم. از آنجا که خانم کونیکو یامامورا در طول زندگی‌اش مصاحبه نمی‌کرد و اجازه چاپ زندگی‌نامه‌اش را نمی‌داد، آقای حمید حسام، نویسنده کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» در سفری با خانم کونیکو یامامورا، او را متقاعد کرد تا زندگی‌نامه‌اش را تعریف کند. ما از دو نوع موسیقی ایرانی و ژاپنی استفاده کردیم. فصل بهار ۱۴۰۳ ساخت انیمیشن مادر کونیکو یامامورا تمام می‌شود.»

به گفته این کارگردان، پویانمایی «مادر کونیکو» با الهام از کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی ساخته می‌شود. اثری که روایتگر فراز‌هایی از زندگی کونیکو یامامورا (سبا بابایی) مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس محمد بابایی است.


کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» نوشته حمید حسام و مسعود امیرخانی

تناور در این باره گفت: روایت قصه از تولد و کودکی این بانو و همزمانی اش با جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و پس از آن به ماجرای آشنایی اش با همسر، تشرف به دین اسلام، مهاجرت به ایران و اعزام فرزندش به جبهه و سایر فعالیت‌های فرهنگی او خواهیم پرداخت.

این پویانمایی با تکنیک کمیک موشن، در ۲۶ قسمت چهار دقیقه‌ای ساخته و تا بهار سال آینده همه قسمت‌های آن آماده می‌شود. پخش احتمالی این اثر اقتباسی، همزمان با سالگرد درگذشت خانم کونیکو یامامورا (سبا بابایی) خواهد بود.

«کونیکو یامامورا» تیرماه سال گذشته به علت ضایعه تنفسی در بیمارستان «خاتم‌الانبیا» تهران درگذشت.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi