شناسه خبر : 107737
دوشنبه 09 بهمن 1402 , 15:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دیدار با ۱۳ هزار خانواده شهید و ایثار گر در البرز

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اجرای طرح سپاس از خانواده های شهدا و ایثارگران در سراسر کشور اعلام کرد: امسال در اجرای این طرح مدیران دستگاه های اجرایی استان با ۱۳ هزارو۲۰۰ خانواده شهید و ایثارگردیدار و سرکشی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «سلیمان رستمیان» روز دوشنبه در نشستی که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور خبرنگاران برگزار شد،افزود: این دیدارها تا پایان سال جاری به ۱۶ هزارو۲۵۰ مورد در البرز افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: دیدار با سه هزار و ۵۰ خانواده شهید و ایثارگر دیگر البرزی از ۱۲ بهمن ماه همزمان با اولین روز از دهه فجر آغاز و تا روز ۲۲ اسفند ماه سال جاری همزمان با روز بزرگداشت شهدا ادامه خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد شهید البرز با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،گفت: حرکت مردم ایران برای انقلاب اسلامی از دهه های گذشته آغاز شد به طوریکه در این مسیر مبارزان زیادی در دوران پهلوی داشتیم که تعداد زیادی از آنها یا زندانی و یا به شهادت رسیدند.

رستمیان افزود: حاصل آن زحمات و مبارزات در انقلاب اسلامی تبلور یافت که تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثارگری ایثارگران در دوران شروع انقلاب، پیروزی و تثبیت آن بوده است.

برگزاری ۱۶ عنوان برنامه دهه فجر توسط بنیاد شهید البرز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به برنامه های پیش بینی شده برای ایام الله دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت: این بنیاد در زیرمجموعه ستاد بزرگداشت دهه فجر استان به عنوان رییس کمیته ایثارگران انتخاب شده است که تعدادی از دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان در عضویت آن هستند.

وی با بیان اینکه قرار است جشن های فرهنگی با پیوست ایثار و شهادت برگزار شود، افزود: از جمله برنامه های پیش بینی شده گردهمایی ۱۵۰ نفر از راویان ایثار، همایش تشکل های شاهد و ایثارگر، حضور خانواده شهدا و ایثارگران در نمازهای جمعه استان، برگزاری جشن ها و مسابقات در ۲۵ مدرسه شاهد استان و برگزاری جشنواره آشپزی و شیرینی پزی در این مدارس است.

رستمیان دیدار با خانواده شهدای ادیان، یادواره شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری مسابقات ورزشی را از دیگر این برنامه ها برشمرد و گفت: برگزاری میهمانی لاله ها در ۱۵۸ گلزار شهید و ۲۰ گلزار شهدای گمنام و حضور در راهپیمایی دشمن شکن ۲۲ بهمن از دیگر این برنامه هاست که برای این مراسم تصویر ۲ هزار شهید تهیه و در بین راهپیمایان توزیع می شود.

وی اضافه کرد: همچنین تصویر ۵۳ شهید انقلاب اسلامی در مسیر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن کرج و استان نصب می شود.

برگزاری جشنواره ورزشی شهدای طوفان الاقصی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با بیان اینکه از چهارشنبه هفته جاری مسابقات ورزشی ایثارگران و خانواده آن ها در هشت رشته ورزشی آغاز می شود، گفت: این مسابقات در رشته های تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دارت، تیراندازی با تفنگ و تپانچه، کوهپیمایی و والیبال فرزندان برگزار می شود.

«محمدرضا عالیانی» افزود: در دهه فجر انقلاب اسلامی پنج خط تیراندازی و دارت در این استان راه اندازی می شود.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ هزار سند الکترونیک از دست نوشته ها و وصایای شهدا در یک سامانه برای بهره مندی پژوهشگران بارگذاری شده ضمن خاطرات تمام والدین شهدا نیز جمع آوری شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi