شناسه خبر : 108045
چهارشنبه 11 بهمن 1402 , 15:49
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نیازهای ایثارگران خاص است

نیازهای ایثارگران خاص است

فاش نیوز - نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر نیازهایی در حوزه داروهای خاص، ویلچر ومداوای مصدومان شیمیایی وجود دارد که باید در دانشگاه به آن بپردازید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی مقدم، نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نشست با ریاست، اساتید و کادر آموزشی دانشگاه شاهد، بیان کرد: بسیار خوشحالم از اینکه در این دانشگاه خدمت شما می‌رسم و مایل بودم که در متن و بطن اتفاقات و فرآیندهایی که در دانشگاه در حال برگزاری است، قرار گیرم.


وی افزود: دانشگاه شاهد از امتیازات معنوی، ارزشی و علمی بالایی برخوردار است، این دانشگاه به نوعی با فرمان امام راحل(ره) تأسیس شد و بعدها نیز مورد تأییدات مقام معظم رهبری قرار گرفت و برای استقلال این دانشگاه هم حمایت‌های خوبی کردند که در نوع خودش منحصر به فرد است.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اینکه از امتیازات بزرگ دانشگاه شاهد این است که فلسفه وجودی آن مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران است که تمام ارزش‌های انقلاب نیز مرتبط به آنهاست، خاطرنشان کرد: پس اگر انتظار داشته باشیم این دانشگاه در تراز انقلاب قرار گرفته و در جبهه مقاومت هم نقش ایفا کند، انتظار کاملا بجایی است، اینکه شما در این دانشگاه به مسائل فرهنگی و مفاهیم والای انسانی بپردازید یک انتظار به حق است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه دانشگاه شاهد در چهار حوزه باید در بخش فرهنگی تلاش کند، بیان کرد: ابتدا در حوزه دین باید فعال باشد، زیرا در حال حاضر بزرگترین مشکل در سطح مخاطب، شبهاتی است که به دین وارد می‌شود و در بسیاری از مواقع به آن پاسخ داده نشده است.

وی موضوع بعدی را اخلاق دانست که باید به فلسفه آن پرداخته شود و افزود: موضوع سوم ایجاد امید و انگیزه برای مردم و سپس آگاهی است، امروز یکی از دغدغه‌های بزرگ ما این است که امید به زندگی کاهش یافته و باید در این حوزه اقدامات مناسبی صورت گیرد. تهذیب قبل از علم است و باید به آن توجه ویژه شود و از دانشگاه شاهد به موازات بخش فرهنگی انتظار می‌رود که گوی سبقت علمی و فناوری را از دیگر دانشگاه‎ها برباید، زیرا شهدا و ایثارگرانی که این نظام به برکت خون آنها به دست ما رسیده، بسیار پیشتاز بودند و در زمان خود رتبه‌های بالای علمی داشتند.

حجت الاسلام موسوی مقدم ادامه داد: در حوزه علوم انسانی، تجربی و فناوری باید علم را به بند کشیده از آن برای ارتقا جامعه استفاده کنیم و تحقیقات ما نیز باید کاربردی باشد .اگر ما به دنبال تقویت این بخش هستیم باید تلاش کنیم در تمام رشته‌ها فعالیت کنیم و دانشگاه شاهد باید در تمام حوزه ها الگو باشد و یکی از توقعاتی که از این دانشگاه وجود دارد این است که در حوزه رفع نیازهای مربوط به ایثارگران گام‌های مهمی بردارد چون اینجا متعلق به آنهاست.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه امروز ایثارگران نیازهای خاصی دارند، تاکید کرد: در حال حاضر نیازهایی در حوزه داروهای خاص، ویلچر ومداوای مصدومان شیمیایی وجود دارد که باید در دانشگاه به آن بپردازید. در حوزه مسائل علمی و کارهای پژوهشی کاربردی باید به کمک بنیاد آمده و بنیاد هم متقابلا حمایت و سرمایه گذاری کند و در نهایت امیدوارم روحیه انقلابی و جهادی را در همه شئونات دانشگاه حفظ کنید.

در ادامه این نشست احمد چلداوی، رییس دانشگاه شاهد و تعدادی از اساتید و روسای دانشکده‌های مختلف دانشگاه شاهد ضمن تشریح دستاوردهای علمی خود، به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi