شناسه خبر : 108132
یکشنبه 15 بهمن 1402 , 09:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت شهدای غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان

فاش نیوز - مراسم اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت کودکان شهید غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان و با تجلیل از پدران گرامی شهدا در اردبیل برگزار شد.
 
برگزاری آیین اختتامیه کنگره شعر «بال در بال ملائک» با محوریت شهدای غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان در اردبیل
به گزارش ایثار،  آیین اختتامیه کنگره ملی شعر «بال در بال ملائک» با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و شاعران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن فدک اردبیل برگزار شد.
داور نوری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در سخنانی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار بی‌رحمانه مردم و به ویژه کودکان غزه گفت: با توجه به اثرگذاری فزاینده زبان شعر، کنگره ملی شعر «بال در بال ملائک» با محوریت گرامیداشت کودکان شهید غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان در دارالارشاد اردبیل برگزار شد.
وی با اشاره به جایگاه والای استان اردبیل در تاریخ شعر و ادب فارسی و ترکی گفت: کنگره ملی «بال در بال ملائک» به صورت چشمگیر و کم‌سابقه مورد استقبال شاعران گرانقدر از 29 استان کشور پهناور ایران اسلامی قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل از دوران صفویه تاکنون شعرای بزرگی داشته است و برای کنگره ملی شعر بال در بال ملائک ۸۲۶ قطعه شعر از ۲۹ استان ارسال شده بود و با نظر هیئت داوران، ۳۰۷ اثر حائز اهمیت و از بین آنها هشت اثر ترکی و فارسی، برتر شناخته شد.
داور نوری افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل برای همکاری در راستای اجرا و تولید برنامه‌های غنی فرهنگی و انتقال آموزه‌های لازم به نسل‌های نو آمادگی کامل دارد و از همکاری و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط استقبال می‌کند.
در ادامه، افراد برتر این رویداد به این شرح زیراعلام شد:
در بخش فارسی: نفر اول ناصر اسماعیلی از استان زنجان، نفر دوم ساجده تقی زاده از استان فارس و نفر سوم محسن کاویانی از استان قم.
در بخش شعر ترکی: نفر اول زهرا اسماعیل پور (سولماز) از استان آذربایجان غربی/ چایپارا ، نفر دوم سحر افضلی از استان آذربایجان غربی اورمیه ، نفر سوم وفا منافی از استان اردبیل
افراد شایسته تقدیر: مصطفی توفیقی از استان خراسان رضوی/ مشهد، قاسم بای از استان گلستان/ رامیان و هیئت داوران کنگره شعر غزه نیز حسین بختیاری، شهاب الدین وطن دوست و سیدسعید اطهر نیاری بودند.
شعرخوانی، پخش نماهنگ دفاع مقدس و تجلیل از شعرای برگزیده و همچنین تکریم و تجلیل از استاد سخنور شاعر معاصر و صاحب نام اردبیلی از بخش‌های دیگر این رویداد ادبی بود.
یکی از مهمترین بخشهای این مراسم، تجلیل از پدران معظم شهدا توسط مسئولان مراسم بود.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi