شناسه خبر : 108240
سه شنبه 17 بهمن 1402 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیا در کل بنیاد یک کارشناس حقوقی و اقتصادی نیست؟!

روزی که بنیاد شهید تأسیس شد، هدف آن این بود که التیامی بر دردها و آلام جانبازان باشد؛ نه اینکه با این‌گونه تصمیمات باعث پریشانی...

فاش نیوز - مدیر کل محترم آقای اروز، صرف نظر از مطالبی که قبلا اینجانب به عرض رسانده بودم، ازجمله اینکه در ماده ۴۵ عبارت خودرو اتوماتیک مناسب قید شده و استفاده از تسهیلات؛ که هیچکدام در مورد جانبازان ۷۰ درصدی که پژو ۲۰۷ تحویل گرفته اند مصداق پیدا نکرد که شبکه ملی ایثارگران هم به طور مفصل خطاب به مسئولین مملکتی آن را تایید و برآن صحه گذاردند.

تصویب ماده ۴۵ توسط قانون‌گذار در زمانی صورت گرفت که قانون‌گذار هرگز تصور نمی کرد قیمت خودرو خارجی از مرزهای باورنکردنی عبور کند و گرچه قیمت خودرو خارجی بالاتر از داخلی بود ولی تناسبی بین آنها وجود داشت.

اما امروز به دو نفر جانباز ۷۰ درصد دو خودرو داخلی و خارجی واگذار می شود که تفاوت آن ۱۰ برابر است.

سووال من این است که کدام قانون و عقل و منطق و انسانیت پذیرای چنین چیزی است. روزی که بنیاد شهید تأسیس شد، هدف آن این بود که التیامی بر دردها و آلام جانبازان باشد؛ نه اینکه با این‌گونه تصمیمات باعث پریشانی و اضطراب جانبازان را فراهم کند.

آیا در کل این بنیاد یک نفر کارشناس حقوقی و اقتصادی وجود نداشت که تبعات این نوع تصمیمات را به بنیاد یادآوری کند؟

این طنز تلخ و به سخره گرفتن قانون است که به جانباز ۷۰ درصد قطع نخاعی دیکته شود که حق شما همان خودرو داخلی است ولی به سایرین حتی با درصد پایین‌تر اجازه واردات داده می شود.

برای شما آرزوی سلامتی دارم.

|| مسعود صادقی

اینستاگرام
سلام علیکم؛
همانطور که مستحضرید هیئت وزیران در جلسه 08/05/1402 به پیشنهاد شماره 47366/02/400 مورخ 10/02/1402 بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای بند (و) تبصره (7) ماده واحده قانون بودجه سال 1402 کل کشور، واردات خودرو توسط جانبازان پنجاه درصد (50%) و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات موضوع ماده (45) قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران استفاده ننموده‌اند را تصویب نمود. در همین راستا و بر اساس بند دوم ماده 17 تصویب‌نامه نامبرده، مشمولینی که ظرف (10) سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده ننموده‌اند، در اولویت بهره‌مندی از طرح ابلاغی معرفی گردیده است..
شایان ذکر است اینجانب جانباز 70 درصد قطع نخاعی ویژه، سلامتی خود را در راه تکوین، شکوفایی، دفاع و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و کیان جمهوری اسلامی ایران، استقلال و تمامیت ارضی کشور، از دست داده و به اختلالات جسمی و روانی دچار می‌باشم. علیرغم این مهم و با عنایت به مطالب مطروحه، نامبرده به دلیل استفاده از طرح حواله خودرو در اسفند سال ۹۱ با توجه به اطلاعیه شماره یک دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد و بالاتر جزو مشمولین طرح واردات خودرو نمی‌باشم.
بر اساس اطلاعیه مذکور در صورتیکه جانباز بعد از تاریخ 02/10/1391 (لازم‌الاجرا شدن قانون جامع خدمت‌رسانی ایثارگران) به هر نحوی از تسهیلات موضوع ماده 45 بهره‌مند شده باشد مشمول واردات خودرو نخواهد بود. از طرفی بند دوم ماده 17 تصویب‌نامه هیئت وزیران (تصویب مورخ 18/05/1402) به صراحت مشمولینی که ظرف (10) سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده ننموده‌اند، در اولویت بهره‌مندی از طرح ابلاغی معرفی می‌نماید ( بیش از 10 سال از استفاده نامبرده از طرح حواله خودرو گذشته است). لذا بر اساس اطلاعیه بنیاد شهید و امور ایثارگران حق ورادات خودرو از نامبرده سلب، درحالی که تصویب‌نامه هیئت وزیران این موضوع را حق مسلم تلقی می‌نماید!!! به این ترتیب دوگانگی ایجاد شده در خصوص برخورداری از امتیاز واردات خودرو در کش و قوس بلاتکلیفی قرار گرفته و در نهایت امتیاز از نامبرده سلب گردید.ممنونم پیگیری بفرمایید،نشکر،
من سلامتی ندارم از بیست و چهار سال پیش در تهران تشخیص دادن کسانی که در معرض گازهای شیمیایی و اعصاب قرار گرفته اند باید جهت درمان در شمال زمین یا خانه به انها تعلق بگیرد رامسر نوشهر کلاردشت تنکابن محمود اباد ووولی چی شد؟؟؟هزاران عوارض ووووو.فیلم آژانس شیشه ای چه بدرد من میخورد.شکسته نفسی کردم برای درصد به کمیسیون نرفتم خودشان ده درصد زده اند. کسی که شیشه درب وردی خوابگاه ده علوم پزشکی را شکست.آژانس شیشه ای تبدیل شدبه آژانس دوستی ولی بنیاد بی مهریش در نق من حد و اندازه ندارد.زمین و ویلا در شمال تویاتای کمری پس کو کووو..به اسم ما به کام دیگران.خرابکار ساواک شد خرابکار ویلاهای نوشهر و رامسر.بس است ولله خجالت دارد نفسم نمیاید بالا.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi