شناسه خبر : 108367
دوشنبه 23 بهمن 1402 , 16:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن ۲۲ بهمن چرا منحصر به فرد است؟

فاش نیوز - جشن های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مانند اصل انقلاب، منحصر به فرد است. کمتر کشوری است که انقلابی در آن رخ داده باشد و بعد از چند دهه، بتواند جشنی پر نشاط در سالگرد پیروزی برگزار کند.
کشورهایی هم که چنین جشن هایی را برگزار می کنند، غالبا محدود به مراسم رسمی دولتی و رژه و نمایش ادوات نظامی است. اما در کشور ما، برگزار کنندگان اصلی جشن، خود مردم با سلابق مختلف و سطوح سنی گوناگون -از پنج نسل- هستند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن، امسال در ۱۴۰۰ شهر  و ۳۸ هزار روستا در حالی در امنیت و آرامش کامل برگزار شدکه گروه های تروریستی بسیاری، به سفارش سرویس های جاسوسی متخاصم، برای نا امن سازی ایران فعالیت می کنند و ظرف ماه های اخیر، ده ها شبکه و هسته تروریستی از سوی نهادهای امنیتی، بازداشت یا منهدم شده اند.
گسترده تر از گروه های تروریستی، شبکه تروریسم رسانه ای و اقتصادی است که ماموریت دارند آرامش روانی و معیشتی مردم ایران را به هم بزنند.
این شبکه، طی ماه های اخیر ماموریت داشت به بهانه تحولات منطقه، به تلاطم های روانی و اقتصادی دامن بزند تا مردم را نسبت به حضور در جشن پیروزی انقلاب و سپس، انتخابات مهم ۱۱ اسفند دلسرد کند.
جشن تماشایی ۲۲ بهمن امسال، با وجود هجمه سنگین رسانه ای و اقتصادی -و کم کاری برخی دستگاه های مسئول در مواجهه هوشمندانه و قاطع با بحران سازان- رونق گرفت و یکی از کم نظیر ترین راهپیمایی های سال های اخیر را رقم زد.
همچنین، امواج خروشان جمعیت به ویژه در گستره چند کیلومتری در تهران در حالی به چشم دوستان و دشمنان آمد که ۲۲ بهمن، با چند روز تعطیلی پشت سر هم مقارن شده بود و طبیعتا در چنین ایامی، مسافرت ها اوج می گیرد.
اقشار مختلف، با سلایق سیاسی و اجتماعی گوناگون، در حالی پای کار جشن انقلاب آمدند که گلایه های به حقی از عملکرد برخی مدیریت ها دارند، یا توقعاتشان از مدیران -با همه خدمات و زحمات- بسی فراتر از کارکرد های فعلی است.
مردم با مشکلات گوناگونی دست به گریبان هستند، گلایه و انتقاد دارند، و برخی عملکرد ها را ممکن است نپسندند، اما به برکت خود انقلاب، به این بلوغ رسیده اند که از اهمیت جاری ساختن خون تازه در رگ های انقلاب جوان خویش غفلت نکنند.
انقلاب اسلامی و آزادی و استقلال برآمده از آن، انتخاب همین مردم -نسل اندر نسل- است و آنها بر مبنای دریافتی به غایت عقلانی و عاطفی، برای انتخاب مبارک خویش، از دل و جان مایه می گذارند.

|| برگرفته از فضای مجازی

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi