شناسه خبر : 108427
چهارشنبه 25 بهمن 1402 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پناهندگی ۷ هزار اسیر بعثی به‌خاطر خوش‌رفتاری ایرانی‌ها+ تصاویر

فاش نیوز - رفتار ایرانی‌ها با اسرای عراقی باعث شد از تعداد ۲۵ هزار اسیر عراقی، ۷ هزار تن از آنان پناهنده شده و تعداد زیادی از آنان به سپاه بدر عراق پیوستند.

به گزارش خبرگزاری دفاع پرس، دوران «دفاع مقدس» با صحنه‌هایی که خلق آن در تاریخ معاصر و تاریخ کشور کم نظیر بود دانشگاه درس آموزی برای ملت ایران شد تا خود را در این میدان سخت و دشوار بیازمایند. در مقطعی حضور در میدان نبرد و پر کردن سنگر‌ها برای دفاع از مرز‌ها امتحان آن روز‌های مردم شد و در برهه‌ای دیگر پشتیبانی و حمایت‌های مادی و معنوی از جبهه‌ها برای تامین نیاز‌های رزمندگان در خط مقدم و در جای دیگر نوع رفتار در مقابل اسرای عراقی که به دست رزمندگان ایرانی به اسارت درآمده بودند و در اردوگاه‌های اسرا ساکن شدند.

هرچقدر وضعیت اسرای ایرانی در اردوگاه‌های عراق سخت و طاقت فرسا بود، اسرای عراقی در ایران شرایط خوبی داشتند. رسیدگی به آن‌ها در حد مطلوبی انجام می‌شود و رافت اسلامی رزمندگان از زمانی که به اسارت درآمده تا وقتی در اردوگاه مستقر شده و زندگی در این برهه را تجربه می‌‎کردند انسانی و اسلامی و مطابق اخلاقیات بود. 

بسیاری از اسرا با دیدن رفتار ایرانی‌ها حاضر شدند در ایران بمانند و یا همراه با رزمندگان ایرانی در مقابل جنگ افروزی و تجاوزات صدام و رژیم بعث او بایستند. امام خمینی در مقطعی اشاره کردند که سرای عراقی میهمانان جمهوری اسلامی ایران هستند و همین خوش رفتاری مسوولان نگهداری اسرا باعث شد تعداد بسیار زیادی از آنان توبه کرده و به سپاه بدر بپیوندند تا با فرماندهی اسماعیل دقایقی مقابل لشکر دشمن سلاح به دست گیرند. شهید اسماعیل دقایقی با شناسایی این نیرو‌های به اسارت درآمده مقدمات توبه و حضور انان در سپاه بدر که متشکل از مجاهدین عراقی بودند را فراهم می‌‎کرد.

بخشی از این مجاهدین را گروهی از افسران و نظامیان عالی رتبه عراقی تشکیل می‌داد که از ابتدای جنگ به ایران پناهنده شده بودند و بخش دیگر مردمی بودند که از حضور در لشکر‌های عراق سرباز زدند. بخش دیگر، اما همین اسرای توبه کرده تشکیل می‌دادند که از دل و جان در کنار نیرو‌های ایرانی جنگیدند. از ۶۵ هزار اسیر عراقی، حدود ۷ هزار و ۶۰۰ و خرده‌ای نفر به ایران پناهنده شدند. 

در ادامه تصاویری از رفتار رزمندگان ایرانی در لحظه به اسارت گرفتن نیرو‌های مجروح عراقی را می‌بینید.

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

خوش رفتاری ایرانی‌ها باعث پناهندگی ۷ هزار اسیر عراقی شد+عکس

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi