شناسه خبر : 108524
یکشنبه 29 بهمن 1402 , 08:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری مراسم تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه

فاش نیوز - مدیرکل بنیاد کرمانشاه در این مراسم گفت: شهید متعلق به همه افراد جامعه است و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همه باید پای کار باشند.
 
برگزاری مراسم تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه
به گزارش ایثار، مراسم تجلیل از خیرین شاهد و ایثارگر استان کرمانشاه با حضور 28 تن از خیران این حوزه در سالن جلسات ساختمان ستاد استان به ریاست خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.
 در این نشست که به منظور تقدیر از تلاش های تشکل خیران ایثارگر برگزار شد، مدیرکل بنیاد کرمانشاه در سخنانی ضمن قدردانی از اعضای خیر این تشکل اظهار داشت: مردمی سازی از جمله سیاست های اصولی بنیاد در جهت توسعه و ترویج هرچه بهتر فرهنگ غنی ایثار و شهادت در بین آحاد مردم و جامعه اسلامیمان است.
 مدیرکل بنیاد کرمانشاه افزود: امروز اگر هر دستگاهی که در بخشی از برنامه های ترویجی بنیاد مشارکت دارد همه اینها به منظور آن است که بدانیم شهید متعلق به همه افراد جامعه است لذا بنیاد شهید نه به لحاظ نیروی انسانی و نه به لحاظ امکاناتی که در اختیار دارد یقیناً نمی تواند امر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به تنهایی در جامعه پیش برده و به سامان رساند، لذا می بایست دستگاه های اداری و تشکل های مردم نهاد همچون تشکل خیران شاهد و ایثارگر در این مسیر به آستین همت بالا زده و به یاری بنیاد بشتابند تا رسالتی را که بر دوش همه نهاده شده به نحو احسن به انجام رسانیم.
 وی حضور مردم در تاسوعا و عاشورای حسنی را از نمونه های بارز حرکت های فرهنگی مردم پایه نام برد و افزود: این حرکت ارزشمند و خودجوشی است که مردم بدون هیچگونه دعوتی در آن شرکت جسته و با عشق و علاقه به انجام وظیفه می پردازند که نتایج بسیار مثبتی را هم به دنبال دارد.
 دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان برگزاری یادواره ها از جمله یادواره های طایفه ای را از دیگر اقدامات و برنامه های بنیاد در جهت مردمی سازی فعالیت های بنیاد شهید عنوان کرد و این اقدام را از فعالیت ها و برنامه های بسیار موفق در راستای مردمی سازی برشمرد.
  وی انجام 29 هزار دیدار در طی یکسال را از برنامه هایی دانست که با مشارکت دیگر دستگاه های اداری سطح استان انجام شده است و تصریح کرد: اگر می خواهیم فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان و نسل آینده ساز کشور منتقل کنیم نیازمند آن هستیم که همگی پای کار آمده و مشکلات جامعه ایثارگری را مرتفع سازیم.
 در  ادامه این نشست حجت الاسلام یاوری دستیار استاندار کرمانشاه در امر مردمی سازی نیز در سخنانی ضمن تاً کید بر حضور همگانی آحاد مردم در صحنه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اظهار داشت: به گواه تاریخ کشورهایی که حکمرانی مردمی را در دستور کار خود قرار داده اند در تمامی برنامه های خود از جمله اقتصاد کشور موق بوده اند.
 حجت الاسلام یاوری افزود: نهال پر ثمر نظام اسلامی ایران که برگرفته از مکتب نورانی اسلام در سال 57 به رهبری امام راحل(ره) در سال 57 به بار نشست از همان ابتدای کار بر نقش مهم و مؤثر مردم در همه عرصه ها و جنبه ها صحه گذاشت و این امر را از ویژگی ها و شاخص های نظام اسلامی بر پایه حکمرانی مردم دانست.  
 همچنین در این نشست رحیم گلی معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد کرمانشاه نیز با ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های مطلوب تشکل های ایثارگری به ویژه تشکل خیرین اظهار داشت: تشکل خیرین شاهد و ایثارگر از جمله تشکل های موفق و اثربخش در حوزه ایثارگری است که وجود این تشکل فی نفسه موجب وفاق، همدلی و همراهی در بین ایثارگران عزیز و تلاش در رفع مشکلات این بخش از جامعه است.
 معاون مددکاری و مشارکت های اجتماعی بنیاد کرمانشاه با اشاره به اینکه این تشکل هنوز در ابتدای راه اخود قرار دارد، تعداد اعضای این تشکل را 28 عضو عنوان کرد و افزود: از ویژگی های بسیار خوبی که از تشکل خیرین سراغ داریم انفاق، سخاوت، نوع دوستی و کوشش مجدانه در جهت کاهش فقر و تهیدستی در بین آحاد جامعه به ویژه جامعه ایثارگری است.
در ادامه این نشست از خیرین حاضر تجلیل به عمل آمد.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi