شناسه خبر : 108527
یکشنبه 29 بهمن 1402 , 09:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت در نظام خلقت جای پای پر رمز و رازی دارد

فاش نیوز - نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهادت در نظام خلقت جای پای پر رمز و رازی دارد، گفت: بن مایه ادب و فرهنگ پایداری و ایثار و مقاومت از گذشته‌های دور متاثر اعتقادات ما بوده و شعر بهترین راه تبیین این مهم بوده است.
 
شهادت در نظام خلقت جای پای پر رمز و رازی دارد
به گزارش ایثار، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رمضان موسوی مقدم در آیین اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز بیان کرد: مفهوم هنر اگرچه صدها تعریف داشته اما هنوز تعاریف تام و تمام برای آن عرضه نشده و لذا تعاریف جداگانه برای آن ارائه می‌شود. در باب شعر، این تعریف که «شعر هر سخن خیال‌انگیزی است که موجب قبض و بسط روم و درگیری روح می‌شود و دارای اعتبار علمی هم هست» به نظر می‌رسد جامع باشد و همچنان دارای جایگاه ارزشمند محتوایی است.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود: اگرچه در ارتباط با شعر نظرات گوناگونی داده شده است اما اینکه شعر از رشته‌های هنر محسوب می‌شود یا خیر، تقریبا تمام اندیشمندان معتقدند که تمام شاخصه‌های هنر را دارد و البته عده‌ای هم نگاه انتقادی به این موضوع دارند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم، شعر را موتور محرکه دیگر هنرها ذکر و در توجیه چرایی این گفته، بیان کرد: به دلیل اینکه شعر از ظرافت بالای احساسی برخوردار است شاعر درگیر مسائلی معنوی می‌شود و در واقع جایگاه و مقام معنوی و عرفانی شاعر به عنوان یک هنرمند برجسته‌تر از سایر هنرمندان است. اگر این تعاریف را در کنار هم قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که شعر و شاعری از گذشته‌های دور در جایگاه بلندی قرار داشته که باید بیش از گذشته از آن بهره ببریم.
نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: اگر این هنر در یک جایگاهی قرار گیرد که متعالی باشد، آثار ارزشمندی خلق خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌مقدم با بیان اینکه شهادت در نظام خلقت جای پای پر رمز و رازی دارد و در مفهوم قرآنی و اعتقادی ما هم امری انتزاعی نیست بلکه گزینشی آگاهانه است و در پی دستیابی به اخلاص بدست می‌آید، گفت: بن مایه ادب و فرهنگ پایداری و ایثار و مقاومت از گذشته‌های دور متاثر اعتقادات ما بوده و شعر بهترین راه تبیین این مهم بوده است.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi