شناسه خبر : 109317
دوشنبه 28 اسفند 1402 , 08:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جلوی دلال‌بازی در خرید و فروش خودروی وارداتی جانبازان را می‌گیریم

فاش نیوز - مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید گفت: دنبال راهکارهایی هستیم که جلوی سوء استفاده دلالان از خودروهای وارداتی جانبازان گرفته شود.

چند روزی است بازار فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان داغ شده و دلال‌ها در حال ماهیگیری از این آب گل‌آلود هستند. میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران به خبرنگار فارس می‌گوید: «تدابیری می‌اندیشیم که جلوی سوء استفاده دلال‌ها از خودروهای وارداتی جانبازان را بگیرد.»شواهد نشان می‌دهد دلال‌ها به جانبازان برای معامله حواله خودروهایی که هنوز نه مدارک مالکیتی دارند، نه قیمتشان مشخص است و نه حتی زمان ورودشان به کشور معلوم است، از یک میلیارد و خرده‌ای تا بیش از ۱۳ میلیارد تومان قول پرداخت وجه داده‌اند.این در حالی است که در گروه‌هایی که برای فروش این خودروها و گپ و گفت جانبازان حول این موضوع تشکیل شده، بحث سر قیمت‌گذاری منصفانه یا سوددهنده این خودروها داغ بوده و حتی گاهی به درگیری‌های لفظی ختم می‌شود.چند روز پیش سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و معاون رئیس جمهور، فروش حواله خودروهای وارداتی جانبازان را تخلف دانسته و گفته بود: «اصلا فیشی وجود ندارد. وزارت صمت هم خودروها را به خود شخص جانباز تحویل می‌دهد.»او خبر داد: «سازوکارهایی پیش بینی شده که بعداً افرادی که قصد خرید و فروش این خودروها را دارند، دچار مشکل خواهند شد.»علیرضا حق‌شناس جانباز دوران دفاع مقدس و دکترای حقوق، به خبرنگار فارس می‌گوید: «در حال حاضر این معاملات قانونی نیستند؛ چرا که انتقال مالکیت اتفاق نمی‌افتد. خودرویی را که هنوز ثبت سفارش نشده، نمی‌توان فروخت.»

یکی از دلال‌های خودروهای وارداتی جانبازان برای خبرنگار فارس توضیح داد که خرید حواله را از طریق انتقال وکالت انجام می‌دهد. حق‌شناس در این باره نیز توضیح می‌دهد: «وکالت زمانی معتبر است که ثبت سفارش انجام شده باشد. در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده.»اروز که پیش از این هم به جانبازان هشدار داده بود در دام افراد سودجو نیفتند، می‌گوید: «هنوز توصیه ما این است که افراد وارد این نوع معامله‌ها نشوند. رئیس بنیاد شهید تدابیری اندیشیده که در‌ آینده به راهکار تبدیل می‌شود.» قاضی‌زاده همچنین به افرادی که وارد این نوع معامله‌ها می‌شوند هشدار داده بود که نه تنها ممکن است بعداً درگیر عوارض حقوقی شوند، بلکه ممکن است در این مسیر کلاهبرداری‌هایی نیز اتفاق بیفتد. حق‌شناس هم تأکید می‌کند: «انجام این معاملات برای دلال‌ها نیز ریسک است.»

منبع: خبرگزاری فارس
اینستاگرام
آخه کدام جانباز پول داره که ماشین بخره...!
حتی دریغ از توان خرید یک خودرو داخلی!!!
خب بزارید هر کاری که دوست دارند بکنند.
مال خودشونه،،، به شماها چه...!
وکیل وصی جانبازان هم شدید!!!
همه مستأجر...
ناتوان...
حقوق کم...
دارو...
درمان...
و...
دست از سر این قشر مظلوم بردارید.
خدا با شماها همان کاری را بکند که با ایثارگران کرده اید.
همین بس.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi