شناسه خبر : 109427
پنجشنبه 09 فروردين 1403 , 18:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان مبتلا به صرع با آخرین روش‌ها درمان می‌شوند

تاسیس درمانگاه و جلوگیری از خروج ارز

تهران- ایرنا- سرپرست پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان گفت: برای درمان بیماران مبتلا به صرع در ایران از روش‌های درمانی که در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز درمانی جهان به کار می‌رود،استفاده می شود.

دکتر علی گرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا بیان کرد: بیماری صرع یکی از موضوعات اصلی است که از ۱۵ سال قبل که مرکز علوم اعصاب شفا در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تاسیس شد مورد توجه قرار گرفته است، ما با استفاده از ارتباطات بین المللی و متخصصان داخلی به امر آموزش و درمان می پردازیم و به روزترین روش های درمانی در دنیا در این مرکز به جانبازان و خانواده ایثارگران ارائه می‌شود.

وی افزود: ۷۰ درصد مبتلایان به بیماری صرع با دارو درمان می‌شوند و ما برای آنها داروهای نوین با عوارض کمتر تجویز می‌کنیم. برای درمان بیماران مبتلا به صرع در ایران از روش‌های درمانی که در بهترین دانشگاه‌ها و مراکز درمانی جهان به کار می‌رود،استفاده می شود.

گرجی ادامه داد: بر اساس آمارهای مختلف جهان ۳۰ درصد از بیماران به‌رغم درمان‌های دارویی دچار تشنج می‌شوند، برای این افراد روش‌های خاص درمان مانند رصد (مانیتورینگ) طولانی مدت مغز در بیمارستان راه‌اندازی کردیم، بعد از انجام رصد اگر نیاز باشد الکترودهایی داخل مغز گذاشته می شود تا کانون تشنج را پیدا کنیم، در قدم بعد با استفاده از جراحی کانون تشنج برداشته و بیمار درمان می‌شود.

تاسیس مراکز درمانی و جلوگیری از خروج ارز

سرپرست پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان گفت: تاکنون حدود ۱۴۰ جراحی فوق تخصصی برای ایثارگران و خانوادهای آنها که مبتلا به بیماری صرع بودند، انجام شد. برخی از بیماران با الکترودگذاری و بیمارانی که کانون تشنج در نزدیک مراکز مغز قرار داشت عمل جراحی در حالت هوشیاری انجام شد و بیش از ۸۰ درصد از این افراد از این طریق کاملا درمان شدند و چند درصد از مبتلایان به صرع هم میزان حملاتشان به شدت کاهش یافت.

گرجی توضیح داد: در پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان به آموزش پزشکان و متخصصان می پردازیم این افراد بعد از آموزش‌های لازم در بیمارستان‌های دیگر به بیماران خدمات ارائه می دهند.

وی تصریح کرد: در گذشته بیماران مبتلا به صرع مجبور بودند که برای درمان به خارج از کشور بروند و برای درمان ۵۰ تا ۱۰۰ هزار یورو هزینه کنند، اما اکنون می‌توانند در مراکز درمانی دولتی امام خمینی (ره) و لقمان در تهران و بیمارستان امام رضا (ع) در مشهد با هزینه بسیار کمتر درمان کنند.

گرجی افزود: مرکز علوم اعصاب مشهد در بیمارستان امام رضا (ع) تاسیس شده و علاوه بر جانبازان سایر بیماران می توانند از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند.

برسی روش‌های موثر برای اضطراب پس از حادثه

سرپرست پژوهشکده مهندسی و علوم پزشکی جانبازان گفت: به درخواست متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران مدتی است در حال بررسی روش های نوین درمانی برای بیماران پی‌تی‌اس‌دی (PTSD) هستیم، جراحی در برخی مراکز دنیا انجام می شود ولی درمان موثر و مفیدی نبوده اما روش‌های دیگری مانند الکترودگذاری تحریکی در داخل مغز و روش‌هایی که در حد تحقیق است مانند سلول درمانی برای بیمارانی که بر اثر موج انفجار دچار حالت‌های اضطراب و بیماری مزمن شدند در دستور کار ما است.

گرجی با بیان اینکه اختلال پی‌تی‌اس‌دی (PTSD) یعنی اضطراب پس از سانحه، در دنیا درمان قطعی ندارد، افزود: فعلا در همه جای دنیا از درمان های روتین برای این بیماران استفاده می شود، تیم‌های تحقیقاتی ما با حداکثر قدرت فعالیت می‌کنند تا هنگام با سایر مراکز بین المللی درمان های موثرتر و مفیدی را در اختیار بیماران قرار دهیم.

اینستاگرام
خبر خوبی بود.
آرزوی درمان برای بیماران ...
و موفقیت برای کادر پزشکی و.....
برادر عزیز دکتر گرجی بزرگوار شما به فکر خروج ارز از کشور هستید درحالی که بنیاد به فکر نوش دارو بعد از مرگ سهراب افتاده شما می توانید با فشار به بنیاد قبل از اینکه کار به الکترود وتشخیص درمان شما برسد داروی اصلی جانبازان را تأمین کند نه گچی که به اسم قرص به خورد جانباز میدن وآخر الامر جانباز اعصاب ptsd دچار فراموشی تشنج زمین خوردن های مکرر ودهها درد بی درمان میشن پس خواهشآ بجای پیشگیری به فکر خروج ارز از کشور نباشید جان یک انسان بیشتر از ارز .ارزش دارد واگر زیاد نگران خروج ارز هستید پیشنهاد فرمائید که جلوی فساد فله ای که هر روز دریک گوشه از کشور اتفاق می افتد گرفته شود چون دراول قرار داد. قرارمان این نبود بنیادی که کل بنگاه های اقتصادی کشور دردستش هست به این روز بیفتد که عرضه تآمین دارو را نداشته باشد والا نمی دانم دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را.مسعولان کشور دست فرمانشون عالیه اگه چند دور دیگه با این فرمان دور ایرانو بگردن دیگه خیالشون ازبابت جانباز راحت میشه چون فک کنم کم سن ترین جانباز سال ۶۰ که فعلا ۶۲ سالمه ببین جانبازان بزرگ سال درکجا قرار دارند .خدایا به ما تا عمرمان تمام نشده صبر وبه آقایان مسعول قد یک ارزن معرفت وانسانیت که آرزویم است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi