شناسه خبر : 109428
پنجشنبه 09 فروردين 1403 , 18:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خاطراتی که با «آسمان غرب» زنده شد

شیرودی الگوی مدیران امروز باشد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، فیلم سینمایی «آسمان غرب» را یک اکشن جنگی تاثیرگذار توصیف کرد و از لزوم پرداختن به زندگی قهرمانان ملی سخن گفت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره فیلم سینمایی «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد که این روزها در سینماهای سراسر کشور روی پرده رفته است، گفت: با توجه به اینکه در دوران جنگ تحمیلی در منطقه سرپل‌ذهاب بودم، این فیلم برایم تازگی دارد. نماد سرپل ذهاب، دفاع مقدس است و خاطراتم را زنده کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه جای خوشحالی دارد که سازمان سینمایی سوره دست به تولید اثری با موضوع دلاوری‌ها و رشادت‌های شهید علی‌اکبر شیرودی و همرزمانش در سه روز اول جنگ که تاریخ‌ساز بود، زده است، گفت: خوشحالم که فیلم اکشن جنگی ارائه شده که سه روز نخست دفاع مقدس را به تصویر کشیده و در واقع بارقه‌ای از اتفاقات بزرگی را که در آن زمان رخ داده، نشان داده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: جا دارد صمیمانه از محمد عسگری کارگردان اثر، حبیب والی‌نژاد تهیه‌کننده و دیگر عوامل زحمت‌کش فیلم تشکر کنم که در تولید این فیلم نقش داشتند و سهیم بودند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه «آسمان غرب» فیلم تاثیرگذاری است چراکه چهره نورانی شهید علی‌اکبر شیرودی را به تصویر کشیده و می‌خواهد به جهانیان نشان دهد، تصریح کرد: خداوند به دوستان ما در سازمان سینمایی سوره توفیق دهد که قدم در چنین مسیری گذاشتند. همه ما مکلف هستیم که این کارهای فرهنگی در جامعه شکل بگیرد، به ویژه زبان هنر که زیباترین زبان برای انتقال فرهنگ است. امروزه ما هر چقدر هنر را دقیق‌تر انجا م دهیم، تاثیرگذاری‌اش بیشتر خواهد بود.

وی درباره وظایف‌ نهادها در پرداختن به زندگی قهرمانان ملی عنوان کرد: نشان دادن الگوها در هر زمان و هرجایی تاثیرگذار است و الگوهای دوران دفاع مقدس ما نماد مدیریت جهادی و انقلابی است. نمایش این راهکارهای جهادی به مردم و جوانان کار بسیار بزرگی است که می‌تواند در آینده کشور تاثیرگذار باشد.

نمایی از فیلم سینمایی «آسمان غرب»

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: هرچه بیشتر بتوانیم این نمادها و الگوها را به جامعه نشان دهیم؛ راهکارهای جدیدی را پیش روی جوانان گذاشته‌ایم که می‌تواند تاثیر خودش را در مدیریت جهادی و اداره کشور و همچنین خدمت‌رسانی به مردم نشان دهد.

حاجی‌بابایی اظهار داشت: مجلس حتما از چنین برنامه‌هایی حمایت خواهد کرد. اصل بر این است که بتوانیم دوران دفاع مقدس و همه موفقیت‌ها را یک بار دیگر به تصویر بکشیم و از آنها الگو بگیریم.

«آسمان غرب» که پس از سال‌ها گونه اکشن جنگی- هوایی را با قصه‌ای ناگفته از قهرمانان پرواز به سینمای ایران آورده است، گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های شهید علی‌اکبر شیرودی و دیگر خلبانان قهرمان هوانیروز ارتش ایران را در التهابات یک ماه نخست جنگ در کنار مردم و برای حفظ وطن روایت می‌کند.

این فیلم در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، نامزد ۶ سیمرغ و برنده ٣ سیمرغ بلورین از جمله جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی شد.

اکنون علاوه بر «آسمان غرب»، «تمساح خونی»، «آپاراتچی»، «پرویزخان»، «بی بدن»، «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» و «نوروز» به عنوان ترکیب اکران نوروزی روی پرده سینماها هستند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi