شناسه خبر : 30527
شنبه 13 دي 1393 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار به جانبازان نخاعی

فریادو صدایی را که هم اکنون می شنوید و می خوانیدعلامت وضعیت قرمز یا خطرناک است! ومعنی و مفهوم آن این است که اگررعایت نکنید پوکی استخوان به شما حمله ور خواهد شد!!!

عسکری (جانبازنخاعی) -  فریادو صدایی را که هم اکنون می شنوید و می خوانیدعلامت وضعیت قرمز یا خطرناک است! ومعنی و مفهوم آن این است که اگررعایت نکنید پوکی استخوان به شما حمله ور خواهد شد!!!

قابل توجه دوستان قطع نخاعی:

حدود سه هفته پیش بعد از یک جراحی ساده برای گذراندن دوران نقاهت و بهبودی به منزل رفتم. هنوز دو سه روزی نگذشته بودکه طبق روال ما نخاعی ها، برای جلوگیری از ایجاد التهاب پوستی یا خدای ناکرده بتسُر(زخم بستر) خواستم به پهلوی راست برگردم. هیچ فشاری نبود و پاهایم هم باصطلاح جایی گیر نکرده بود.

درحین اینکه  مثل همیشه به سادگی درحال برگشتن به دنده راست بودم، ناگهان صدای وحشتناک شکستکی را در پای چپ بوضوح شنیدم.

درهمان لحظه ی شنیدن صدای شکستگی، فهمیدم که استخوان ران پای چپم شکست. از این رو بلافاصله با مرکزآمبولانس (امدادآمبولانس کوثرخودمان) تماس گرفتم که بصورت اورژانسی بیایند و مرا به مراکزدرمانی منتقل کنند که متاسفانه درکمال ناباوری متصدی کوثر بصراحت گفت که اولا"شما فکس ندارید، ثانیا" آمبولانس نداریم!!!

 حال دراین مقال نمی خواهم از این نابسامانی امداد آمبولانس سخنی بگویم. هرچند وظیفه خودمی دانم موضوع را به مراکزی که تصمیم گیرنده هستند منعکس نمایم. ولی دلیل اصلی نگارش و هشدارقرمزی که اعلام شد این است که دوستان عزیز نخاعی اعم از جانبازان گرامی و معلولان نخاعی عزیز، توجه داشته باشند که بیماری پوکی استخوان ، چراغ خاموش ،به آرامی وبدون علامتی خاص درحال در نوردیدن وتخریب بافت استخوان های ما هستند « همانطور که گفتم این بیماری استخوان های مرا درنوردیده و به همین سادگی دچار شکستگی شد!» .!!

چه خوب است که عزیزان که تحرک کمتری دارند به ورزش و فعالیت بیشتری بپردازند و از لبنیات مناسب و کم چرب استفاده ی روزانه داشته باشند که بااینگونه سلاح ها بشود به مقابله بااین بیماری که « بیماری خاموش» نامیده می شود برخاسته واز بروز مشکلات و معضلات بیشتر که هم متوجه خود شخص خواهد بود و هم خانواده گرامی دوستان را گرفتارتر خواهدکرد،جلوگیری شود.

کد خبرنگار: 12
اینستاگرام
جانبازان محترم ..لطفا مواظب سلامتی خودتون باشید دیگه !! کوتاهی در زمینه سلامتیتون عواقبی دارد که فقط گریبان خودتونو می گیره و خانواده مظلومتونو ..نگرانی و دلشوره منم که اصلا به حساب نمیارید که نمیارید!!!.
ضمن آنکه از سرکار خانم سعیده نام آور خواهش می کنم یکبار دیگر موارد غذایی موثر در استحکام استخوان را مطرح نمایند ...خودم هم چند تا تذکر جدی براتون دارم .. اگه جدی نگرفتید یه راهی ؟؟؟؟؟ بلدم که الان دلم نمیاد بکار ببرم .. پس خودتون حرفای منو جدی بگیرید لطفا لطفا لطفا
گاهی در خدمت جانباز نخاعی هستم که برای رفتن بر روی تخت با دو دست خود لبه های آن را می گیرد تا با کشیدن خود و با کمک همراهش به شکل هول دادن محکم ... روی تخت قرار گیرد . گاهی نیز در خدمت جانبازی هستم که فقط یک پا ندارد و از پروتز هم استفاده نمی کند . ایشان عصای خود را به دیوار تکیه می دهد و سعی می کند به حالت لی لی ...کنار تخت و بعد روی تخت قرار گیرد .
جانباز عزیزی که نمی دونی پوکی استخوان داری یا نه ؟؟؟؟؟؟؟.. بدان که این اعمال برای سلامت تو خیلی خطرناک هستند ... متاسفانه کمی تحرک باعث اضافه وزن شما هم شده ...و همین موضوع جابه جایی شما را خیلی سخت کرده ... و من شک ندارم که در محیط منزل بیشتر جا به جایتون همین جوریه ...عزیزم دیگه این کار رو نکن ... چرا ؟
پوکی استخوان در هر استخوانی ایجاد می شود . اما معمولا در ستون مهره ها ، لگن ، مچ دست ، بازو و ران رخ می دهد . یعنی همین نقاطی که بیشترین فشار را به آن وارد می کنی ...اگه از وضعیت تراکم استخوانی خودت بی خبر باشی ...هر حرکت کوچک و جزیی شما باعث شکستن خودبه خود استخوان هایی که گفتم می شود ...ببینید گفته های برادر جانباز جناب عسکری سند ادعای منه!!!
اخوی نازنین ...برای آگاهی از وضعیت گفته شده به یک دکتر ارتوپد مراجعه کنید . ایشان برای تشخیص پوکی استخوان انجام گرافی B.M.D را برای شما تجویز می کند . البته اگه سابقه بیماری خاصی دارید ..یا داروهایی خاصی مصرف می کنید مثل کورتیکو استروئیدها که برای درمان آسم و آرتروزند... بدونید اینا استئوپروز استخوانی را سریعتر می کنند ..پس این گرافی در سنین پایین تر باید انجام شود ..حالا تا یه نوبت ارتوپد گیر بیارید ..من بعد با احتیاط و آرام حرکت کنید . ...البته برادران جانبازی که نخاعی و قطع عضو نیستند هم یه جور دیگه در معرض خطرند ..
یه توصیه جدی تر هم دارم جون هر کی دوست دارید.. تو رو به خدا ... اینو بیشتر توجه کنید .. لطفا از بدیها و کم لطفی ها و اجحاف هایی که در حقتان میشود خیلی خودتونو اذیت نکنید که دچار افسردگی بشید .. چون پوکی استخوان با افسردگی هم ارتباط دارد ...بلاخره ما خدایی داریم . اون حاکم عادلیه که شاهد مظلومیت ماست .. و همین بسه برای دلهای مومن ما .. به خدا سپردمتون با آرزوی شفا و سلامتی برای همتون ...علی الخصوص جانباز عسکری ...

با سلام .برای اینکه از پوکی استخوان رنج نبریم به خــــواص درمانی پــــای مـــرغ اشاره ای می کنم.
پای مـــــرغ بهترین درمان برای پوکی استخوان
پای مــــــرغ بهترین درمان راشیتیسم.
پای مرغ بهترین درمان جلوگیری و ترمیم بافتهایی که به طرف نکروزه شدن و پوسیدگی مفاصل و غضروفها پیش می روندو در حال فرسایش هستند.بهترین جایگزین برای قرصهای غضروف ساز هستند.
بهترین کمک به رشد استخوان نوزادان و کودکان هستند.
بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید اندامها هستند.
بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین هستند.
بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان.بهترین بهبود دهنده کمردرد و یا دیسک کمر هستند.در قلم پای مرغ موادخون ساز و آهن ساز به وفور یافت می شود.
پـــــــــــــــای مـــــــــــــرغ را بجوشانیدو از آن آبگوشت و ژل ان را بخورید.پای مـــــرغ سرشار از مواد غضـــــروف ساز است.برای برنامه هفتگی غذای روزانه خود برنامه ریزی کنید و هفته ای حداقل یک وعده خوراکی شمـــا باشد.
بابا دمت گرم جناب پرفسورعزیز.
خودتون که مشاالله بزنم به تخته(بخدابه تخته زدم) یه پادکترین که.
هم شما و هم خانم نام اور در پست جدیدشو به نکات مهمی اشاره کردید که امیدوارم همه دوستان بخونن و رعایت کنند کهانشاالله سالم و سلامت زندگیشونو ادامه بدن. سپاس
سلام . امیدوارم وضع پاتون مشکل خاص و حادی برای شما ایجاد نکرده باشه ؟
لطفا ما را در جریان نحوه درمان خود بگذارید ؟
جانباز عزیز تعریف شما برای ما مثل ....؟؟؟
میشه یه کم دیگه از ما تعریف کنید اونم پیش خانم دکتر نام آور .....خواهش می کنم ؟؟
می دونی نه که ما هیچ رانتی نداریم کسی حرفای ما رو جدی نمی گیره حالا شاید شما واسطه خیر شی ...الهی خیر ببینی ..
آنچه که عیان است.....چه حاجت به بیان است؟
نوشتار نقریبا کارشناسی و ادبیات مناسبی که درفحوای مطالب زیباتون دیده میشه خودش فریامیزنه که قابل تعریفید.
نیازی هم به رانت و این جورچیزا ندارید.
رانت رو بگذارید برای کسایی که تاحالا از منافعش بهره ند شدند. دست عزیزم.
موفق باشید و ارزوی سلامتی و عاقبت بخیری براتون دارم. یاعلی
سلام آنچه که عیان است .....ممنون از تعریتون ...
نگاه کردم جواب منو بی اسم نوشته ای در حالی که من از جانباز عسکری خواسته بودم از من ....
بعد رفتم نگاه کردم دیدم جواب سرکارخانم دکترنام آور هم یکی بدون اسم جواب داده درحالی که ایشان هم روی توصیه اش با جانباز عسکری بوده ..
بزرگواران توجه کنید :
نمی دونم چه کسی جواب ما رو داده ؟؟؟خدا رو شکر که تبعیض قایل نشده والا زمین و زمانو به هم می ریختم ؟؟؟ تازه من اینبار یادم رفت اسممو بنویسم ؟؟؟ گناه که نکردم ؟؟
حالا خواستم بگم بابا بی خیال اسم مردم بشید !! اینقدر دست تو چشم دیگران نکنید ؟؟؟
کار دیگران بد بد ..قد یه دانشجوی بدون کارت هویت !!!!
پس چرا سروران عزیز اونم با اسامی مقدس و دوست داشتنی جواب سرکار خانم نام آور رو بی اسم جواب دادید ...ها ؟؟؟؟
دقایقی دیگه باید برم . ولی دلم می خواد یه چیزی رو تا زنده ام بگم و برم شاید تا یه ساعت دیگه نباشم الله اعلم! اینقدر دلم می خواد زنگ بزنم سایت بپرسم این جانباز عسکری کیه ؟؟؟ که نگو نپرس؟
آخه کلامش خیلی آشناست ..شایدم همون قضیه چو دریا بنگرمو چو صحرا بنگرمه ولی ما بدجور نگرانیم !! به خدا بعضیا ما رو ناجور ترسوندن ؟؟ دیگه از هر حرفی می ترسیم در حد ریسمون سیاه و سفید ..خودتون راستشو بگید و خودتونو درست معرفی کنید ؟؟..خدا وکیلی ما حقمون این همه با نگرانی سر کردنه تو این دنیا و تو اون دنیا ؟
دقایقی دیگه باید برم سلام : آخه فدات شم قربون دل نازکت برم تو خودت بی اسم نوشتی تازه میگی خودتونو درست معرفی کنید ؟!! .. والا عجیبه .....ناراحت نشی ها ......چیزی که عوض داره گله نداره
ایمان داشته باش وقتی شما اندر خم پیدا کردن نام و نشان من هستی من در سکوت و گمنامی به دل نگرانی های خود پایان می دهم ... ..اینقدم قربون صدقه ما نشو لطفا ..
الهی جونت بی بلا باشه ..
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi