شناسه خبر : 31127
شنبه 04 بهمن 1393 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره 56 شهید نوجوان

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، در نخستین یادواره 56 شهید نوجوان استان قم که با حضور جمعی از مسئولان از جمله سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و گروه کثیری از خانواده های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز در کشور به ایراد سخن پرداخت.

وی توجه به بیش از 400 نکته تربیتی در نماز را محور سخنان خود قرار داد و گفت: شهدای ما بخصوص شهدای نوجوان اهل نماز و اقامه آن بودند و ما باید با مطالعه وصیتنامه های آنان، به مسئولیت خود در قبال خون مطهر شهدا و تداوم راه خونین آنان عمل نماییم.

قرائتی با برشمردن گوشه ای از فضائل بی شمار امیرالمومنین(ع)، به فضیلت مقام شهادت در راه خدا اشاره کرد و ابراز داشت: این امام بزرگوار تنها وقتی به شهادت رسید، گفت فزت و رب الکعبه؛ یعنی ایشان رستگاری را در فوز به مقام شهادت می دانستند.

وی در آستانه فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در دوران قبل از انقلاب بیش از 50 درصد جامعه ایرانی بی سواد بودند اما اکنون 90 درصد افراد جامعه باسوادند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 40 هزار نماز جماعت در مدارس سراسر کشور برپا می شود.

در پایان این مراسم پس از خاطره گویی حاج ابوالفضل الماسی مکبّر راهپیمایی های دوران انقلاب، شعار مرگ بر آمریکا توسط وی در فضای مجتمع طنین انداز شد.

توزیع نشریه قافله نور و تقدیر از تعدادی از خانواده های معظم شهدای نوجوان، بخش دیگری از مراسم بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi