شناسه خبر : 31251
دوشنبه 06 بهمن 1393 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادبود سردار شهید الله دادی در کرمان

به گزارش «ایثار» حجت الاسلام اسماعیل سعادت فر در آیین یادبود سردار محمدعلی الله دادی افزود: امروز آثار و علائم فرضیه امام راحل که فرمود اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود را به صورت تدریجی و با پیشرفت موثر ملاحظه می کنیم و رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی آسایش ندارد.

وی از سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به عنوان مایه عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: امروز شیعیان مظلوم عراق، لبنان، سوریه و یمن به این سردار سرافراز افتخار می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل سعادت فر تاکید کرد: یقین بدانید دشمن که شهید محمدعلی الله دادی را هدف قرار داد به لحاظ قدرت و عزتی که در این شهید می دید این اقدام را انجام داد و بدانید که این حرکت برنامه ریزی شده بود و دشمن با توجه به اثرگذاری این شهید در مقاومت اسلامی این عزیز را از ما گرفت.

همرزم شهید الله دادی ادامه داد: یکی از عوامل پیروزی و کامیابی انبیای الهی و رهبران دینی در طول تاریخ داشتن یاران وفادار و از خود گذشته بوده است.

سردار شهید محمد علی الله دادی از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و رادمردی مؤمن و ولایت مدار بود. وی بارها نجوای شهادت را به هنگام دفاع مقدس با گوش جان شنیده اما تقدیر بر آن بود تا در دفاع از حرم حضرت زینب (س) توسط رژیم صهیونیستی به شهادت برسد.

شهید محمدعلی الله دادی در سال ۱۳۴۲ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان استان کرمان به دنیا آمد.تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در همین روستا پشت سرگذاشت و سپس وارد دانشکده فنی کرمان گردید.

وی همزمان با شکل گیری انقلاب اسلامی درس را کنار گذاشت و برای کمک به انقلاب وارد جهاد سازندگی سیرجان شد.

با شروع جنگ تحمیلی و پانزده روز پس از حمله ارتش بعث به ایران در تاریخ ۱۴/۷/۱۳۵۹به اتفاق دوست و همرزم همیشگی اش سردار شهید مهدی زندی نیا عازم جبهه گردید و به سوسنگرد رفت.

۳۹ روز بعد در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۵۹ ارتش بعث عراق اقدام به محاصره سوسنگرد نمود. در این شرایط به همه رزمندگان داخل شهر سلاح دادند و به سردار شهید الله دادی یک تفنگ ژ۳ رسید. اما به شهید زندی نیا هیچ چیز نرسید. بنابر این هر دو به همراه گردان خمپاره انداز شهید حسین علم الهدی در کنار نیروهای ستاد جنگهای نامنظم دکتر مصطفی چمران وارد خط مقدم گردیدند ضمن آشنایی با سلاح خمپاره انداز آشنا شدند و پس از چندی تبدیل به بهترین کاربران این سلاح گردیدند.

شهید الله دادی از اواسط سال ۱۳۶۱ به عضویت رسمی سپاه درآمد و قبل از عملیات خیبر تحت عنوان نیروی دیده بان به گردان ادوات لشکر ۴۱ ثارالله پیوست. در عملیات بدر دستور داده شد تا تشکیلات مستقل واحد خمپاره انداز در سپاه تبدیل به گردان ادوات با سه گروهان پشتیبانی آتش و ضد زره و ادوات سبک گردد ومحمد علی الله دادی در این ساختار به عنوان فرمانده گروهان ادوات سبک انتخاب شد.

کاری سخت و طاقت فرسا که میبایست خمپاره اندازهای ۶۰ میلیمتری و تیربارها و گلوله های آنها را در شب عملیات با خود حمل نموده و به همراه گردانهای رزم وارد خط مقدم نبرد گردند و سپس در هر کجا که حضور دشمن مشاهده شد، اقدام به شلیک گلوله بر روی اهداف و نیروهای ارتش بعث نمایند. او در این نبرد تلاش فراوانی از خود نشان داد. در عملیات والفجر هشت مسئول تطبیق آتش تیپ ادواتی رعد بود و در عملیات کربلای یک به عنوان جانشین فرمانده تیپ سردار شهید مهدی زندی نیا ایفای نقش نمود و بالاخره در عملیات کربلای پنج همزمان با شهادت این سردار شهید به عنوان فرمانده تیپ ادواتی رعد انتخاب شد و تا آخر جنگ در همین مسئولیت باقی ماند.

حضور بی ریا و دائمی وی در جبهه های جنگ نشان از خستگی ناپذیری وی دارد. قبل از شروع عملیات والفجر ده با توجه به نبود جاده، در طرحی کاملأ محرمانه و نظامی اقدام به انتقال مهمات و تجهیزات از این سوی سلسله ارتفاعات اورامانات تا دشت سلیمانیه نمود و بدین گونه در پیروزی لشکر ۴۱ ثارالله بر دشمن بعثی نقش اساسی ایفا کرد.

وی پس از جنگ به مدت سه سال جانشین فرمانده تیپ زرهی ۳۸ ذوالفقار کرمان گردید و سپس فرماندهی تیپ زرهی رمضان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) تهران را عهده دار شد و بعد از آن فرمانده سپاه الغدیراستان  یزد گردید.

شهید الله دادی فردی با زکاوت و آگاه به امور نظامی و مدیری توانمند و با تدبیر بود که همه این سازمانهای نظامی را به بهترین وجهی با رشد نظامی و تسلیحاتی مواجه ساخت و موجبات اقتدار و صلابت ایران اسلامی را در عرصه های جهانی فراهم نمود. زندگی مبارزاتی این سردار سر افراز اسلام با هجوم عوامل استکبار و گروههای تکفیری ، سلفی به سوریه وارد مرحله تازه ای گردید و به عنوان مستشار نظامی برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریستها عازم این کشور شد.

طرحها و مشورت‌های وی در راستای توقف و خنثی سازی جنایات و توطئه‌های فتنه صهیونیــــستی تکفیری موجبات عقب نشینی گسترده گروه داعش و جبهه النصره را از مناطق وسیعی از سوریه ایجاد نمود و رهایی ملت سوریه را از چنگال دشمنان این کشور به همراه داشت.

سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه 28 دی ماه در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگردهای توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید. بدین گونه نام خود را در فهرست مدافعین و حامیان مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی ثبت کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi