شناسه خبر : 31315
سه شنبه 07 بهمن 1393 , 13:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ذاکر شهید سید مجتبی علمدار

خورشیدی که دریک روز طلوع و غروب کرد

هنگامی که همراه نسیم سحری نوای روح بخش اذان صبح در یازدهم دی ماه سال ۱۳۴۵ در کوچه پس کوچه های شهرستان ساری طنین انداز شد «سید مجتبی» چشم به جهان گشود و خانواده علمدار با تولد دومین فرزندش بار دیگر سبز پوش شد . او از همان دوران کودکی با بچه های دیگر تفاوت داشت. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت پشت سر گذاشته و با ورود به هنرستان در سال دوم ترک تحصیل نمود و در سن ۱۷ سالگی در تاریخ ۳۰/۷/۱۳۶۲ به عضویت بسیج در آمد و برای گذراندن دوران آموزشی به پادگان «منجیل» رفت و پس از چندی با مسئولیت گروهان سلمان از گردان مسلم به کردستان، اهواز و هفت تپه منتقل شد. سید مجتبی با حضور در عملیات های مختلف چندین بار مجروح شد ولی بیشتر اوقات بدون مراجعه به پزشک زخم هایش را درمان می کرد، در عملیات والفجر ۸(۱) شیمیایی شد. او در تاریخ ۱۷/۴/۱۳۶۶ ملبس به لباس سپاه شد.

سید در طول دوران دفاع مقدس بر اثر مجروحیتهای مختلف طهال و بخشی از روده خود را از دست داده و به دلیل میگرن عصبی و میکروبی که در گلویش وجود داشت هر سال تقریباً از اوایل تا یازدهم دی ماه به شدت بیمار می شد. سید مجتبی بعد از اتمام جنگ در واحد طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلای ساری مشغول خدمت شد و در دی ماه سال ۱۳۷۰ با خانم سیده فاطمه موسوی ازدواج کرد و در هشتم دی ماه سال بعد خداوند دختری به نام زهرا به او عطا نمود.

سید علاوه بر مسئولیت در واحد تربیت بدنی لشکر بعنوان عضو اصلی هیأت رهروان حضرت امام (ره) هم ایفای وظیفه می کرد. او مداح اهل بیت بود، همیشه مراسم را با نام حضرت مهدی (عج) شروع می کرد و در حالیکه به امام حسین (ع) ارادت خاصی داشت. مظلومیت آن خاندان را فریاد بر می آورد. بیت الزهرا مسجد جامع، امام زاده یحیی، مصلی امام خمینی، هیأت عاشقان کربلا و منازل شهدا همیشه با نفس گرم حاج سید مجتبی معطر می شد و بچه ها نیزبا صوت داوودیش مداحی را می آموختند. وی از دیگران بسیار دست گیری می نمود. نماز شبهایش همیشه برقرار بود و زیارت عاشورایش ترک نمی شد و ذکر یا زهرا همیشه بر لبانش بود،

 حاج سید مجتبی علمدار در اوایل دی ماه سال ۱۳۷۵ به دلیل جراحت شیمیایی روانه بیمارستان شده و در قسمت ایزوله بستری گشت و بعد از یک هفته بی هوشی کامل هنگام اذان مغرب روز یازدهم دی ماه نماز عشق را با اذان ملکوتیان قامت بست و در محراب شهادت به اقامه ایستاد.

 برخی می گویند ایشان در حلبچه شیمیایی شده است.

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi