شناسه خبر : 31515
دوشنبه 13 بهمن 1393 , 14:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گرامیداشت سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی

 

امین مرادی، رییس حوزه هنری کردستان، امروز(13 بهمن) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج، گفت: این یادواره در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توسط حوزه هنری استان برگزار می شود.

 

وی، افزود: مجاهدت های سردار شهید ورمقانی در کردستان و دفاع از کیان اسلامی زمینه ماندگاری نام و خاطره این شهید بزرگوار را در دل مردم این منطقه همواره زنده نگه داشته است.

 

رییس حوزه هنری کردستان، قناعت، پایداری، وفاداری به نظام و آرمان های انقلاب، اخلاص و ایمان را از جمله ویژگی های بارز شهید ورمقانی ذکر کرد و گفت: هوشیاری، درایت و توانایی فرماندهی از دیگر خصوصیات این شهید والامقام بود.

 

وی، با بیان اینکه این شهید بزرگوار کردستانی زمینه پیروزی های ارزشمندی در جبهه های نبرد در مناطق عملیاتی جنوب، جنوب غربی و غرب کشور را رقم زد، تاکید کرد: نسل های جوان باید با ویژگی های این شهدای بزرگوار بیشتر اشنا شوند.

 

مرادی، تصریح کرد: شهید ورمقانی همواره برای شهادت آماده بودو هنگامی که پدر ایشان به زیارت خانه خدا می رفت نامه ای به وی داد و از او خواست که در مدینه در کنار قبر پیامبر (ص) باز نماید و حاجتش را از پیامبر(ص) بخواهد.

 

وی، گفت: شهید ورمقانی در آن نامه نوشته بود ˈپدر عزیزم دعا کنید که خداوند سال 75 را سال شهادت من قرار دهد اگر دعا نکنید مدیون هستید، امام راحل، رهبر عزیز و شهدا را فراموش نکنید ˈو دعایش مستجاب شد و در غروب اول تیر 1375 پس از یک نبرد قهرمانانه با گروهک های ضد انقلاب به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

گفتنی است، شب شعر و خاطره گرامیداشت سردار شهید حاج هوشنگ ورمقانی15 بهمن در سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می شود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi