شناسه خبر : 31925
دوشنبه 27 بهمن 1393 , 10:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ادامه جنگ برای جانبازان

یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس معتقد است: برای جانباز‌ها و شیمیایی‌ها همچنان جنگ و درد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، سردار حسین کاجی، فرمانده تفحص لشگر 17 علی‌بن ابی طالب در آئین شب خاطره از ویژه برنامه‌های اجلاسیه بزرگ شهدای شهرستان دامغان گفت: 10هزار رزمنده دامغانی و بالاخص فرماندهان و 625 شهید این شهرستان نقش‌آفرین اصلی بسیاری از حماسه‌های دفاع مقدس بودند.

فرمانده تفحص لشکر 17 علی‌بن ابی طالب، اظهار کرد: در ابر رایانه خدا هیچ چیز گم‌ نمی‌شود و عزت امروز شهدا نشانه این اصل و ارزش معامله آنها با پروردگار است.

وی یادآور شد: 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما می‌گذرد، بسیاری از جوانان این سرزمین سال‌ها پیش در غربت جنگیدند و با مظلومیت شهید شدند امام امروز جایگاه آنان در جهان و میهن‌شان و قلب ملت ما با جایگاه پست و فراموش شده صدام و صدامیان قابل قیاس نیست و این عزت جلوه تحقق وعده الهی است.

کاجی اضافه کرد: هرچه از پایان جنگ می‌گذرد مرام شهدا بیش از پیش به‌عنوان الگوی برتر اخلاق و منش انسانی و اسلامی جلوه‌گری می‌کند، از ‌این رو اجلاسیه‌های شهدا باید با آرمان شهید‌شناسی و به نیت درک بیشتر و بهتر عزت و عظمت جایگاه آنان برگزار گردد، مقام و رتبه‌ای که رسول اکرم(ص) آن را موجب غبطه انبیاء الهی می‌داند.

عضو گردان تخریب لشگر 17 علی‌بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بی‌تردید نمی‌توانید حماسه‌ای را در طول هشت سال دفاع مقدس بیابید که ردپایی از شهدای والامقام شهرستان دامغان در آن نمایان نباشد، افزود: از یاد نبریم که در اجلاسیه و یادواره‌های شهدا به‌دنبال اسم شهدا نیستیم، بلکه راه و رسم آنان را جستجو می‌کنیم، زیرا هدف نام آن نامداران نیست بلکه مرام آنان است.

وی خاطر‌نشان کرد: 10هزار رزمنده دامغانی رفتند، 625 تن از آنها جان دادند یا برای حفظ دین، عزت و وطنشان قطعه قطعه شدند و 2000 نفر از آنها با بدن‌هایی مجروح و دست و پاهای جامانده برگشتند، یادمان نرود که برای جانباز‌ها و شیمیایی‌ها همچنان جنگ و درد ادامه دارد.

فرمانده تفحص لشکر 17 علی‌بن ابی طالب مراسم‌های گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در قالب یادواره‌ها،اجلاسیه‌ها و کنگره‌ها را یادآوری روز‌های خدایی جهاد و شهادت دانست تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم 200 مرتبه کلمه ذکر را آورده که 60 بار با تأکید بر یادآوری ایام الله است.

سردار کاجی با ذکر برخی از خصوصیات بارز و دلنشین شهدا و با بیان این مطلب که رزمندگان دامغانی در بسیاری از فتح الفتوحات دوران دفاع مقدس نقش آفرین اصلی میدان بودند، تأکید کرد: در دنیا مرسوم است کشور‌ها برای هر یک از کشتگان و قهرمانان جنگی‌شان 10 اثر فرهنگی، اجتماعی و هنری تولید می‌کنند، اما تابه‌حال برای اکثر شهیدان ما حتی یک کتاب هم چاپ نشده است.

وی با تأکید بر اینکه خاطرات شهدا می‌تواند عطش معنوی جامعه امروز را برطرف نماید، گفت: شهدای ما گفتمان انقلاب اسلامی را در عمل به جهان صادر کردند، امروز شهدا و جانبازان ما الگوی رزمندگان مقاومت در لبنان و عراق و سوریه و دیگر مناطق هستند آنگونه که مادر شهید لبنانی حسین فهمیده را الگو و معمار عملیات شهادت طلبانه می‌نامد.

راوی و کارشناس تاریخ دفاع مقدس شهدا را امامزادگان عشق نامید و گفت: فرزندان و سربازان خمینی(ره) همه معادلات دنیا را برهم زده‌اند تا به جایی‌که بعثی‌های دیروز را به جبهه امام حسین(ع) آورده‌اند، آن‌گونه که فرمانده لشگر 5 عراق که هشت سال با ما جنگید و پس از صدام توبه نمود و خانه‌نشین شد به تبعیت از فرماندهان و دلاوران ایرانی چندی پیش به جنگ داعش رفت و شهید شد و شیعیان عراق او را حر جنگ با تکفیری‌ها نامیدند.

عضو گردان تخریب لشگر 17 علی‌بن ابی طالب در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه با الگو‌گرفتن از یاد و راه و منش شهدا باید فرهنگ و سبک زندگی به‌سوی ارزش‌های حقیقی اسلام ناب سوق دهیم، تصریح کرد: خون شهدای ما هرگز هدر نرفته است، بلکه ما این اجلاسیه‌ها را برگزار می‌کنیم تا خود هدر نرویم.

گفتنی است، ذکر خاطراتی از دوران پرشور و التهاب دفاع مقدس توسط فرمانده جهادگر ابوالفضل حسن بیکی و سرهنگ خلبان سید داود فرهادی، نماینده استانی هیئت معارف جنگ سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از دیگر بخش‌های این آئین بود که به همت دبیرخانه اجلاسیه شهدای شهرستان دامغان باهمکاری، سپاه، مجمع رزمندگان و هیئت امنای حسینیه اعظم حضرت اباالفضل(ع) این شهرستان برگزار شد.

اینستاگرام
سلام ، مهم نیست که معارف و قرب شهید در زندگی تا چه حد بوده زیرا کشته شدن در راه حق و اعتقادات قلبی در لحظه شهادت باعث علو درجات انسانی نزد حق تعالی است. عالیترین مقام انسانی هنگام شهادت عطا میگردد لذا انسان در لحظه شهادت با هر درجه از معرفت و آشنایی با علوم دینی به بالاترین مقام نائل است.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi