شناسه خبر : 32342
شنبه 09 اسفند 1393 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یادواره سردار شهید سعید قهاری

جانشین قرارگاه امام حسین (ع) گفت: برگزاری یادواره شهدا، تذکر فرهنگی است که یاد و خاطره شهدا، بازسازی اخلاق و فضیلت و ایجاد تعهدات فردی و اجتماعی در جامعه است، بویژه برای مسوولانی که خود را با شهدایی مانند شهید قهاری مقایسه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی همدان، سردار "حسین همدانی" شامگاه پنجشنبه 7 اسفند، در یادواره سردار شهید سعید قهاری "سرباز خاکی ولایت" اظهار کرد: وقتی دیروز و امروز خود را مقایسه می‌کنم می‌بینم معیار، شاخص و قطب‌نما شهدا هستند.

 

وی افزود: باید مقایسه کرد که چقدر حرف و رفتار با کردار منطبق است، چراکه شهدا حاضر هستند و شهادت می‌دهند و اگر کوتاهی کنیم باید به آن‌ها در قیامت پاسخ دهیم.

 

یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزاری یادواره شهدا را تذکر فرهنگی دانست و تاکید کرد: یاد و خاطره شهدا، بازسازی اخلاق و فضیلت و ایجاد تعهدات فردی و اجتماعی در جامعه است.

 

وی ادامه داد: رسالت شهیدان این است که با ایثار خون خود، فضیلت خدا را به انسان امروزی ارائه می دهند.

 

سردار همدانی با اشاره به این‌که شهید قهاری عاشق شهدا بود، تصریح کرد: شهید قهاری می‌دانست رستگاری در نزد شهدا است. در دوران دفاع مقدس در کردستان و ارومیه بود و بعد از آن، او را به یزد فرستادند و چون معتقد بود که به تکلیف عمل می‌کند بدون توجه به دل رفت.

 

او بیان کرد: وصیتنامه شهدا را مطالعه کنید، چراکه اگر هر روز یک وصیتنامه بخوانیم به چپ و راست نمی‌رویم و در فتنه گرفتار نمی شویم.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از باورهای شهدا آن بود که به وعده خدا ایمان داشتند، افزود: شهدا در مجالس امام حسین (ع) یاد گرفته بودند که یاران امام حسین صبوری و مقاومت کردند و خدا آن‌ها را برترین کرد. به محض این‌که یکی از ارزش‌ها مورد هجمه واقع می‌شد شهدا آرام و قرار نداشتند، آیا امروز ما هم اینگونه هستیم؟ اگر امروز شهدا بودند اجازه می‌دادند که ارزش ها کمرنگ شود.

 

او با بیان این‌که شهید قهاری در دوران دفاع مقدس به مکه نرفت و بعد از جنگ رفت، گفت: شهید قهاری از این سفر برای خودسازی حداکثر استفاده را کرد. او همیشه شب‌زنده‌داری می‌کرد و در مکه دائم در حال امر به معروف بود و وقت خود را برای خرید نگذاشت و به زائرین می‌گفت اگر در برائت از مشرکین شرکت نکنید حج شما مقبول نیست.

 

وی با اشاره به این‌که شهید قهاری دین‌محور و امام شناس بود، اظهار کرد: در امام شناسی باید شهدا را معیار قرار دهیم که از مسیر امام خارج نشویم و شهید قهاری حفظ نظام را واجب می‌دانست و بصیرت داشت و در این راه حرکت می کرد. شهید قهاری دشمن‌شناس بود، آنچه که در طول تاریخ آسیب دیدیم به خاطر این است که دشمن را نشناختیم، به‌جای این‌که تیغ به دشمن بزنیم به خودی زدیم.

 

او اضافه کرد: جنگ گنج بود و به برکت جنگ است که هرقدر استخراج کنیم، باز دارد و از یک روز عاشورا، 1400 سال تغذیه می‌کنیم. شهدا سازندگان دفاع مقدس بودند و امروز ارث بزرگی برای ما به جا گذاشتند، شهدا تمام بندهای دنیایی را پاره کردند و به خدا وصل شدند و بهترین مزد که شهادت است به آن‌ها داده شد.

اینستاگرام
اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi