شناسه خبر : 32676
دوشنبه 18 اسفند 1393 , 09:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:بنیاد شهید برای تحقق خواسته‌های مقام معظم رهبری در مورد ماموریت‌های این بنیاد به کمک رسانه‌ها نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی شهیدی که امروز برنامه‌های گرامیداشت 22 اسفند (روز شهید) را در نشست خبری تشریح می‌کرد،اظهار کرد:اصحاب رسانه می‌توانند کاستی‌ها و نواقص خدمات‌رسانی بنیاد را به مسئولان مربوطه اطلاع دهند تا بدین وسیله مشکلات موجود زودتر حل و فصل شود.

شهیدی همچنین به بودجه بنیاد شهید اشاره کرد و گفت:امسال بودجه مورد نظر ما به طور کامل محقق نشد.البته مجلس با توجه به وضعیت موجود این بودجه را درصدی افزایش داد که امیدواریم بتوانیم با همین بودجه برنامه‌های مد نظرمان را پیگیری کنیم.

 

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد:در روز 22 اسفند سال‌های جنگ تحمیلی بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کردیم. در واقع 13 درصد شهدا در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند. شهدایی همچون حسین خرازی، مهدی باکری، محمدابراهیم همت، عباس کریمی و شهید حاج امینی در اسفندماه به شهادت رسیده‌اند.

 

شهیدی یادآور شد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین اساسنامه بنیاد،وظیفه داریم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم؛بنابراین از سال گذشته برنامه‌های متعددی را برگزار کردیم و این برنامه‌ها امسال هم با قوت بیشتری در حال اجرا هستند و براساس نظرسنجی انجام شده میزان آشنایی مردم با روز شهید از یک درصد سال گذشته به 17درصد افزایش یافته است.

 

وی به اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده‌های شهدا) اشاره کرد و گفت: از 22 بهمن‌ماه گذشته تا 22 اسفندماه جاری قرار است با 22 هزار خانواده شهید دیدار داشته باشیم که تاکنون 16 هزار دیدار محقق شده و باقی‌مانده آن تا روز 22 اسفند انجام خواهد شد.

 

شهیدی در عین حال در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد نحوه این دیدارها و همچنین برخی برخوردهای دور از شأن خانواده‌های شهدا در زمان این دیدارها گفت: برخی نواقص و مشکلات در این زمینه را تأیید می‌کنم.متأسفانه برخی از کسانی که به چنین دیدارهایی می‌رفتند به دلیل ناآشنایی،شأن خانواده‌های شهدا را رعایت نمی‌کردند که البته از شش ماه گذشته تاکنون این روند اصلاح شده و ما سعی داریم به نحو احسن شأن خانواده‌های شهدا را حفظ کنیم.

 

رئیس بنیاد شهید در ادامه مسئله درمان را از مشکلات مطرح شده توسط خانواده‌های شهدا در این دیدارها و از اوایل حضورش در بنیاد شهید عنوان کرد و گفت:برای تسهیل در روند درمانی این خانواده‌ها صندوق سلامت ایجاد شده تا بتوانیم نیاز خانواده‌هایی را که روند درمانی آن‌ها به هزینه‌های بیشتری نیاز دارد، تأمین کنیم. همچنین پزشکانی را از بیمارستان‌های زیرمجموعه بنیاد شهید به استان‌ها اعزام کردیم تا با حضور در جمع خانواده‌های شهدا روند درمانی آن‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز آن‌ها را برای درمان کامل به بیمارستان‌های بنیاد در تهران معرفی کنند.

 

شهیدی به مسئله مسکن به عنوان دیگر مشکل مطرح شده توسط خانواده‌های شهدا در دیدارهای مربوط به طرح سپاس اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسه‌ای با وزیر مسکن و شهرسازی برگزار کردیم و روز گذشته یکی از معاونان وزیر مسکن اعلام کرد که 19 هزار قطعه زمین در استان‌ها به همین منظور تهیه شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

 

وی همچنین با اشاره به پرداخت معوقات تا پایان سال 90 گفت: دیون مربوط به سال‌های 91 تا 93 هم به خانواده‌های شهدا پرداخت خواهد شد که این کار هم در حال پیگیری است.

 

معاون رئیس جمهور همچنین از تشکیل گروهی به نام گروه‌های مروج خبر داد و گفت: اعضای این گروه‌ها که شامل ایثارگران هستند با حضور در سراسر کشور نسل جوان را با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا می‌کنند.

 

وی دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری کنگره شهدا با حضور رئیس جمهور و 1000 خانواده شهید، مراسم میهمانی لاله‌ها و تعویض پرچم مزارهای شهدا، حضور مسئولان در نمازهای جمعه برای سخنرانی درباره روز شهید، برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی و... را از جمله برنامه‌های روز شهید در سراسر کشور اعلام کرد.

 

به گفته وی، به بهترین عکس‌های ارسالی از مزارهای شهدا هم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید در ادامه سخنانش با اشاره به وجود 19 هزار و 613 گلزار شهید گفت: حدود 11 هزار و 500 گلزار در مراکز استان‌ها ساماندهی شده و کار ساماندهی 800 گلزار شهید هم در دست اقدام است که تا اوایل تابستان سال آینده به اتمام می‌رسد. امیدواریم با تأمین بودجه، تا پایان سال 95 ساماندهی گلزار شهدا را به پایان برسانیم.

 

وی در عین حال به گلزار بهشت زهرا(س) تهران اشاره کرد و گفت: در این گلزار مقداری با ممانعت خانواده‌های شهدا روبرو هستیم چون اعتقاد دارند نباید در گلزارهای شهدای‌شان تغییری حاصل شود.

 

شهیدی همچنین اعلام کرد: درصدد ثبت گلزارهای شهدا در میراث فرهنگی و یونسکو هستیم و اولین ثبت ما در جیلارد دماوند انجام شد.

اینستاگرام
آقای نوبخت چرا قاون مربوط به ماده 51 ایثارگری برای ایثارگران فرهنگی اجرا نمی شود؟ مگر قانون با قانون فرق دارد؟طبق گفته آقای نوبخت: مصوبه افزایش فوق‌العاده شغل ویژه کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها نه‌تنها تبعیض نیست بلکه قانون است!!!!!
این فوق العاده ماده51 در وزارت کشور واستانداریها بخصوص استانداری کرمان هم اجرا نمیشه چه کسی باید پیگیر اجرایی قوانین باشه .شخص اقای شهیدی چرا این موارد را پیگیری نمیکنید ما ایثارگران چیزی فراتراز قانون این مملکت نمیخواهیم فقط قانون را اجرا کنید وبس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi