شناسه خبر : 32838
شنبه 23 اسفند 1393 , 10:36
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همه روزها روز شهید است!

... شما هم آمده بودید مسئولین بنیاد شهید! خوش آمدید و چه خوب می کنید گاهی هم به مزار شهدا بیایید و

شهید گمنام -  جمعه 22 اسفند ماه و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل بود و روز نامگذاری شده بنام شهدا ... و همین بود که دوباره پنج شنبه من را به طرف مزار شهدا... بهشت تهران کشید. این روزها هیاهوی خاصی همه جا برپاست و همه به فکر خانه تکانی هستند و وسایل جدید برای خانه و عوض کردن و تازه کردن حال و هوای زندگی... اما وقتی به مزار شهدا رسیدم و شروع کردم به قدم زدن در میان قطعه ها... خانه تکانی را با هیاهو و شکلی دیگر دیدم ... و دیدم که خانه تکانی برای بعضی ها شکل دیگری ست و بعضی ها هستند که طور دیگری عید را به خانه و زندگیشان راه می دهند.

... همه مادرها اینجا هم آمده بودند برای خانه تکانی! ... پرده های داخل اتاقک های کوچک بالای سر مزار فرزندانشان را در می آوردند و می شستند. اتاقک کوچکش را تمیز می کردند و وسائل داخل آن را دوباره می چیدند... برخی داده بودند عکس جدیدی از فرزندشان را روی شیشه مزار بزنند و غبار از آینه و قرآن داخل اتاقک می گرفتند... حال و هوایشان دیدنی بود ... و من خیره به بزرگی قلب این مادران در حیرت نگاه می کردم که چگونه به داشتن یک اتاقک کوچک از جوان رشیدشان دلخوش شده اند و یک قاب عکس!

... شما هم آمده بودید مسئولین بنیاد شهید! خوش آمدید و چه خوب می کنید گاهی هم به مزار شهدا بیایید و غیر از ملاقات های تلویزیونی، درد دل مادران و پدران و همسران و فرزندان شهدایی را هم بشنوید که همیشه غریبانه به مزار شهدا می آیند و برخی هیچ گاه فرصت پیدا نمی کنند از نزدیک رنج هایشان را با مسئولین بنیاد شهید بازگو کنند.

به قطعه سرداران بی پلاک که نزدیک شدم، دیدم که خبری از ایستگاه صلواتی ساده و همیشگی کنار مزار نیست و در کنار مزار تعداد زیادی صندلی چیده اند و از مسئولین خانه شهید و عوامل دیگر همه در حال آماده سازی برای مراسم هستند. دیدم تمام مزار را به مقدمتان آب و جارو کرده اند و گل های بنفشه را به زیبایی کاشته اند و پرچم های ایران عزیزمان را بر مزار هر شهید گمنام نصب کرده اند...

 همین باعث شد که در دلم صدایی گفت این زیبایی و رسیدگی بصری که یقینا" با این شکوه و گستردگی بیشتر به مناسبت قدوم مبارک مسئولین بنیاد شهید است ولی حرفی هم با این مسئولان گرامی هست که به یاد داشته باشیم بسیاری از مردم به قولی کبوتر جلد این بوستان بهشتی هستند و همیشه بدون هیچ تشریفات و سر و صدایی به این مزار می آیند و زائران همیشگی این مزارهای آسمانی هستند و تنها دوربین خدا از آنها فیلم و عکس می گیرد!

مراسم روز شهید  در کنار قطعه سرداران بی پلاک قطعه 40 بهشت زهرا با حضور مسئولان بنیاد انجام شد و ...

سخن آخر قدردانی از مسئولان بنیاد شهید است که امسال روز شهید را بیشتر در نظر مردم جلوه گر کردند، هرچند مردم خود همیشه بابصیرت و معرفت هستند. در نماز جمعه، در صدا و سیما و ... از این روز بیشتر صحبت شد تا به یاد همه بماند که همه چیز ما از ثمره خون شهداست و خوب است به یاد مسئولان، بخصوص بنیاد شهید هم بماند که رسیدگی به خانواده های شهیدان که اکثرا" سرپرست خانواده هایشان بودند، امری ضروری و مهم است و کاری بیشتر از یادمان و یادواره و ... می طلبد.

 

 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
شهید گمنام سلام . چند وقته با نوشته هات حال ما رو خیلی خاص می کنی ... یه چیزی در وجود ما شروع به جوشش می کنه که نتیجه اش احساس قدرت .. استقامت ... سعه صدر .. خویشتنداری .. ایمان ... و دلتنگی بیشتره ...!!!
.آخ از دلتنگی های وقت و بی وقت ... آخ از دلتنگی هایی که دوست به جانم می اندازد ؟؟؟
مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک .... خوش آن روزی که پرواز کنم تا بر دوست ...
دیشب می خواستم خدمت برسم . ولی یه چیزایی ناراحتم کرده بود گفتم ممکنه چیزی بنویسم که شائبه زود رنجی را در حق من به وجود آورد . اما خداییش نمی دونم چه دارد می شود ؟ من با این همه صداقت نمی دونم چرا با بعضیا به توافق نمی رسم ؟؟
بیشتر از این نمی گویم ... امیدوارم چند خط شعری که می نویسم هدف و حال و روز منو آشکارا بیان کند ...خوشم میاد ازت که اهل جواب نیستی این جوری آدم راحت باهات حرف می زنه ... یه شنونده خوب تو فضای ایثار و شهادت در نایابه ... نمی دونم برای دل من این جور می نویسی یا من شرح دل تو رو بهتر قبول دارم ودرک می کنم ! الله علم
عاشق نشدي زاهد،
ديوانه چه ميداني؟
در شعله نرقصيدي، پروانه چه ميداني؟
لبريز مي غمها،
شد ساغر جان من
خنديدي و بگذشتي، پيمانه چه ميداني؟
يك سلسله ديوانه،
افسون نگاه او
اي غافل از آن جادو، افسانه چه ميداني؟
من مست مي عشقم،
بس توبه كه بشكستم
راهم مزن اي عابد، ميخانه چه ميداني؟
عاشق شو و مستي كن، ترك همه هستي كن
اي بت نپرستيده،
بتخانه چه ميداني؟
تو سنگ سيه بوسي، من چشم سياهي را
مقصود يكي باشد،
بيگانه چه ميداني؟
دستار گروگان ده،
در پاي بتي جان ده
اما تو ز جان غافل، جانانه چه ميداني؟
ضايع چه كني شب را،
......بگو بی انصاف سرشت من اگه بد بود بیست سال صبر نمی کردم ؟؟
مگه چه خبره ..، عمر نوح داشتم بیست سال به بدیها و کم لطفی ها که به اسم دین و دیانت کردید ...صبر کردم ؟؟؟....
بگذریم التماس دعا ... اون دفعه که بهت گفتم یادت بود ... ها ؟؟
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi