شناسه خبر : 32841
شنبه 23 اسفند 1393 , 11:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از دعای ندبه رزمندگان گردان کربلا

گزارش مصور از مراسم دعای ندبه که با حضور تعدادی از رزمندگان گردان کربلا در اهواز برگزار گردید.

فاش نیوز - تعدادی از رزمندگان گردان کربلا ( نور) در شهر اهواز برای گرامیداشت یاد و خاطره شهادت سید ضیاء الدین سید صدر ، با برپایی دعای ندبه دور هم جمع شدند .

بسم رب الشهداء و الصدیقین

تعدادی از رزمندگان گردان کربلا ( نور) در شهر اهواز برای گرامیداشت یاد و خاطره شهادت سید ضیاء الدین سید صدر ، با برپایی دعای ندبه دور هم جمع شدند . بعد از مراسم دعا ، همرزمان شهید با ذکر خاطرات خود یاد شهید را گرامی داشتند . یکی دیگر از رزمندگان دلاور این گردان ضمن تشکر از سایت فاش نیوز ، در توضیحاتی درباره گردان کربلا و خصوصیات شهید این چنین بیان فرمودند :

 گردان کربلا در تاریخ 27/11/60 شکل گرفت تا رزمندگان اهوازی به صورت متمرکز در یک گردان جمع شوند . قبل از آن رزمندگان اعزامی از شهر اهواز در غالب تیپ 17 علی بن ابی طالب ع یا تیپ  23 بعثت در عملیاتها شرکت می کردند اما  با حضور رزمندگان دلاور و شجاعی در این گردان تحت فرماندهی شخصیت وارسته ، معنوی و نظامی حاج اسماعیل فرجوانی باعث شد که این گردان خیلی زود به عنوان گردان خط شکن شناخته شود و در عملیاتهای مختلف شرکت کند و افتخار آن را داشته باشد که در 30 عملیات از جنوب تا غرب کشور نیرو اعزام نماید . نام 6200 رزمنده  شهرستانهای اهواز در گردان کربلا می درخشد که هر کدام بارها به جبهه ها اعزام شدند . این گردان در طول دفاع مقدس 400 شهید و بیش از 2500 جانباز را برای حفظ  نهال انقلاب اسلامی هدیه کرده است .

بعد از دفاع مقدس ، اکثر رزمندگان با همت وصف نشدنی مصمم شدند تا به تحصیلات خود که به علت مشکلات جنگ از آن دور شده بودند ، روی بیاورند . در این زمینه نیز گردان کربلا نیز صاحب رکورد است . در حال حاضر بیش از 70 رزمنده با مدرک دکترا و بیش از 1000 رزمنده با مدرک کارشناسی و کارشناس ارشد در رشته های مختلف در گردان کربلا حضور دارند .

بعد از گذشت 27 سال از جنگ رزمندگان گردان کربلا همچنان پر شور به دیدار از خانواده شهدا اهتمام دارند . حتی با اینکه عده ای از والدین شهدا فوت کرده اند اما حفظ این رابطه به صورت یک وصیت به سایر اعضای خانواده سپرده شده است . علاوه بر آن گردهمایی سالانه گردان کربلا بعد از 27 سال هر ساله برگزار می شود و بیش از 3000 رزمنده در این همایش شرکت می کنند . از جمله اقدامات فرهنگی گردان کربلا اردوهای راهیان نور ، برگزاری دعای ندبه ، ثبت خاطرات جنگ ، ثبت فیلم های جنگ ، چاپ 12 کتاب خاطرات و .. است .

امروز 22/12/93 مصادف بود با سالروز شهادت سید صدر . البته تمامی اعضای این خانواده در دوران دفاع مقدس در خدمت جنگ بودند . شهید سید صدر یک شخصیت منحصر به فرد داشت . خوش رو ، اهل شوخی و خنده به موقع ، زیبا چهره که یک معنویت و نورانیت خاصی در سیمای او مشاهده می شد . ایشان در سال 63 درعملیات بدر بعد ازاینکه رشادتهای زیادی به نام خود ثبت کردند به شهادت رسیدند . از شهید صدر یک پسر بنام سید علی به یادگار ماند . سید علی در موقع شهادت پدر یکسال و نیم بود .

عملیات بدر یکی از بزرگترین عملیاتهای دفاع مقدس محسوب می شود که دشمن با تمام قوا در مقابل رزمندگان ظاهر شد . فاصله ما با دشمن 25 کیلومتر و در بعضی جاها بیش از این بود .

نیروهای ما باید این مسافت را با قایق طی می کردند . الان قهرمانان قایق رانی ما 7-8 نفری در یک رودخانه مصنوعی در یک حوضچه می توانند به زحمت مثلا 6 کیلومتر پارو بزنند . اما رزمندگان ما در آن شرایط باید 25 کیلومترمی رفتند تا به یک دشمن تازه نفس می رسیدند که منتظر ما بود . ولی به لطف خدا و به همت شهدایی مثل سید صدر با درگیریهای سنگین و تاکتیکهای منحصر به فردی که بچه ها داشتند ، کمین های دشمن از بین رفت و خط دو و سوم دشمن شکسته شد .

دشمن در این عملیات یک کاری انجام داد که در طی دوران 8 سال جنگ تحمیلی خاص بود . در این عملیات دشمن 900 تانک خود را به سوی رزمندگان ما گسیل داشت . حرکت تانکها گرد و غباری ایجاد کرده بود که فرماندهان لشکرهای زرهی دشمن با دو فروند هلی کوپتر از بالا تانکها را هدایت می کردند . در این جنگ فشار زیادی بر رزمندگان ما تحمیل شد . می توان گفت 5 روز مقاومت گوشت بود در مقابل گلوله های تانک !

سید ضیا در یکی از پاتکهای دشمن که روزانه چندین بار تکرار می شد مورد اصابت قرار گرفت و  به درجه رفیع شهادت نائل شد . اینک جسد پاک و مطهرش سالهاست که به عنوان مفقود الجسد در منطقه باقی مانده است .

روحش شاد و راه سرخش پر رهرو باد .

گزارش از محمد جعفری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام - اگر از برادر شهیدم محمد مشعل که در این گردان بوده خاطره و یا عکسی دارید خواهشمندم در سایت شهدا57 وارد بفرمایید.
ضمنا" میتوانید از فیلم این گردان بازدید کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi