شناسه خبر : 32934
یکشنبه 24 اسفند 1393 , 14:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهادت فرمانده گردان‌های امام علی(ع)

الموسوی یکی از اعضای مجمع ملی عراق بود که در سال 2005، پس از تهاجم تحت رهبری آمریکا به این کشور در سال 2003، تشکیل شد.

گروه بین الملل،یک منبع امنیتی عراق روز یکشنبه در گفتگو با شین‌هوا اعلام کرد یکی از رهبران برجسته گروههای مردمی مبارزه با تروریستهای داعش، در جریان درگیری ها به منظور آزادسازی شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین به شهادت رسید.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از بغداد، این منبع که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد علی الموسوی ملقب به ابوالحسنین، فرمانده «گردان های امام علی (ع)» شنبه شب در درگیری با تروریستهای داعش در بخش غربی تکریت واقع در حدود 170 کیلومتری شمال بغداد پایتخت عراق کشته شد.
به گزارش بولتن نیوز،الموسوی یکی از اعضای مجمع ملی عراق بود که در سال 2005، پس از تهاجم تحت رهبری آمریکا به این کشور در سال 2003، تشکیل شد.
گردان های امام علی (ع) بخشی از گروه های مقاومت مردمی تحت حمایت دولت عراق است.
شهادت الموسوی 10 روز پس از شهادت نوری ابومهدی، یکی از رهبران برجسته یک گروه مردمی دیگر به‍نام «عصائب اهل الحق» روی داد.
ابومهدی نیز در استان صلاح الدین بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده ای در مسیر خودرویش نزدیک شهر دور در جنوب تکریت کشته شد.
این حادثه در شرایطی روی داده است که نیروهای عراقی و گروههای مردمی مورد حمایت دولت از روز سه شنبه در حال انجام عملیاتی به منظور آزادسازی تکریت هستند و در برخی بخش های این شهر به پیشرفت دست یافته اند ولی آنها در بحبوحه درگیری شدید با تروریستها از جمله تعداد زیادی از تک تیراندازان داعش و در حالی که باید با صدها بمب کنار جاده ای و تله انفجاری مقابله کنند، به کندی و محتاطانه پیشروی می کنند.
حدود 30 هزار نیروی عراقی و هزاران نفر که در میان آنها هم شیعه و هم سنی حضور دارند در قالب گروههای مردمی، در عملیات بازپس گیری تکریت و دیگر شهرها و روستاهای مهم در بخش شمالی استان صلاح الدین از دست تروریستهای داعش مشارکت دارند
منبع: بی باک نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi