شناسه خبر : 33030
چهارشنبه 27 اسفند 1393 , 09:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ دفاع مقدس کاربرد همه‌جانبه دارد

مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز با حضور زائران این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس «فرهنگ‌حماسه» ایسنا، در این مراسم دکتر احدی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در سخنانی یادآور شد: سفر به سرزمین خوزستان مایه خیر و برکت است چرا که موجب می‌شود نسل جوان با حضور در مناطق و نقاط یادمانی با فداکاری و تجربه موفق جوانان نسل‌های گذشته آشنا شوند و آن را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

 

وی افزود: دفاع مقدس همواره یک تجربه موفق بوده است. از همین رو باید در همه زمینه‌ها این فرهنگ را سرلوحه کار خود قرار دهیم. با ارزیابی نقاط ضعف و قوت متوجه می‌شویم هر جا که فرهنگ ایثار و شهادت غایب بوده است با شکست مواجه شده‌ایم.

 

احدی با اشاره به امنیتی که در داخل کشور حاکم است، توضیح داد: ثمره هشت سال فداکاری رزمندگان و جوانان کشور باعث شده است که اکنون جمهوری اسلامی ایران در منطقه که همه سوی آن تروریست‌ها حضور دارند، امن باشد. بنابراین یکی دیگر از تجربه‌هایی که موجب سربلندی ما در دوران دفاع مقدس شده است همین برقراری نظم و امنیت است. انشاالله برادران و خواهرانی که اکنون به عنوان زائر در این مناطق حضور دارند فرهنگ دفاع مقدس را سرلوحه کار خود در سال 94 قرار بدهند.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با روایت خاطره‌ای از عملیات فتح‌المبین گفت: آن زمان من نوجوان بودم و در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می‌کردم از همین رو نه سن و نه مدرکم با آنچه که معیار مجوز حضور در جبهه بود نمی‌خواند بنابراین مجبور می‌شدیم تا شناسنامه‌های خود را دست‌کاری کنیم. یادم است در روز دوم عملیات فتح‌المبین توانستیم یکی از سایت‌های موشکی عراق را تسخیر کنیم. با توجه به آنکه هیچ آموزشی ندیده بودیم، حتی افرادی که در آنجا به اسارت ما درمی‌آمدند درجه سرهنگی داشتند. اعتقاد به راه و هدف ما موجب شده بود تا بتوانیم در مقابل افسران دوره دیده عراقی به پیروزی برسیم.

 

دکتر احدی در پایان سخنانش تأکید کرد: اقتدار داخلی و خارجی ایران نشان از استقامت، پایمردی و ولایت‌مداری مردم دارد.

 

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم دکتر یوسفی فرمانده بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی کوتاه گفت: حضور در سرزمین‌های دفاع مقدس موجب عبرت‌گرفتن زائران خواهد بود. همچنین ما متوجه می‌شویم که دشمنان ما در دوران دفاع مقدس چه کسانی بودند و برای دفاع از میهن چه افرادی جانفشانی کردند.

 

وی خاطرنشان کرد: 36 کشور به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به حمایت از صدام می‌پرداختند. اما دفاع مردم ایران در مقابل دشمن موجب پیروزی ما شد. این دفاع نشان می‌دهد که مردم، ایران و دین‌شان را دوست دارند و به جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند.

 

دکتر یوسفی در پایان یادآور شد: به مدد خون شهدا، ایران از ثبات برخوردار است. این در حالی است که عراق و سوریه این چنین نیست. پیشنهاد من به زائران این است که در مناطقی که حضور می‌یابند هر آنچه که می‌بینند، می‌شنوند یا می‌خوانند را بنویسید. خاک همان خاک است اما خون شهدا باعث شده است که این بخش از خاک کشور ارزشمند باشد.

 

به گزارش ایسنا، پس از پایان مراسم افتتاحیه به تعدادی از زائران خردسال هدایایی اهدا شد و زائران نیز به سمت یادمان شهدای هویزه رهسپار شدند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi