شناسه خبر : 33050
چهارشنبه 27 اسفند 1393 , 14:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آیین ورزش باستانی در معراج شهدای اهواز

خبرگزاری تسنیم: خانواده شهیدان طوقانی طی نامه‌ای پیامی را برای مراسم اجرای آیین ورزش باستانی در معراج الشهدای پادگان شهید محمودوند اهواز به یاد شهدای گمنام و شهید طوقانی فرستادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عصر روز گذشته دوشنبه 25 اسفندماه ورزش باستانی و زورخانه‌ای در حضور زائران و خادمان معراج شهدای اهواز  با مشارکت و حضور «هیئت ورزش باستانی استان خوزستان» به یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس برگزار شد. امسال خادمان شهدا در معراج شهدای اهواز طی ابتکاری هر روز بعد از نماز صبح ورزش باستانی زورخانه‌ای انجام می‌دهند.

خانواده شهیدان طوقانی طی نامه‌ای پیامی را برای مراسم اجرای آیین ورزش باستانی در معراج الشهدای پادگان شهید محمودوند اهواز به یاد شهدای گمنام و شهید طوقانی فرستادند. متن آن به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

30 سال پیش درست در چنین روزی در عملیات بدر سعید عزیزمان در گود عاشقی چرخید و به آسمان پرواز کرد و پیکرش در خاک‌های گرم سرزمین عشق، جزیره مجنون بر جای ماند، حالا در ایام شهادت خانم فاطمه(س) با یاد رمز عملیات بدر، یا زهرا(س) به استقبال از گود شهید سعید طوقانی می‌رویم.

برادران عزیز و زحمتکشان بازگشایی گود شهید طوقانی! ما چه بگوییم که سعید پهلوان الان در کنار شما در افتتاح گود خودش ایستاده... و بازوبند پهلوانی را که از خانم فاطمه زهرا(س) گرفته به بازوان پهلوانش بسته است. سعید چرخ و پایش را جلوی مولایش کوبید و در گود جبهه‌ها به عشق امام خمینی(ره) به خون نشست... خداقوت برادران و عزیزان اجر همه شما با شهید محمد طوقانی و سعید طوقانی و شهید عباس دائم الحضور و شهدای گود جبهه‌ها.

 

سعید طوقانی ، سال 1348 در تهران به دنیا آمد و به لحاظ اینکه پدرش حاج اکبر ، از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود ، در سن چهار – پنج سالگی به این ورزش علاقه مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند، در زورخانه حضور پیدا می کرد. علاقه زیاد او به شیرینکاری در ورزش باعث شد تا در این زمینه رشد بسیاری کند و با ارائه نمایش‌های زیبا، همگان را متحیر سازد. شش سالگی او مصادف بود با حضور بیش از پیشش در عرصه ورزش باستانی و در سن هفت سالگی در مراسمی با حضور مسئولین رده بالای مملکتی آن زمان - سال 1356 – توانست تنها در عرض 3 دقیقه 300 دور به دور خود بچرخد و با اجرای حرکات منحصر بفرد ، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود سازد.

با شروع جنگ تحمیلی پهلوان راهی جبهه‌ها می‌شود و شامگاه بیست و دومین روز اسفند ماه در شرق دجله ، سعید باوجود ناراحتی جسمی ، دلیرانه و دلسوزانه مسئولیت خود را به انجام می‌رساند که دوستانش متوجه شدند سعید از ستون نیروها جدا شد. فرمانده گروهان که به او نزدیک شد، متوجه شد  گلوله تیربار سنگین دوشکا شکم او را دریده است و لحظه ای بعد سعید زانو بر زمین زد و به نزد برادر خود شتافت. جنازه محمد ده سال بعد از شهادتش  باز آمد و ده سال بعد از شهادت سعید نیز استخوان‌های پهلوان کوچولوی کشور بر دوش دوستان و آشنایان رفت تا در ورزشگاه شهیدان طوقانی در کاشان به خاک سپرده شود .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi