شناسه خبر : 33094
چهارشنبه 05 فروردين 1394 , 15:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه

کار فرهنگی محمود کریمی در حسینیه امام خمینی(ره):
ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه و مراسم ختم خواهر رهبر معظم انقلاب
 

ایثار و شهادت در شب اول فاطمیه و مراسم ختم خواهر رهبر معظم انقلاب

 

 

 

 

 

شهیدنیوز: نخستین شب از ایام فاطمیه همزمان با شب شهادت بانوی دو عالم و همچنین مراسم ختم خواهر مکرمه رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

  

نخستین شب از ایام فاطمیه همزمان با شب شهادت بانوی دو عالم و همچنین مراسم بزرگداشت و فاتحه خوانی سیده فاطمه حسینی خواهر مکرمه رهبر انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور خیل مشتاقان رهبری و جمع کثیری از مسئولین و همچنین حجت الاسلام شهیدی و سردار انصاری به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.

در این مراسم که محمود کریمی به اجرای روضه و مرثیه خوانی در آن پرداخت، ضمن قرائت اشعار بسیار زیبایی در وصف ایثار  و شهادت و رشادت های بانوی مکرمه اسلام، توفیق گریه و برپایی مجالس روضه را مرهون ایثار شهدا دانست و شهدای گمنام را فرزندان فاطمی که به تاسی از بانوی بی نشان گمنام گشته اند گمنامان فاطمه خواند.

در بخشی از اشعار  کریمی آمده بود:

راه امام و شهدا...مارو میبره سمت خدا

یاد امام و شهدا... دل رو میبره کرببلا

خواندن این اشعار و اجرای خوب حاج محمود کریمی باعث شد فضای مجلس بسیار روحانی شده و نظاره شهدا بر آن حاکم باشد.

نکته جالب این مراسم، اقامه نماز مغرب و عشا توسط مقام معظم رهبری بود، چیزی که تاکنون در این نوع از مراسم بی سابقه بوده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین عالی ضمن تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب ایشان به ارائه توضیح از مرگ تدریجی دین بر اثر حذف شعائر دینی از جمله نام، لباس و چادر و حتی ریش پرداخت.
گفتنی است مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi