شناسه خبر : 33173
دوشنبه 10 فروردين 1394 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ورود ارتش یمن به ساحل ابین

خبرگزاری تسنیم: ارتش یمن و کمیته های انقلابی پس از فرار عناصر القاعده به مثلث زنجبار عدن رسیده و در امتداد ساحل عدن ابین مستقر شدند

عدن

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المنار، ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی پس از فرار عناصر القاعده وارد ساحل عدن ابین شده و در تعقیب بقایای تکفیری‌های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری در شهر زنجبار واقع در استان ساحلی ابین در دریای عرب هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی انقلابی در محله های المنصوره و شیخ عثمان در داخل شهر عدن وارد درگیری‌های خشونت بار با تکفیری‌ها شده و هم اکنون عملیات پاکسازی منطقه از بقایای القاعده و شبه نظامیان عبد ربه منصور هادی ادامه دارد.

عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرح‌ها و سیاست‌هایش در یمن، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمک‌های عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شده اند.

بحرین، قطر، کویت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که جنگ علیه یمن به عربستان پیوسته‌اند. این در حالی است که پاکستان نیز از آمادگی خود برای مشارکت در این جنگ خبر داده و ترکیه نیز اعلام کرده که در حال بررسی شرکت در عملیات نظامی موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به یمن ده‌ها تن از شهروندان یمنی که در بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده می‌شوند، به شهادت رسیده یا زخمی شده اند.

بر اساس اعلام منابع بیمارستانی یمن، از آغاز حملات عربستان تنها در شهر عدن  68 نفر به شهادت رسیده و 452 نفر زخمی شده اند.

در انفجار بزرگترین انبار مهمات شهر عدن که روز گذشته به وقوع پیوست دست کم 15 شهروند یمنی به شهادت رسیده و ده‌ها تن نیز زخمی شدند.

در حالی که تجاوزات عربستان به یمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نیروهای کمیته‌های انقلابی مردمی همچنان به پیشروی خود در برخی مناطقی که تروریست‌های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی فراری بر آن مسلط هستند، ادامه می‌دهند

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi