شناسه خبر : 33252
شنبه 15 فروردين 1394 , 09:02
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طراحی نرم‌افزار و نقشه راهیان نور

نرم‌افزار و نقشه گویای راهیان نور که توانایی شناسایی و نشان دادن مناطق جنگی را دارد برای اولین بار در کشور با قابلیت نصب بر روی گوشی‌های همراه ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، حسنی دانشو مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری آرمان شهر بهشت با اعلام این خبر افزود: این محصول به منظور آسان سازی دسترسی زائران راهیان نور جنوب به اطلاعات مورد نیاز در خصوص نام مناطق عملیاتی و اسامی شهدای منطقه تهیه شده است.

 

 

وی این محصول را شامل دو ابزار مختلف یعنی بروشور و نرم افزار که از طریق Qr code به یکدیگر مرتبط می‌شوند، برشمرد و افزود: هر چند این دو بخش به هم پیوسته‌اند اما هر کدام به نحوی طراحی شده‌اند تا به صورت مستقل نیز کارایی لازم را داشته و اطلاعات مورد نظر را به مخاطب ارائه کنند.بخشی از اطلاعات موجود در نرم افزار به صورت آنلاین و از طریق اینترنت و بخشی دیگر به صورت آف لاین بار گذاری می‌شود و زائران باید ابتدا با اسکن کردن کد برنامه مورد نظر در روی نقشه کاغذی، نرم افزار فرستادگان رضا (ع) را بارگذاری نموده و در سیستم عامل اندروید نصب نمایند.

 

وی محتوای این محصول را شامل سه بخش، نقشه جغرافیایی مناطق راهیان نور جنوب، دانشنامه تاریخ دفاع مقدس و پورتال شخصی معرفی کرد و گفت: در بخش جغرافیایی علاوه بر نقشه منطقه مورد نظر، موقعیت قرار گیری یادمان‌های مهم راهیان نور در کنار هر منطقه یک Qr code تعبیه شده است که زائران می‌توانند با اسکن آن به وسیله نرم افزار به اطلاعات کاملی از این منطقه، شامل شرح و نقشه عملیات، معرفی اماکن منطقه، اطلاعات و زندگینامه شهدای منطقه دسترسی پیدا کنند.

 

حسینی دانشور بخش دانشنامه تاریخ دفاع مقدس را شامل نام و شرح اتفاقات مهم در هر سال جنگ بیان کرد و اذعان داشت: زائرین می‌توانند با اسکن کردن Qr code مربوط به هر سال، توسط نرم افزار مخصوص این برنامه به انبوهی از اطلاعات پیرامون اتفاقات هر سال دست یابند.

 

وی اظهارکرد: در بخش پورتال شخصی که بخشی از آن شامل ثبت خاطرات زائرین راهیان نور است، با اسکن کردن Qr code مورد نظر در این بخش افراد می‌توانند وارد صفحه اختصاصی ثبت خاطرات شوند.

 

او مسابقات را یکی دیگر از برنامه‌های این نرم افزار معرفی کرد و افزود: با اسکن کردن Qr code زائران راهیان نور می‌توانند در فراخوان‌ها و مسابقات دوره‌ای این محصول شرکت داشته باشند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi