شناسه خبر : 33317
سه شنبه 18 فروردين 1394 , 12:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چه خبر از یمن

دکتر سعد الله زارعی ، کارشناس مسائل سیاسی خاور میانه و جهان اسلام درگفت و گو با فاش نیوز، تحلیل کوتاهی از اوضاع یمن ارائه داد.

فاش نیوز -  دکتر سعد الله زارعی ، کارشناس مسائل سیاسی خاور میانه و جهان اسلام درگفت و گو با فاش نیوز، تحلیل کوتاهی از اوضاع یمن ارائه داد.

دکترسعد الله زارعی ، کارشناس مسائل سیاسی خاور میانه و جهان اسلام درباره اوضاع یمن و حملات هوائی وحشیانه سعودی ها به این کشور مظلوم گفت:

جنگنده های عربستان یا از روی بی اطلاعی یا نداشتن اطلاعات و مهارت یک سری بمباران های کور در مناطقی که اهمیت نظامی و استراتژیک چندانی ندارد انجام می دهند مثلا" فرودگاه صنعا را یکی دوبار بمباران کردند اما مثلا" باند فرودگاه را زدند که به راحتی دوباره باند تعمیر و بازسازی می شود. یا برخی ادارات را زدند یا در سعده برخی منازل را بمباران کردند که یکی از منازل متعلق به عبدالملک حوثی بوده که اصلا" ایشان آنجا اقامت نداشته و  طوری حفاظت می شود که محل اقامتش مشخص نیست.

زارعی درباره ائتلاف و همپیمانی کشورهای عربی با عربستان سعودی علیه مردم یمن نیز اظهار داشت:

تنها عربستان مسئول بمباران یمن است و هیچ کشور عربی یا غیر عربی در این بمباران دخالت ندارد درصورتیکه خود عربستان اسمش را گذاشته ائتلاف، ولی نه مصر و نه پاکستان در این حمله ها دست ندارند.
نکته دوم اینکه در این هفت روزی که عریستان شروع به حمله هوایی کرده حوثی ها پیشروی داشته اند. به این صورت که سه استان لهج و عدن و أب به استان های حوزه حوثی ها اضافه شده که حدود 70 تا 80 هزار کیلومتر مربع به مناطق تحت سیطره شان اضافه شده و هیچ خللی به حوثی ها و انصار الله ایجاد نشده.

وی درباره محاصره دریائی و هوائی یمن هم گفت: محاصره هوایی که نیست چون اکثر پروازها چه از ایران و چه از جاهای دیگر انجام می شود.
نکته دیگر اینکه عربستان تا الان جرأت پیدا نکرده از طریق زمینی وارد شود چون واقعا" حوثی ها در زمین بسیار توانمند هستند و الان ارتش یمن و انصار الله یکپارچه هستند. البته قبل از جنگ هم یکی از فرماندهان ارتش جزء حوثی ها بوده و به عبارتی ارتش یمن هم در دست حوثی ها ست.


این کارشناس مسایل سیاسی درباره نحوه مقابله احتمالی حوثی ها با حملات سعودی ها گفت: در زمینه هوایی که تا الان توانسته اند چند فروند هواپیمای پیشرفته عربستانی را سرنگون کنند ولی در مقام مقایسه نیروی هوایی عربستان قویتر از یمن است. اما هدف نیروی هوایی پشتیبانی از نیروهای زمینی می باشد که یک حمایتی برای پیشروی سربازان از زمین می باشد که در این مدت هیچ اتفاقی در حوزه زمینی به نفع عربستان نیافتاده حتی آن حزب اصلاح که قوی ترین حزب حامی سعودی در عربستان می باشد در سکوت مطلق می باشد. حتی در حمایت از تجاوز عربستان به یمن بیانیه ندادند و به نظر من اتفاقی به نفع عربستان در یمن نمی افتد. باگذشت زمان انصارالله قدرت بیشتری در یمن خواهد یافت. الان هم عربستان عدن را از دست داده و منصور هادی هم فرار کرده و وزیردفاع تحت حمایت آنها دستگیر شده و می توان گفت عربستان چیزی در روی زمین در یمن بدست نیاورده است.
در زمینه دریایی هم محاصره زمانی نتیجه می دهد که مبادلات و رفت و آمد های زیادی یمنی ها در دریا داشته یاشند که اینگونه نیست. الان هم از طریق هوایی به صنعا رفت و آمد می باشد. الان هواپیمای ایرانی به صنعا رفت و آمد دارد و کمک های خود را ارسال می کند. پس محاصره دریایی چیز مهمی و تعیین کننده ای نیست.

نکته دیگر در اینگونه جنگ ها نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی و قدرت رسانه می باشد. یعنی آنچه که در عمل اتفاق افتاده در رسانه و تبلیغات وقایع بزرگنمایی می شود. مثلا" یک رسانه عربی از ارسال نیروهای مصری خبر داده بود که اساسا" دروغ است و متاسفانه برخی رسانه های داخلی هم آن را پوشش دادند. متاسفانه صدا و سیمای ما نه تنها در این قضیه بلکه در برخی موارد مغز متفکر ندارد و گروهی که به درستی صحت و سقم خبرها را بررسی کنند به آن صورت وجود ندارد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
دو جمله ی آخر واقعاً صحیح است .......... در مورد ایثارگران هم صدق می کند ! کاش یک بار برای همیشه یک مغز متفکر رئیس کل بنیاد شهید و امور ایثارگران میشد ( هم شهدا راضی میشدند هم جانبازان بخصوص شیمیایی های بد حال کم درصد یا بی درصد و غیره هم کل جامعه ی مظلوم ایثارگر )
خدا کنه تحولات یمن سر آغازی باشد برای ظهور امام زمان (عج) یعنی خروج یمانی .....
اللهم عجل لولیک الفرج
بینی عربستان سعودی در یمن به خاک مالیده میشود ( رهبر معظم انقلاب )
یک گروه در ایران از عربستانی ها بدترن(با سلام از سال 1391 تا کنون که هفته گذشته باشد منتظر اجرای قانون توسط اداره کل مسکن و شهرسازی بودم که انجام نگرفت و مجبور به مکاتبه شدم خواهش می کنم اعلام شود تمام دستگاهها اجرا کنند تا لازم نباشد جانباز کاسه جلو هر کسی بگیرد انتظار می رود مسولی که خود ش جانباز هست لازم نباشد هلش بدهند تا کاری را انجام دهد ضمن اینکه متاسفانه یک جانباز دیگر که رئیس اداره مسکن سمنان بود بدون رعایت قانون هم بنده را تنزل پست و هم بطور غیر قانونی بازنشسته کرد و داد و دستمان به هیچ کجا نرسید و به خدا واگذار کردیم و می گویند برو دیوان حکم بگیر ضمن اینکه چندین نفر هم مشابه ما بوده و حکم گرفته اند ولی بازهم دستگاهها زیر بار حق نمی روند. خدا ازشان نگذرد که از آن مسول قبلی نگذشت و وادار به بازخریدیش کردند) ما هم از یمنی ها مظلومتریم نیستیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi