شناسه خبر : 33460
سه شنبه 18 فروردين 1394 , 11:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشییع پیکر شهید عملیات خیبر

موج- پیکر مطهر شهید حمداله سرداری بعد از 31 سال شناسایی شده و در اردبیل استقبال و تشییع می شود.


به گزارش خبرگزاری موج، پیکر مطهر شهید والامقام حمداله سرداری سیار از شهدای عملیات غرورآفرین خیبر بعد از 31 سال شناسایی‌شده و قبل از ظهر روز سه‌شنبه 18 فروردین 94 در فرودگاه اردبیل بعد از استقبال رسمی مقامات و مسؤولان استان تشییع می‌شود.
نشست هماهنگی برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم این شهید گران‌قدر با حضور فرماندار، مدیرکل بنیاد و مسؤولان ارگان‌های ذی‌ربط قبل از ظهر روز دوشنبه 17 فروردین 94 در سالن جلسات بنیاد استان برگزار شد.
بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این نشست بعد از برگزاری مراسم استقبال، پیکر مطهر شهید ساعت 11 روز چهارشنبه 19 فروردین‌ 94 پس از اقامه نماز توسط نماینده ولی‌فقیه در استان از مقابل مصلا اردبیل تشییع و در گلزار شهدای قاسمیه به خاک سپرده می‌شود و مجلس شب دفن در شامگاه همان روز و مجلس یادبود از ساعت 15 روز پنج شنبه 20 فروردین 94 در مسجد محله خیرآباد شهر اردبیل برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، حمداله سرداری در سال 1347 در شهر اردبیل دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آن کم سن و سالی در انجمن اسلامی عضو بود. در نماز جمعه و جماعات، دعای کمیل و دیگر مراسم مذهبی و سیاسی حضوری فعالانه داشت و مبارزه با منافقان و گروهک‌های وابسته به شرق و غرب را یک امر خطیر می‌دانست و همیشه در افشای ماهیت ضد اسلامی آن‌ها در حدّ توانش فعالیت می‌کرد.
وی در انجمن اسلامی و بسیج مدرسه‌شان فعّال و در عین از بسیجیان پایگاه شهید مصطفی حجازی مسجد سرچشمه بود و شب‌ها برای نگهبانی و پاسداری در پایگاه فعالیت می‌کرد و اکثر ایام هفته را در پایگاه می‌گذراند.
حمداله سرداری در کنار تحصیل به تقویت جسم و روح خود نیز می‌پرداخت. با دوستانش به ورزش کشتی می‌رفت و مردانگی را در میدان کشتی یاد گرفته و تجربه می‌کرد تا در عرصه جبهه و جنگ نیز از خود مردانگی نشان دهد.
حمداله امام خمینی (ره) را خیلی دوست داشت و از آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام حمایت می‌کرد و به خانواده‌اش هم توصیه می‌کرد:« از انقلاب حمایت کنید و امام را تنها نگذارید؛ زیرا این انقلاب جهانی است و در سراسر گیتی حاکمیت پیدا می‌کند.»
او چندین بار اراده کرده بود که عازم جبهه‌های حق علیه باطل شود، امّا به دلیل کم‌سن‌وسال بودن، خانواده‌اش مانع گشته بودند تا این که در تاریخ 62/03/25 درحالی‌که کلاس اوّل راهنمایی را به پایان رسانده به نیّت و اراده‌اش جامه عمل می‌پوشاند، به جبهه اعزام می‌شود و در 27 مهر همان سال در عملیات والفجر 4 منطقه پنجوین شرکت و براثر ترکش نارنجک دشمن مجروح و به پشت جبهه انتقال می‌یابد.
گفتنی است؛ خانواده معظم ایثارگر سرداری که در دوران جنگ تحمیلی همزمان 5 فرزندشان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود یک شهید و 3 جانباز بالای 25 درصد را تقدیم اسلام عزیزکرده‌اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi