شناسه خبر : 33598
شنبه 22 فروردين 1394 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید اسحاق عزیزی

به یاد سردار شهید «اسحاق عزیزی»

فرمانده عملیات سوسنگرد(حدیث دشت عشق)

 

سردار شهید «اسحاق عزیزی» در کارخانه چرم‌سازی کار می‌کرد و کارگری فعال بود. او برای کارگران اعلامیه و نوارهای امام خمینی را می‌برد و در گوشه و کنار با آنها صحبت می‌کرد و از امام می‌گفت. تا اینکه کم‌کم تظاهرات خیابانی شروع شد دیگر عزیزی یک کارگر فعال نبود چون بیشتر اوقات در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد.



در روز ورود امام به تهران سرپرست انتظامات یک منطقه بود. بعد از ورود امام او حتی دیگر شب‌ها به خانه نمی‌آمد تا اینکه یوم‌الله فرا رسید و طاغوت در 22 بهمن در هم شکسته شد. پس از پیروزی انقلاب، کمیته و سپاه به فرمان امام شروع به کار کردند. شهید عزیزی هم در کمیته مسجد حسینی شروع به فعالیت نمود و در دستگیری ضد انقلاب و مزدوران طاغوت نقش مؤثری داشت. بعد از مدتی به سپاه پاسداران پیوست و چون پاسدار فعالی بود در درگیری‌های کردستان حضورش بسیار مؤثر بود تا اینکه جنگ تحمیلی آغاز شد.
وی چندین بار نیروهای بسیجی را به جبهه برد تا اینکه فرماندهی عملیات سوسنگرد را به عهده گرفت. او پس از مدتی جهاد در راه خدا در مورخه 60/1/8 در اثر ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi