شناسه خبر : 33677
دوشنبه 24 فروردين 1394 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مادران و همسران شهدا در جبهه فرهنگی فعالیت کنند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:مادران و همسران شهدا وظیفه و مسئولیت خطیری در جهاد فرهنگی دارند.آنها باید به‌صورت جدی در جبهه فرهنگی فعالیت و در این راستا تبلیغ کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر کرده و تذکر لسانی بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدمیرعمادی در همایش «اسوه‌های صبر و مقاومت»، افزود: امروز استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا درصدد است پایه‌های خانواده را در ایران متزلزل سازد.

 

وی با بیان اینکه تحکیم خانواده باعث پیشرفت و موفقیت است، اظهار کرد: اگر بتوانیم پایه‌های خانواده را محکم و عشق، محبت، عاطفه، اخلاق، پاکی و صداقت را در خانواده حاکم کنیم می‌توان در مقابله با این توطئه دشمن موفق باشیم.امروز به‌خاطر تبلیغات منفی دشمن، برخی از خانواده‌ها از درون متلاشی شده‌اند، بی‌بندوباری در بین برخی خانواده‌ها رواج یافته و اعتیاد به مواد مخدر خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی مسئولیت دیگر مادران شهدا را تربیت فرزند دانست و خطاب به آنها گفت: شما در دورانی توانستید فرزندانی را تربیت و به جبهه بفرستید که امروز برای نسل نوجوان و جوان جامعه الگو هستند. همسران شهدا باید تلاش کنند فرزندانی حسینی و علوی و زینبی و فاطمی تربیت کنند.همسران شهدا نباید اجازه بدهند دشمن فرزندان آن‌ها را که یادگاران شهدا هستند از راه شهدا دور سازند.

 

امام جمعه خرم‎آباد ترویج سبک زندگی فاطمی را متذکر شد و افزود: قناعت، صبر، استقامت، دفاع از ولایت، دوری از تجمل و زرق و برق زندگی، ایثارگری، انفاق فاطمه همه برای ما درس و الگو است بانوان باید سبک زندگی فاطمی را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

 

حجت‌الاسلام میرعمادی اظهار کرد: بانوان می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف در تمامی صحنه‌های اجتماعی، علمی، سیاسی و اقتصادی حضور یابند.

 

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی امروز الگویی برای بانوان کشورهای اسلامی هستند،افزود: امروز زنان بحرین، یمن، لبنان، سوریه و سایر کشورهای اسلامی از مادران و همسران شهدای ما الگو می‌گیرند که لازم است بانوان ایرانی این الگو بودن را حفظ کنند و در راستای حفظ این مدال و افتخار تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و گفت: امروز دنیا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را به رسمیت می‌شناسد و این به برکت فرهنگ ایثار و شهادت برای ملت ما حاصل شده است.

 

این همایش با حضور مادران،همسران و دختران شهدا و بانوان تاثیرگذار در دفاع‌مقدس استان لرستان و با همکاری اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دفتر امور بانوان استانداری لرستان در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi