شناسه خبر : 33893
دوشنبه 31 فروردين 1394 , 13:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاحیه جشنواره فیلم « شیپور حیات»

افتتاحیه جشنواره فیلم «شیپور حیات» با حضور مسئولان، خانواده شهداء و دانشجویان شب گذشته در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» به نقل از موج چهارم، افتتاحیه جشنواره فیلم های انقلابی، فرهنگی و سیاسی " شیپور حیات " شب گذشته و با حضور آیت الله دکتر حیدری، حجت الاسلام و المسلمین شفیعی، خانواده ی معظم شهدای حرم و دانشجویان در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، خدری مسئول برگزاری جشنواره فیلم " شیپور حیات " گفت: کار کردن برای شهدا و فرهنگ شهادت لیاقت می خواهد وقتی که به ظاهر به حجم بالای فیلم های جشنواره نگاه می کنم به خود می بالم که به یاری خداوند و همکاری مجموعه انجمن اسلامی توانسته ایم برنامه ای با این عظمت برگزار کنیم ولی وقتی که کار شهدا را با کار خود مقایسه می کنم احساس شرم می کنم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان ادامه داد: پس از جلسات متعددی که در شواری مرکزی برگزار کرده ایم، در کنار نشریه و فضای سایبری، جای اکران فیلم های انقلابی و ارزشی را در دانشگاه خالی احساس کردیم که امیدوارم با عنایت خاص شهدا توانسته باشیم بخشی از رسالت خود را در فضای دانشگاه انجام داده باشیم.

این فعال دانشجویی گفت: نکته قابل توجه در اکران این فیلم ها، هزینه و تبلیغات بسیار پایین و استقبال با شکوه دانشجویان از افتتاحیه این برنامه بود.

وی افزود: دانشگاه ما تجربه برگزاری برنامه های مشابه را با هزینه هایی سرسام آور و باور نکردنی داشته است اما پیام این جشنواره برای این دسته از مسئولینی که فکر می کنند با هزینه هایی گزاف و غیر ضروری مثل پذیرایی در حد وعده غذایی و ... می توانند برنامه هایشان را پر شور کنند، این بود که آنچه به عنوان روح حاکم بر کار فرهنگی در دانشگاه باید متوجه آن باشیم، نیت خالصانه می باشد.

پس از آن آیت الله دکتر حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز که به عنوان میهمان ویژه در این جشنواره حضور داشتند، در ابتدای سخنان خود از دست اندرکاران این جشنواره تقدیر و تشکر کردند.

ایشان در بخشی از سخنان خود، تجلیل از خانواده های شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا را در حمایت و زنده نگه داشتن روحیه ی ایثار در بین جوانان مهم خواندند.

بعد از سخنان آیت الله حیدری، برادر شهید سید مهدی موسوی در جایگاه قرار گرفتند و خطاب به دانشجویان گفتند: برادران و خواهران من امروز آنچه برای دانشجو و محیط دانشگاهی مفید است و باید در بین جوانان باور سازی کرد اعتقاد به جنگ نرم می باشد، که این مهم جز با ولایت پذیری و بصیرت افزایی در بین جوانان شدنی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و باورهای غلطی که امروزه در ارتباط با رابطه با کشورهای غربی و امریکا به وجود آمده و این باور غلط که در صورت برقراری رابطه همه مسایل حل می شوند نشان از پایین بودن بصیرت افراد می باشد.

در ادامه، خانم کمیلی نایب دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه گفت: اگر ما امروزه در فضای دانشگاه آسوده قدم می زنیم و احساس رعبی بر ما حاکم نمی شود مدیون خون همین شهدا هستیم که مرزهای کشور ما را فرسنگ ها از مرز جغرافیایی دور نگه داشته اند و اگر این بزرگواران در کشورهای منطقه جان فشانی و ایثار نمی کردند امروز این امنیت خاطر در کشور ایجاد نمی شد.

کمیلی ادامه داد: باید دائم به سایر دانشجویان و مردم جامعه اطلاع رسانی شود که کشور ما در بین کشورهایی قرار دارد که امنیت بسیار پایینی دارند و از طرفی هزاران کیلومتر مرز مشترک با ما دارند و امنیت مطلوب امروز کشورمان را مدیون همین حزباوی ها و موسوی ها و.... هستیم.

بعد از سخنان خانم کمیلی، فرزند شهید جنت مکان که به تازگی به درجه شهادت نائل آمدند، با قرائت شعری زیبا توانست جذاب ترین قسمت برنامه را بسازد که حال و هوای دانشجویان را عوض کرد و اشک های بسیاری را روی گونه ها جاری ساخت.

لازم به توضیح است در پایان آیین افتتاحیه این جشنواره از خانواده های شهدای مدافع حرم خوزستانی تجلیل شد و خانواده های شهدای بزرگواری چون شهید موسوی، شهید حزباوی، شهید تقوی فر، شهید سواری و شهید جنت مکان با اهدای لوح یادبود و هدیه ای از طرف دانشجویان قدردانی شد.

گفتنی است در این جشنواره که به همت انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه برگزار شده است، برگزیده ای از فیلم های جشنواره عمار و متناسب با فضای این دانشگاه انتخاب و در هفته جاری به ترتیب در روزهای یک شنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهار شنبه در دانشکده های این دانشگاه اکران خواهند شد.

از فیلم ها و مستندات این جشنواره می توان به، چشم در برابر چشم، مستند اهل سنت ایران، ملاقات با داعش، نور جهان، برای هانا، اتاق جنگ، بدون مرز، خانه ای کنار ابرها نام برد.

از نکات زیبای این جشنواره می توان به حلقه زدن دانشجویان به دور خانواده های معظم شهداء و بدرقه ی آنان اشاره کرد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi