شناسه خبر : 34072
شنبه 05 ارديبهشت 1394 , 12:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مراسم سالگرد شهادت سپهبد محمدولی قرنی

در سی و ششمین سالگرد شهادت شهید سپهبد محمدولی قرنی، مراسم گرامی‌داشت این شهید والامقام با حضور فرماندهان، کارکنان پایور و وظیفه برگزار شد.

به گزارش ایسنا - منطقه خراسان، رییس عقیدتی سیاسی تیپ 377 شهید حبرانی با گرامی‌داشت سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (علیه السلام) با اشاره به حدیثی از آن امام همام که «هر کس از خشم خدا بترسد از خشم مخلوق باکی نخواهد داشت» بیان کرد: آدمی باید قصد عمل خود را بسنجد و اگر برای رضای پروردگار متعال بود بدون هیچ ترسی کارش را انجام دهد؛ همان‌طور که شهید قرنی این‌گونه بود.

 

حجت‌الاسلام دستجردی اظهار کرد: شهید بزرگوار علی‌رغم آن‌که بیشتر عمرش را در دوران طاغوت سپری کرده بود در همان دوران هم به دنبال پاکسازی ارتش و پیاده کردن دستورات اسلام بود و پس از انقلاب نیز با یاری امام خمینی (ره) با عاقبت به خیری در راه خدا شهید شد.

 

او در ادامه با محکوم کردن حملات آل سعود به مردم مظلوم یمن گفت: رییس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت نخواهد رسید چراکه امام حسین (علیه السلام) می‌فرماید «هرکس بخواهد از راهی که به غیر رضای پروردگار است به حکومت برسد، به سرعت از آن دور خواهد شد».

 

در ادامه این مراسم امیر سرتیپ دوم ناصر براتی جانشین لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) با گرامی‌داشت سالگرد شهادت سپهبد قرنی گفت: شهید قرنی از بزرگان ارتش بود که در زمان طاغوت به مدت شش سال به خاطر اسلام توسط ساواک دستگیر و زندانی شد. این شهید والامقام پس از انقلاب نیز به دستور امام خمینی (ره) رییس ستاد مشترک ارتش شد و در برابر قائله آشوب در کردستان قاطعانه ایستاد اما به دلیل فشارهای دولت موقت و برخی گمراهان مجبور به استعفا شد. او که عمر خود را در راه دفاع از دین خود گذراند دست آخر نیز توسط گروه منحرف فرقان به شهادت رسید.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi