شناسه خبر : 34591
سه شنبه 29 ارديبهشت 1394 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پای صحبت یکروحانی فعال بحرینی

درد مشترک ملت بحرین و یمن

مردم بحرین از چهار سال پیش به همه دنیا می گویند که آل سعود ظالم است اما صدای مردم بحرین به دنیا نرسید اما درحال حاضر حمله عربستان به یمن به همه دنیا ثابت کرد آل سعود ظالم است

به گزارش دفاع پرس، ملت بحرین حدود چهار سال است که با انواع محرومیت ها و ظلم هااز ناحیه آل خلیفه و آل سعود رنج می برد. بعد از حمله عربستان به یمن ملت بحرین با ملت یمن درد مشترکی را پیدا کردند از این رو برای حمایت از ملت بحرین تظاهرات گسترده ای را برگزار کردند.

وجود شباهت میان ملت یمن و بحرین و داشتن یک دشمن مشترک به نام آل سعود محور گفت و گویدفاع پرس با یک روحانی و فعال بحرینی است.

 

***ضرورت ارسال نامه های تاثیرگذار به مجامع بین المللی برای آزادی شیخ نمر

***ملت بحرین و یمن با یکدیگر همدردی می کنند

***آل سعود دشمن مشترک یمنی ها بحرینی ها و آزادی خواهان جهان است

 

 

-لطفا خودتان را معرفی کنید و درخصوص فعالیت خود بفرمایید؟

من سید یاسین موسوی هستم و بیش از ده سال است که  در قم زندگی میکنم و در حال حاضر در جامعه المصطفی در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستم انشالله  سال آینده برنامه درسی دکتری را شروع می کنم.

 



- مهمترین خواسته ملت بحرین در طول انقلاب چهار ساله آنها چیست؟

خواسته مردم بحرین مثل همه مردم دنیا است آنها می خواهند  آزاد باشند و حکومت به دست مردم باشد آنها می خواهند  شکل نظام را خودشان تایید کنند و اختیار انتخاب رییس جمهورو  نخست وزیر را داشته باشند  نه اینکه حکومت به دست یک خانواده قبیله و یا یک عده خاص باشد.

-وضعیت داخلی عربستان سعودی در حال حاضر چگونه است و برای مخالفت با اجرای حکم آل سعود چه اقداماتی انجام می شود؟

درباره وضعیت داخلی عربستان باید بگویم همه دنیا در برابر تجاوز گری های آل سعود کورند و این در حالی است که شیعیان عربستان تاکنون  چند شهید دادند و هیچ کس از ان صحبت نکرد ه است .

آل سعود مردم را به سرعت سرکوب می کنند مردم عربستان هیچ کار تاثیر گذاری نمی توانند انجام دهند مگر ایران عراق علمای اسلامی مراکز حوزوی علمایی تا حدی از اجرای این حکم  جلوگیری کنند ارسال نامه های تاثیر گذار به حاکمان سعودی و صدور بیانیه ها و اعلامیه های اثر گذار از جمله اقداماتی است که که برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام شیخ نمر لازم است.

 

 

-فعالیت فعالان بحرینی در شبکه های مجازی چگونه است؟

در شبکه های مجازی مختلف چون فیسبوک و توئیتر و واتس آپ فعال هستیم و خوشبختانه مردم دنیا از اخبار و تحولات بحرین که در اختیار آنها می گذاریم استقبال می کنند و توا نستیم صدایمان در بیشتر دنیا پخش کنیم.


- جنگ تحمیلی عربستان علیه یمن چه تاثیری بر ملت بحرین داشت؟

جنگ یمن متقابلا بر بحرین تاثیر داشت  یعنی وقایع یمن بر روی وضعیت بحرین و آزادی خواهی مردم بحرین روی ملت یمن تاثیرگذار بود. مردم بحرین از چهار سال پیش به همه دنیا می گویند که  آل سعود ظالم است  اما صدای مردم بحرین به دنیا نرسید اما درحال حاضر حمله عربستان به یمن به همه دنیا ثابت کرد  آل سعود ظالم است و به ملت های آزادی خواه جهان ظلم می کنند.

ال خلیفه و آل سعود اجازه نمیدهند ملت بحرین بامردم یمن همدردی کنند اما ملت بحرین علیه آل سعود تظاهرات کردند و حمله به یمن را محکوم کردند در واقع  این همدردی ها باید بین ملت ها ادامه یابد  و همزمان علیه نظام های ظالم قیام شود.

- وضعیت شیخ سلمان در حال حاضر چگونه است؟

شیخ سلمان در حال حاضر در زندان به سر می برد  و حکمی برای ایشان  صادر نشده و هرماه این حکم به  تاخیر می افتد. اگر چراغ سبز انگلیس و امریکا به آل خلیفه نبود شیخ علی سلمان دستگیر نمی شد آنها سعی می کردند از صداهای آزادیخواه جلوگیری کنند بنابراین علما و فعالین سیاسی چون نبیل رجب را در زندان مورد آزار و اذیت قرار می دهند

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi