شناسه خبر : 35680
چهارشنبه 10 تير 1394 , 09:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شما سرهنگید یا حقوقدان

علیرضااحسانی نیا -  طبق اصل سی ام قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد. اینجا پادگان است جناب روحانی و شما سرهنگ آن هستید نه حقوقدان آن ولی متاسفانه ما در ایران اسلامی به جای اینکه دولت زمینه آموزش رایگان را تا پایان دوره متوسطه فراهم نماید،زمینه مدارس پولی را در جمهوری اسلامی گسترش داده و می دهد که در این مهم هزینه های هنگفتی را برای خانواده ها تحمیل می کند.

بعنوان مثال در حال حاضر بغیر از مدارس دولتی (که البته نامشان دولتی است والا آنها هم بنام کمک های مردمی از والدین هزینه دریافت می کنند) مدارسی بنام های هیات امنایی،نمونه دولتی(مردمی) ،شاهد،پیش دبستانی،مهدکودک ،فرهنگیان،غیر انتفاعی و استعدادهای درخشان تشکیل داده اند که هر کدام به نوعی شهریه های گزافی را از والدین دریافت می کنند. در اینجا می بینیم که دولت با توجه به وضع گرانی فعلی با تحمیل هزینه برای والدین دانش آموزان متاسفانه خون مردم را در شیشه می کند و بنام آموزش (باید توجه داشت که این آموزشی که امروزه توسط مدارس به دانش آموزان می دهند از کیفیت پایینی برخوردار است و به جرات می توان گفت که معلمان نیز از سطح تحصیلات با کیفتی پایین برخوردارند ؛با توجه به این که هزینه های سرشاری را از والدین دریافت می نمایند) فقط از والدین دانش آموزان پول دریافت می کنند و این در حالی است که معلمین هم آموزش و پرورش در این چند وقته تجمعات غیر قانونی برگزار کرده و نسبت به حقوق خود معترض هستند.

حال سوال این است که این شهریه های هنگفت در کجا و چگونه مصرف می شود با اینکه بودجه آموزش و پرورش در عرض این یکساله دو برایر شده است. حال اگر فردی دو دانش آموز داشته باشد باید ماهیانه 7000000 ریال را صرف شهریه مدرسه فرزندانش نماید و اگر این فرد 15000000 ریال دریافتی داشته باشد که خیلی ها ندارند مبلغ 8000000 ریال باقی می ماند که باید صرف هزینه کتاب و رفت و آمد و خوراک و پوشاک و شکم خانواده و احیانا" اجاره خانه نماید.آیا دولت فکر می کند می توان با این مقدار زندگی نمود؟آیا رئیس جمهور فکر نمی کند با این عمل باعث دلزدگی مردم نسبت به دولت می شوند؟...هیهات!... اینجا پادگان است جناب روحانی و شما سرهنگ آن هستید نه حقوقدان آن.

براستی آموزش و پرورش و دولت چه دارند بر سر این مردم می آورند؟ رئیس جمهوری که داعیه حقوقدانی دارد کجاست که بداند قانون اساسی چه گفته است و او چه می کند؟ مگر دولت از بطن مردم نیست که به فکر مردم نیست؟دولتی که بنام دولت دروغگو در میان مردم شهرت یافته است... در این اوضاع و احوال مدارس دولتی هم به تناسب جمعیتی به یک ششم تقلیل یافته و به هر کجا که مراجعه می نمایی می گویند باید در محدوده منطقه ای ما باشید. فلذا دانش آموزان مجبور هستند به مدارس غیر دولتی پناه ببرند و وقتی به مدرسه ای بعنوان مثال استعدادهای درخشان که در اصل دولتی است ولی متاسفانه خصوصی رفتار می کند مراجعه می نمایی تا ثبت نام کنی لیستی از هزینه های شهریه ای را جلویت می گذارند که سرت سوت می کشد چرا که هزینه ثبت نام خیلی بیشتر از یک ثبت نام در دانشگاه غیر دولتی است، هزینه هایی که در مناطق مختلف به تناسب بالانشینی و پایین نشینی متفاوت است.

سوال اینجاست که یک کارمند و یا یک کارگر چقدر حقوق دریافت می کنند که حال باید چنین هزینه هایی را متحمل شوند؟ نکته قابل توجه در اینجا این است که وقتی اعتراض می کنی می گویند نمی توانی شهریه پرداخت نمایی از این مدرسه برو پایین تر(یعنی مدارس دولتی). چطور یک دولت حاضر می شود تبعیض بین دانش آموزان قائل شود و آنوقت دانش آموزان آن در آینده کینه به دل نگیرند و پولکی نشوند بخاطر این همه مشقتی که می کشند؟... با توجه به همه این احوال متوجه می شویم که دولت ما بی در و بی پیکر است و هر دستگاه و ارگانی همه در حال گران نمودن خدمات خود هستند و هیچ دستگاهی هم نیست که جلوی اینها را بگیرد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

قانون خود اتکایی ادرات که یادتان است ؟!

انقلاب و ایران را پولی کرده بودند ؟!

و شد سر مشق فرهنگ و اقتصاد ایران ؟!

و با آن شیوه ؟!

و با این کردار ؟!

ادامه دهنده راه توسعه : با ضعیف ستیزی ؟!

فرهنگ ایثار و شهادت و پویایی اقتصادی ؛ اجرایی نمی شود ؟!

و خلق برای خودش کار می کند ؟!

نه برای خدمت ؟!

تمام ایران تابلو شده بود :

ساخت گاری و ساخت فرقون ؛

بتوسط مدیر افتتاح شد ؟!

چه فیلمی داریم ؟!

کمدی کلاسیک که نه ؟!

تاتر رو حوضی ؟!

...

خدا بفریاد ما جانبازان مستمری بگیر برسد که با 400 تومان چگون دو فرزند مدرسه ای را ثبت نام کنیم . باالخره خدایی هم هست به ما مظلومین کمک و مساعدت کنم که انروز هم خیلی دیر نیست . مشکل اصلی را اقای طائبی برای ما ایجاد کرد خدایا کمکش کند تا همینطور به خدمت ناصادقانه ادامه دهد . موفق و مستند باشند
جناب احسانی نیا
مگر مدارس غیر انتقاعی و غیر دولتی در همین دو سال تاسیس شدند؟ چرا در هشت دولتهای نهم و دهم که رئیس آن مدافع مستضعفان و محرومین بود مدارس دولتی تقویت نشدند و تعداد آنها افزایش پیدا نکرد؟ استخدام این معلمین بی سواد در کدام دولتها انجام شد؟ اینکه کدام دولتها بعنوان دولت دروغگو شهرت یافته اند را مردم باید نظر بدهند!! راستی از دکل گم شده چه خبر؟!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi