شناسه خبر : 35752
شنبه 13 تير 1394 , 12:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تئاتری با محوریت یک غواص شهید

حسین وحدتی اظهار داشت: ایده نمایشنامه‌ای براساس واقعه کربلای چهار که راوی و شخصیت محوری آن غواص شهید مسعود شادکام است آماده دارم که در مراحل تحقیق درباره آن هستم.

وی با بیان این که در این اثر به ماجرای شهدای غواص پرداخته می‌شود تصریح کرد: جدا از تاریخ جنگ و مستندات این اتفاق هولناک که از انگیزه‌های اصلی نمایشنامه است دغدغه‌ها و تخیل و نگاه و تجربه شخصی‌ام از جنگ را نیز در ساختار نمایشنامه بکار می‌گیرم.

وحدتی عنوان کرد: تاکید دارم که عدد 175 در نام نمایشنامه قرار بگیرد به همین جهت نام اولیه این نمایشنامه را عروج با کوپن 175 انتخاب کردم که ممکن است تغییر کند.

این نویسنده مشهدی خاطرنشان کرد: پیش از این نمایشنامه اهل قبور را براساس شخصیت سردار شهید محمود کاوه را تولید کردم.

وی افزود: یک بار شهید کاوه را در منطقه کردستان که برای بازدید از منطقه آمده بود خیلی کوتاه از نزدیک دیدم و در تمام مدتی که نمایشنامه را می‌نوشتم نگاه محمود کاوه در آن روز زمستانی کردستان پیش نظرم بود.

وحدتی بیان کرد: وقتی چرایی و چگونگی شهادتش را که لابه‌لای خاطرات یکی از همرزمانش شنیدم آن نگاه شهید کاوه و آن خاطره از همرزمش، دینی شد بر قلمم و اکنون نیز امیدوارم زندگی هر چند کوتاه شهید مسعود شادکام اما پر از عزتش در این اثر جدید تجلی داشته باشد.

وی افزود: در این اثر جدید در نظر دارم تا نمادی از مظلومیت و جانفشانی 175غواص همرزم را به تصویر بکشم و در حال حاضر همچنان در پی تحقیقات لازم درباره این واقعه هستم.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi