شناسه خبر : 36565
یکشنبه 18 مرداد 1394 , 12:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید واهیک یِسائیان

شهید «واهیک یِسائیان» فرزند ارشد خانواده هفت نفری بود.دوران ابتدایی او در مدرسه ارامنه «رُستُم» سپری گردید. پس از آن تحصیلات راهنمایی و متوسطه خود را با موفقیت در مدرسه ارامنه «کوشش مَریَمیان» به پایان رساند.

 بعد از اخذ دیپلم، وی با قبولی در کنکور سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی کشاورزی به تحصیل مشغول گردید. پس از یک سال تحصیل در دانشگاه با مشاهده شرکت دوستان خود در جنگ تحمیلی، دانشگاه را رها و برای اعزام به جبهه، خود را به مرکز نظام وظیفه معرفی نمود: مادر جان، نگاه کن، تمام بچه¬های این کوچه سرباز هستند و من هم می‌خواهم بروم جبهه. خون من که از خون آن¬ها سرخ¬تر نیست. چرا نباید من به جبهه بروم.

 شهید «یسائیان» پس از طی سه ماه دوره آموزشی در پادگان «افسریه» تهران به جبهه اعزام گردید. وی 21 ماه در خطوط مختلف جبهه¬های جنگ تحمیلی حضور داشت. پس از پایان دوره قانونی خدمت سربازی، «واهیک» چهار ماه دیگر نیز به عنوان دوره احتیاط در جبهه جنگ باقی ماند (جمعاً 25 ماه). بعد از پایان آخرین مرخصی و بازگشت به خط مقدم، در حالی که بیش از چند روز دیگر به اتمام خدمت تکمیلی چهار ماهه باقی نمانده بود، در خلال یکی از بمباران های شدید دشمن بعثی در زمان حمله نیروهای رزمنده و شجاع ایران، بر اثر اصابت ترکش بمب به پایین شکم به شدت زخمی شده و به بیمارستان منتقل گردید که متاسفانه بر اثر خونریزی شدید، جان به جان آفرین تسلیم نموده و به خیل عظیم شهدای 8 سال دفاع مقدس پیوست.

 حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل خانواده شهید «واهیک یسائیان»، موجب دلگرمی خانواده این شهید والا مقام مسیحی در جنگ اسلام علیه کفر شد.

از باشگاه دانشجویان ایران

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi