شناسه خبر : 36571
یکشنبه 18 مرداد 1394 , 12:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چرا از نقد می‌ترسید؟!

سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز تصریح کرد: باید این سوال را از دولت پرسید که اگر این یک پیروزی و دستاورد بزرگ است، اجازه بدهید منتقدین هم حرف خود را زده و در نهایت دولت پاسخ خود را به منتقدین بدهد نه اینکه با آنها برخوردهای چکشی داشته باشد.
علی نادری، در گفت‌وگو با راه‌دانا، درخصوص تذکر هیئت نظارت بر مطبوعات به پایگاه خبری رجا اظهار داشت: برخوردی که با رسانه‌های منتقد روند فعلی مذاکرات صورت می‌گیرد، نشانه خوبی برای دولت نیست و نمی‌توان از آن دفاع کرد.
وی با بیان اینکه دولت بهتر است روش بهتری را برای برخورد با منتقدان خود انتخاب کند، گفت: آن چیزی که تاکنون اتفاق افتاده، یک فضای نقد کارشناسی و فنی است و در واقع با حفظ متانتی بوده است که رهبری بارها به آن تأکید داشته‌اند.
سردبیر رجانیوز در ادامه افزود: نکاتی که در سایت‌های خبری منتقد و روزنامه‌ها و رسانه‌ها منتشر شده است، نقدهایی کاملا کارشناسی بوده که براساس وظیفه خود رسانه‌ای کرده و در اختیار مردم قرار دادیم تا روشنگری صورت بگیرد.
نادری با تأکید بر اینکه نقاط ضعف برجام، قطعنامه و به طور کلی مذاکرات را با بستن دهان مردم بپوشانیم، قطعا سیاست خوبی نیست تصریح کرد: اگر امروز 9دی را توقیف کردند و به رجا و کیهان تذکر دادند، بالاخره فردایی هم وجود دارد که همه نقاط ضعف این مذاکرات روشن شده و زمان پاسخگویی مسئولین فرا می‌رسد.
سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز ضمن اشاره به توهین‌های مکرری که از سوی دولت به منتقدین شده است، یادآور شد: پیش از این تنها مستوجب دریافت القابی مانند بی‌سواد و بی‌شناسنامه بودیم، اما امروز به نادرست بیان می‌شود که بر اساس مصوبه‌ای نباید انتقادی نسبت به عملکرد هسته‌ای وارد شود.
سردبیر سایت خبری تحلیلی رجانیوز در ادامه تصریح کرد: تنها چند ساعت بعد از گفت‌وگوی روحانی با مردم و اعلام پیروزی و دستاورد بزرگ هسته‌ای این برخورد با رسانه‌ها صورت گرفت که باید این سوال را از دولت پرسید که اگر این یک پیروزی و دستاورد بزرگ است، اجازه بدهید منتقدین هم حرف خود را زده و در نهایت دولت پاسخ خود را به منتقدین بدهد نه اینکه با آنها برخوردهای چکشی داشته باشد.
نادری با اشاره به توهین روزنامه آرمان به ساحت مقدس شهدای غواص در کشور، یادآور شد: برخورد تبعیض‌آمیز در دولت جدید به یک روال تبدیل شده است؛ چه در تخصیص یارانه‌ها و چه درخصوص صدور مجوزها، ارائه کمک‌های نقدی، ارائه آگهی‌های دولتی، تذکر‌ها و توقیف‌ها و... این تفاوت رفتار دولت با رسانه‌ها مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به ماجرای شارلی ابدو و حمایت یک نشریه دولتی از آن یادآور شد: در برخی موارد مانند ماجرای شارلی ابدو، فشار نمایندگان مجلس و افکارعمومی باعث ارائه یک واکنش مناسب از سوی دولت برای نشریه‌های خاطی شد.
نادری در پایان با اشاره به دلیل چنین تناقض‌های رفتاری در برخورد با رسانه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر فردی که باید نماینده صنف مطبوعات در هیئت نظارت بر مطبوعات باشد، خود یک مقام دولتی است و همین موضوع باعث می‌شود که فضا به سمت دیگری پیش رفته و فشارها بر رسانه‌های منتقد دولت بیشتر شود.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi