شناسه خبر : 36848
سه شنبه 27 مرداد 1394 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بعد شهادتش باخبرشدیم که شیمیایی بوده

 

 

سردار شهید "سیدمحمد صنیع خانی" 15دی 1332 در شهر مقدس قم دیده به جهان گشود. پاییز 1357 در حال توزیع اعلامیه های امام (ره) بود که توسط ساواک دستگیر و زندانی گردید .

در سال1358 به عضویت رسمی سپاه در آمد . او از ابتدای جنگ تحمیلی با ایجاد مرکز اعزام نیروی سپاه در محل لانه جاسوسی آمریکا، مسئولیت اعزام رزمندگان را به مناطق عملیاتی بر عهده گرفته بود. سردار شهید بنیانگذار و فرمانده ترابری سپاه بود. وی نقش موثر و تعیین کننده ای در ایجاد تحرک در یگانهای رزم و پشتیبانی و رفع کمبود وسائل نقیله سنگین ایفا نمود و  به شایستگی از عهده این وظیفه خطیر بر آمد.

سید محمد در فاو و بخصوص در عملیات والفجر10 در حلبچه در معرض گازهای شیمیایی قرار گرفت و آسیب دید.او همچنان مدیری توانا برای مهار و کنترل هر بحرانی در سطح کشوربود. در این رابطه، حضوراو در زلزله رودبار منجیل و سیل زابل و حوادث مشابه مثال زدنی است . او بلافاصله پس از رحلت امام (ره) ساخت حرم مطهر  را آغاز کرد و کارهای اساسی آن را تا روز چهلم و سپس اولین سالگرد ارتحال به نتیجه رساند.   

پس از پایان جنگ علی رغم درد و رنج مجروحیتش، به کشور و مردم محروم خدمت کرد و آرام آرام همانند شمعی سوخت و به متن جامعه، نورانیت بخشید. او کام بسیاری از هموطنان محرومش را با یاری بی ریغ شیرین کرد و در نهایت در روز 14 شهریور 1374 به آرزوی دیرینه اش رسید.

جملاتی از وصیت نامه شهید  :1. مطمئن باشید که انقلاب و حکومت به رهبری امام خامنه ای تحویل آقا امام زمان (عج) خواهد شد.2. انشا الله بزودی با لطف خداوند  و زحمات دولت خدمتگذار با رهبری امام خامنه ای مشکلات بر طرف خواهد شد.3. به امت شهید پرور توصیه می نمایم رهبر عزیزمان علی زمان را تنها نگذارند و تا ظهور آقا امام زمان (عج) پشتیبان ولایت و رهبری باشید.. 4.پیروز خواهیم شد و از کشته شدن سرد نشوید که پرچم اسلام با خون نگهداری شده است.  5. آنی از خط امام دور نشوید که به خیر و صلاح است. 6. از مسئولین عزیزم خواهش می کنم نگذارند نیروهای مخلص انقلاب  مورد کم لطفی بعضی از زیر دستان ادارات قرار گیرند.7. اینها (خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ) برکت های انقلابند. خدای نکرده ناراحتی آنها باعث بی برکتی و ناخشنودی خداوند خواهد شد.

مادر شهید می گوید : "بعد شهادتش با خبر شدیم که شیمیایی بوده" هر موقع با او صحبت می کردیم می گفت:"خیالتان راحت باشد،  مشکلی نیست که شما ناراحت شوید".بعد از این که شهید شد به ما گفتند که سید محمد در عملیات والفجر8  و حلبچه شیمیایی شده. اما خودش هیچ وقت به ما نمی گفت تا  مبادا ناراحت شویم.گاهی که  به خانه می آمد، بچه ها دست و پاهایش را ماساژ می دادند، صبح ها هم پدرش این کار را انجام می داد تا قدرت حرکت پیدا کند. درد می کشید، اما به ما چیزی نمی گفت.

مدام می گفت: سفره شهادت جمع شد و چیزی به ما نرسید و شهادت قسمت ما نشد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi