شناسه خبر : 36885
پنجشنبه 29 مرداد 1394 , 09:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جنبه‌های نرم‌افزاری راهیان نور تقویت شود

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:عظمتی که امروز ایران اسلامی به آن دست یافته است نتیجه شهادت طلبی و ولایت مداری شهدای ما است. این فرهنگ امروز در کشورهایی همچون فلسطین، لبنان‌، سوریه‌، عراق و یمن‌، نفوذ کرده و در مقابل دشمن ایستاده است.

به گزارش ایسنا،‌ سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در همایش مشترک قرارگاه مرکزی راهیان نور بسیج‌، سپاه و آموزش و پرورش در مجتمع فرهنگی‌ ورزشی «5آذر» سخن می‌گفت، بیان کرد: راهیان نور به عنوان یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران موجب پیشرفت در عرصه‌های فرهنگی ‌،اجتماعی و سهم سیاسی جوانان ما شده است. اینکه 600 هزاردانش‌آموز میلیون‌ها کیلومتر در جاده‌ها حمل و نقل می‌کنند‌، کار بسیار بزرگ و ارزشی است.

وی تاکید کرد: در کنار جنبه کمیت راهیان نور باید کیفیت آن نیز افزایش یابد و جنبه‌های نرم‌افزاری در راهیان نور نیز باید تقویت شود. اینکه امسال شاهدیم راویان رتبه برتر را در برگزاری اردوهای راهیان نور کسب کرده‌اند نشان دهنده‌، موضوع نرم افزاری راهیان نور است.

وی دربخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: عظمتی که امروز دنیای اسلام را فرا گرفته است‌، نتیجه شهادت طلبی و ولایت مداری رزمندگان ما در دوران جنگ تحمیلی است. امروز شاهدیم که رزمندگان عراقی در بخش‌های اشغالی کشورشان دشمن را زمین‌گیر کرده‌اند. آنها از شهدای ما این شهادت‌طلبی‌ها و ایستادگی را الهام گرفته‌اند. علاوه بر این حزب‌الله لبنان‌، مردم مظلوم یمن،‌ مردم فلسطین نیز مقاومت ملت ایران را سرلوحه والگوی ایستادگی خود قرار داده‌اند. دشمن زمانی ما را متهم می‌کرد که شما سلاح و امکانات را در اختیار این کشورها قرار می‌دهید اما این چنین نبود. آنچه که از ایران به این کشورها رفته است روحیه و بینش استکبارستیزی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: سال 2025 المپیک کشورهای اسلامی در فلسطین بازی خواهیم کرد. دشمن باید خواب این را ببیند که بتواند به ایران نفوذ کند. مقام معظم رهبری نیز فرمان داده‌اند جلوی نفوذ آمریکا را در همه عرصه‌ها خواهیم گرفت. هزاران جوانان عاشق مستحکم،‌ پشت جمهوری اسلامی ایران ایستاده‌اند و به هیچ دشمنی اجازه پیشروی نخواهند داد ولی در مقابل، پیشروی‌های اسلام استمرار خواهد یافت. اینکه اکنون علی رغم تهاجم گسترده دشمن و به کارگیری تمامی امکاناتش ملت ایران ایستاده‌اند ثمره تلاش و کوشش انجام شده در عرصه‌هایی همچون راهیان نور است.

وی درپایان سخنانش با اشاره به اوضاع نامساعد در کشور آمریکا خاطرنشان کرد: ملت ایران برای آزادی بشریت و دفاع از انسانیت قیام کرده است.برخی‌ها خط و نشان می‌کشند که جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی‌اش باقی بماند. اما اگر جمهوری اسلامی ایران اینگونه باشد دشمنان او را نابود خواهند کرد. ما باید از شر استکبار‌، شرک و ظلم رها بشویم و این فقط با ایستادگی و مقاومت و پیگیری ارزش‌های انقلابی‌مان عملی خواهد شد. اکنون شاهدیم که در کشور آمریکا و اسرائیل چه جنایت‌هایی می‌شود. به عنوان مثال در آمریکا سیاه‌پوستان را می‌کشند و رژیم صهیونیستی نیز نوزاد را زنده زنده می‌سوزاند.آنها شعار دفاع از حقوق بشر می‌دهند در حالی که دشمن بشریت هستند.

به گزارش ایسنا در بخشی از این همایش با حضور سردار نقدی ‌، سردار علی قزلی‌، دکتر کفاش‌ معاون وزیر آموزش و پرورش‌، حجت‌الاسلام حسینی دیباج ، سردار سلیمانی مسئول سازمان اردویی‌،‌ گردشگری و راهیان نور بسیج و سپاه،‌ سرهنگ یوسفعلی‌زاده مسئول معاونت بازرسی بسیج و مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان از تعدادی از فعالان راهیان نور تقدیر شد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi