شناسه خبر : 37064
پنجشنبه 05 شهريور 1394 , 12:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این اسیر را فوق بشر نامیدند!

اسرای ایرانی در 15 اردوگاه وحشتناک از جمله سلول‌های وزارت دفاع،«ابوغریب» بغداد و اردوگاه‌های ثبت‌نام نشده در زندان بودند بود.

 جملا بالا بخشی از خاطره محمدرضا حسنی‌سعدی رئیس بنیاد شهید استان کرمان از دوران اسارت است.

 

وی می‌گوید:بنا به توصیه امام خمینی (ره) درباره خوش رفتاری با اسرای جنگی که آنها را میهمان ایران خواندند، اردوگاه‌های اسرا ضمن خوش رفتاری با آنان باعث شدند حدود 15 درصد از مجموع اسرا حاضر به بازگشت به کشور خود نشوند و در این میان تعداد 7500 نفرشان رسما با صلیب سرخ جهانی مصاحبه کرده و درخواست کتبی برای ماندن در ایران را کردند.در حالی که حتی یک اسیر ایرانی در ارودگاهای عراقی تقاضای پناهندگی نکرد. سر لشکر «حسین لشگری» اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی، 18سال اسیر عراقی‌ها بود و در تمام این مدت به نظام ، انقلاب و رهبری وفادار بود که پس از آزادی بر اثر جراحت‌های اسارت، به درجه رفیع شهادت شهید نائل شد. 

 

1425795771560_11327.jpg

 

 

اسرای ایرانی در 15 اردوگاه وحشتناک از جمله سلول‌های وزارت دفاع، ابوغریب بغداد و اردوگاه‌های ثبت نام نشده زندانی بودند. در یکی از مراکز خشن نگهداری اسرا در عراق، 15 نفر از آزادگان جنگ تحمیلی، قطع نخاع شدند که سه نفر از این آزاده‌ها از استان کرمان بودند.

 

«معصومه آباد»، «فاطمه ناهیدی»، «شمسی بهرامی» و «حلیمه آزموده» از زنانی بودند که 40 ماه در اسارت عراقی‌ها بسر بردند. بیش از 80 نفر از ایرانیان، بالای 10 سال اسیر عراقی‌ها بودند و این موضوع جای بسی تأمل دارد که آنها چگونه توانستند تحمل کنند؟ و تنها اعتقادات و باورهای ایمانی، قرآن، نماز، عبادت، بینش دینی و رهبری دینی حضرت امام باعث تحمل مرارت‌های دوران اسارت شد.

 

استان کرمان دارای هزار و 484 نفر آزاده بود که حدود 118 نفرشان شهید شدند و شخصیت‌هایی مانند «محمد شهسواری»، «امیر هوشنگ شاهپسندی» و «مرتضی افتتاحی» از جمله اسرای استان کرمان بودند .

 

باید شهید امیر حسین شاهپسندی که در سن 16 سالگی به اسارت در آمده بود یاد کنیم. او سه ساعت و نیم شکنجه شد. هزار کابل کف پاهایش به همراه اتوی داغ زده و کشیده شده بود که در نهایت یکی از پاهایش کاملا سوخت و مدت‌ها گوشت اضافه می‌آورد. شاهپسندی 6 ماه نمی‌توانست روی پای خود راه برود در هنگام برش گوشت اضافه می‌گفت چیدن این گوشت‌ها از شکنجه‌ها برایم بدتر است. همچنین مقاومتش به حدی بود که افسر عراقی وی را «فوق بشر» خطاب می‌کرد.

 

شهیدان کسانی بودند که صبر را خسته و دشمنان را با اسارت خود اسیر کرده بودند و عزت و آبروی امروز ناشی از مقاومت‌ها و مجاهدات شهدا است.

اینستاگرام
سلام.به همه شهدایی گرانقدر آزادگان مقاوم و نستوح و رزمندگان و جانبازان مظلوم .و با صلوات بر روح ملکوتی حضرت امام .ره . و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری ..خدایا طول عمر ایشان را مستدام بدار .که تنها حامی رزمندگان و جانبازان و....میباشند .از این که خاطرات اسرای قهرمان .مقاونت جانبازان .و ایثار رزمندگان را نداشتیم باید دل مان را به چه جیزی خوش مینمودیم .بنده به لحاظ مشگلات روانی و با توجه به مصرف قرص ها با دوز بسیار بالا تعادل فکری و جسمی ام را از دست داده ام .اما خدا شاهد دارم وقتی که مطالب عزیزان ایثارگر را میخوانم از کوره بدر میشوم ولی با خواندن خاطرات اسراء .جانبازان و...روحم آرام میگیرد..که بسیاری از نوشته و یا به قول دوستان کامنت هایم بعضا دچار خطا میشود .و از فاش نیوز که به نظر بنده حقیر سنگ صبور ما رزمندگان شده ..که باید از صمیم قلب از دست اندرکارانش سپاسگزار باشیم .کار بسیار سخت و طاقت فرسای دارند مواجهه شدن با مشگلات انبوه ایثارگران کار راحتی نییست .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi