شناسه خبر : 37066
پنجشنبه 05 شهريور 1394 , 12:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«دختر شینا» سومین کتاب مسابقه «کتاب و زندگی»

کتاب «دختر شینا» به عنوان سومین اثر حاضر در مسابقه بزرگ کتاب خوانی کتاب و زندگی انتخاب شد.

کتاب «دختر شینا» شامل خاطرات قدم خیر محمدی کنعان به روایت بهناز ضرابی‌زاده به عنوان سومین اثر مسابقه کتاب و زندگی انتخاب شده است.

این کتاب که از تولیدات انتشارات سوره مهر به شمار می‌رود داستان زندگی همسر سردار شهید ستار ابراهیمی هژیر است. بهناز ضرابی‌زاده در «دختر شینا» قدم به قدم وارد زندگی قدم‌خیر محمدی شده است تا زندگی او با سردار شهید ابراهیمی هژیر را روایت ‌کند؛ داستان روزها و شب هایی که این زن و فرزندانش وضعیت قرمز را تجربه می‌کردند و پدر در مناطق جنگی مشغول دفاع در برابر دشمن بود.

این کتاب خاطرات زنی را روایت می‌کند که در طول هشت سال زندگی با یکی از سرداران دفاع‌مقدس، با دشواری‌های دوری همسر و بزرگ کردن فرزندانش، کنار آمد و به تنهایی چهار دختر و یک پسر را بزرگ می کند.

دختر شینا

«دختر شینا» از ۱۹ فصل تشکیل شده و از روایت کودکی قدم‌خیر آغاز می‌شود؛ از زمانی که نامش را به خاطر قدم خوشی که داشت «قدم خیر» گذاشتند تا زمانی که حماسه زندگی‌اش را در پشت جبهه‌ها رقم زد.

این کتاب پس از انتشار مورد عنایت مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. ضرابی‌زاده در این زمنیه با ذکر خاطره دیدار خود و خانواده شهید ستار ابراهیمی با معظم له پیش از این عنوان داشته بود: مقام معظم رهبری در این دیدار پس از صحبت با پسر شهید حاج ستار ابراهیمی و جویا شدن از حال وی، فرمودند که کتابی هم از خاطرات مادر مرحومتان به چاپ رسیده، خدا رحمتشان کند. کتاب خوبی بود. و پرسیدند که آیا نویسنده نیز در این جلسه حاضر است؟ که در این زمان من از جا بلند شدم و خدمت ایشان عرض ادب کردم. مقام معظم رهبری درباره کتاب فرمودند: کتاب خوبی بود. هم داستان خوبی داشت و هم خوب به جزئیات توجه کردید. واقعاً همسران شهدا اجر فراوانی دارند و نصف اجر شهدا متعلق به همسر و خانواده آنها است.

انتشارات سوره مهر تاکتون چهارده نوبت از این کتاب را منتشر کرده است و تدارک انتشار ۱۰ نوبت تجدید چاپ این کتاب را که در هر نوبت شامل ۵ هزار جلد خواهد شد، برای این مسابقه دیده است.

این گزارش می افزاید، جزئیات برگزاری این مسابقه بزرگ کتابخوانی در هفته آتی از سوی ستاد برگزاری آن اطلاع رسانی خواهد شد.

دختر شینا در چاپ تازه خود جدای از تغییر جلد با کاهش قیمت ۱۴۰۰۰ تومانی برای هر نسخه، با قیمت ۷۵۰۰ تومان در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

 

منبع: مهر
اینستاگرام
اهم
سلام. من تمام سوالالت را به درستی و بااتکا به کتاب پاسخ دادم و پیام درست نبودن پاسخ می دهد.اسامی برندگان برای چه دوره زمانی است؟
دوست عزیز قرعه کشی و اختتامیه کتاب دختر شینا هنوز برگزار نشده است. اگر دقت کنی می بینید که بالای محل جستجوی قبولی از طریق شماره تلفن همراه نوشته شده است برندگان مسابقه کتاب خانواده که کتاب خانواده دومین کتاب مسابفه است
"سلام. خیلی جالب بود. سامانه مسابقات آنلاین کتابخوانی campiran.ir با کلی جایزه منتظر شماست. شما هم می توانید به راحتی مسابقه کتابخوانی خود را در کمپ ایران برگزار کنید.
تشکر"
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi