شناسه خبر : 37774
پنجشنبه 02 مهر 1394 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قربانی به پای عشق

فرستنده جانباز شیمیایی 1- معبد تشنه خون است.
همیشه پرستش با خون،با قربانی،همراه بوده است.اسماعیل!این ذبیح مقدست!ابراهیم را ببین. فرزند دلبندش را در عشق قربانی می کند. کارد را بر حلقوم پاره جگرش می نهد. فرزندی را که به عمری،با رنج ها و امید ها پرورده است،به دست خود زبح می کند!
عشق همواره تشنه «اخلاص» است.نیمه روشنفکران بی درد و دل،خرده می گیرند که قربانی چرا؟ معبد به قربانی چه نیازی دارد؟خدا چرا خون را دوست بدارد؟
شگفتا!شگفتا!چرا نمی فهمند؟این او نیست که خون می طلبد،قربانی می خواهد؛این عاشق است که به آن سخت نیازمند است. می خواهد به او،نه،به خودش،به دلش،ایمان اش،نشان دهد که::
«من اسماعیل ام را نیز قربانی تو می کنم»!نشان دهد که من در دوست داشتن،در ایمان،مطلق ام!«مطلق»!
آن چه را در همه آفرینش نیست،آنچه را طبیعت از داشتن اش محروم است، از ساختن اش عاجز است،من دارم؛من می آفرینم.
ای عشق!من تشنه ی«این هواهای عفن،و این آب های ناگوار» نیستم.ای ایمان!من ایمان ام را ،به زندگی کردن نیز نخواهم آلود. اخلاص! . اخلاص!
یعنی فقط تو!یکتایی!یک تویی!
چگونه این را نشان دهد؟باید نشان دهد. نه به او،که «او» می داند.نه به خود،که خود می یابد.نه،اصلا به چنین تجلی یی،به چنین نمایشی،محتاج است،سخت!چه رنج لذت بخشی است! چه مستی یی دارد ایثار!هرچه دردناک تر،شیرین تر!
آری قربانی!عشق تشنه می شود،خون بایدش داد؛سرد می شود،آتش اش باید زد،گرسنه می شود،قربانی بایدش کرد. عشق با قربانی،باخون،نیرو می گیرد،زلال می شود،رشد می کند، پاک و بی لک می شود....
و اکنون عید قربان است!...
« دکتر علی شریعتی »

عید قربان بر همگان مبارک

اینستاگرام
باسلام وتسلیت به خانواده محترم حجاج ایرانی همه مردم مامیدانندکه این حادثه براثرسهل انگاری عربستان بوده پس مسولین ماحداقل یکسال این کشورعربستان راتنبی کننداگریک سال کشورهاباهم این رژیم طرفدارداعش واسراییل راتحریم کنندحداقل دیگه ازسودحج توان کمک کردن به وهابی هاوداعشیهارانداردخیلی این عربستان پروشده هرکاری دوست داردمی کنندمگرمادرکشورمان نیازمندنداریم یک سال مردم ماحج اکبررابجابیاورندامشب درسیمای خودمان دیدم که یک زن تاجیکستانی بجای رفتن به حج یک پل ساخت مابارهاازاقایان روحانی بالای منبرشنیده ایم داستان حج اکبرراشنیده ایم سال 73ازطرف ستادازادگان به من یک سهمیه حج تمتع دادندمن انرابرای کارخیردرروستاواگذارکردم وخاننی درهمان روستاخواب دیده بودکه من باحجاج همان روستاازحج برگشتم البته این رانگفتم که بقول مهروف ریابشودمن باخودم خلوت کردم ایااگربروم حج وبرگردم می توانم انرانگهدارم الان من ازیک حاجی که سال 82رفته مکه طلبکارهستم ایشان وقتی که مادرش فوت کرداشنابودازمن پولی دستی گرفت جهت برگزاری مراسم فوت مادرش به خداهنوزامروزوفردامی کندیک فقره چک داده که هیچ ارزشی نداردچندبارهم رفتم دادگاه ولی چیزی بنام ایشان نیست جالب هست هرسال محرم وماه رمضان مراسم داردیکباررفتم منزلشان حاج اقای هم بودوروضه می خواندبعدازاینکه ازمنبرامدپایین رفتم به این اقاموضوع راگفتم ایشان جواب دادندهرکاری جای خودش حساب می شودالبته خوشابه حال این عزیزان کهدرمکه فوت کرده اندوخدابه بازماندگانشان صبراعطافرماییدولی بایدیکبارهم شده این رژیم عربستان که کم هم به کشورومردم ماظلم کرده مخصوصازمان جنگ مادرعراق هرشب اخبارراگوش میکردیم که چطورازصدام حمایت میکردبایدگفت مرگ برحکومت عربستان ازاده جانبازه بسیجی
درود به روان پاک شهیدان دکتر علی شریعتی و شهید مرتضی مطهری که نشانگر راه حسینی و فاطمی به جوانان قبل از انقلاب بودند که بعدا همین جوانان توانستند طاغوت زمان را سرنگون و امام را در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی یاری کنند .
بنده به تمام خانواده های عزیزانی که در منا در اثر کوتاهی وخیانت ال سعود جان باختند تسلیت میگویم با ع.ف عزیز موافقم با این همه مردم زیر خط فقر .جوانان ازدواج نکرده ومشکلات اقتصادی عدیده ای که در جامعه داریم اقایان علما دستور فرمایند یک یا دوسال این حج تحریم شود وپول ان خرج مملکت خودمان شود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi