شناسه خبر : 38011
یکشنبه 12 مهر 1394 , 14:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه مشترک فرزندان شهدا درخصوص برجام

مخاطب این نوشتار نمایندگان محترم و خدوم و ولایتمدار مجلس شورای اسلامی است که بسیاری شان خود در زمره همسنگران پدرانمان درشمارند

«بیانیه مشترک فرزندان شهدا خطاب به نمایندگان مجلس، درخصوص تصویب برجام»

مرحبا گرامی باد یاد و خاطره هشت سال غیرتمندی و رشادت که سطرسطر صحیفه قطورش در تاریخ این دیار درخشان و زرین به یادگارخواهد ماند .

ما جمعی از یادگاران شهیدان شاهد دفاع مقدس در ابتدای یادداشت خود شایسته دانستیم که به نام و یاد پدرانمان تبرک جوییم و نیز برلزوم سلوک برنهج و مشی آن عزیزان به خود و همه جامعه تذکاری ولو مکرر دهیم . بی تردید امن و آرامش امروز جز باگذشتن آن غیرتمندان سروقامت از امن و آرامش خود میسور نمی گشت و یقیناً امروز هر منصفی بر این حقیقت اذعان و اشراف دارد .

پدرانمان با تأسی بر منهج قویم سیدناالشهید، حضرت اباعبدالله علیه السلام ، ندای "هل من معین" حسین زمان را لبیک گفتند و چشم بر راحت و جیفه دنیا بستند تا آن امام سفرکرده امت ، سرافراز باشد به بودن درکنار ملتی بهتراز امت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و این بلوغ را به یقین پاداشی جز شهادت و نظر به وجه الله نبود ؛ گوارایشان.

و اما بعد ...

مخاطب این نوشتار نمایندگان محترم و خدوم و ولایتمدار مجلس شورای اسلامی است که بسیاری شان خود در زمره همسنگران پدرانمان درشمارند :

اینک پس از گذشت بیش از یک دهه مناقشه ظالمانه و ناحق برسرمسئله هسته ای به مرحله ای رسیده که ظاهراً ماجرا خاتمه یافته و فی الواقع متأسفانه این تنها ظاهرماجراست .

باعنایت به رهنمودهای داهیانه امام عزیز امت ، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای«دامت برکاته» و بادرک و تشخیص جامع اوضاع کشور درتمامی ابعاد و فهم معنای مذاکره و قواعد مترتب برآن و بادقت در متن موسوم به «برجام» و واکاوی تحلیل های متعدد اعم از موافق ومخالف و – خاصه – با تمرکز بر آنچه در کمیسیون بررسی برجام به مجلس شواری اسلامی گذشت و تا نیمه راه رسانه ملی به پخش آن مبادرت ورزید ، نکاتی را شایسته تذکار می دانیم نخست به حکم «کلکم راع و کلکم مسئول ...» و ثانیاً بنابر ادای فریضه الهی «امر به معروف و نهی از منکر» که بر آحاد جامعه فرض است و ثالثاً از باب آن که جمهوری اسلامی را ثمره خون های پاک شهدای عزیز می دانیم و از آن رو که برای حصول و دوام و قرار این موهبت ، عزیزترینمان را هدیه کرده ایم؛ به طریق اولی بر حفظ و حراست تام و تمام آن دغدغه جدی داریم :

یک : بنابه تصریح مقام معظم رهبری ، از ابتدای شکل گیری مذاکرات هسته ای ، لغو تحریم های ظالمانه شرط اصلی بلکه فلسفه و علت مذاکرات بوده و نه نتیجه آن و البته پرواضح که هرعقل سلیمی نیز براین نکته اذعان دارد؛

لیکن متأسفانه در واقعیت برجام مواجهیم با اینکه یا به این مهم بطور کامل نرسیده ایم یا اگر در مواردی لحاظ شده بیشتر به مثل کهن (دادن نقد و ستاندن نسیه) مانند است .

متأسفانه آنچه از گفتار و رفتار طرف مقابل دریافت می شود این است که تا سالهای متمادی این متن ، مانع جدی پیشرفت کشور در زمینه دانش هسته ای است ؛ مثال و شاهد مدعا سخنان اخیر وزیر انرژی آمریکا و نیز سخنان مسئول تحریم های ایران است .

دوم : ضمن احترام و سپاس از زحمات تیم دیپلماسی ، آنچه از گفتار دولتمردان و خاصه شخص جناب رییس جمهور هویداست ، این که اولا گویا برجام را در مرحله پایان قلمداد کرده -چنان که رییس جمهور در مصاحبه با شبکه سی بی اس این نکته را با صراحت طرح کردند که برجام از دیدگاه مجلس و شورای عالی امنیت ملی پذیرفته خواهد شد.

و مدام با تکرار و اصرار بر شرایط و اوضاع پساتحریم در پی القای قطعی شدن آن به جامعه می باشند. وثانیاً از آن رو که اساساً ، این دولت ، اعظم همت خویش را مصروف بر اتمام مذاکرات نموده است . هرچند که فی نفسه اتمام مذاکرات از آن حیث که به اتمام مجالست با شیطان بزرگ می انجامد ، مطلوب است ؛ مادامی که نتیجه آن با عزت و استقلال کشور در تغایر نباشد ... ونظربه این که از قرار معلوم و وجود مستندات با تصریح اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از اعمال نظر مجلس شورای اسلامی در مواردی دولت انجام مفاد برجام را آغاز نموده است که این البته با سازوکار قانونی و تصریح مقام معظم رهبری مغایر است .

دولت و شخص جناب رئیس جمهور را دوستانه و برادرانه و مشفقانه متذکر شوید بگونه ای سخن نگویند که دوگانگی لفظ و عمل ـ ظاهر عمل به قانون و فرامین مقام معظم رهبری و عمل به گونه ای دیگرـ ازآن استشمام شده که بی تردید صلاح و فلاح همان است که مقام معظم رهبری بارها اشاره و تاکید فرموده اند : نگاه به ظرفیت و نیروهای داخل و مبنا و بنیان قرار دادن این نکته در همه شؤون ، از سیاست تا اقتصاد و فرهنگ .

نمایندگان محترم ، به آقایان مدعی تدبیر اطمینان بدهید ، دلواپسمان بخوانند و نخوانند، دغدغه داریم و دغدغه مان جدی است که دغدغه و دلواپسی نسبت به اصول انقلاب و ثمرات خون شهیدان نه تنها چیز بدی نیست بلکه نشانه انقلابی بودن است . از آنجا که بین گفتار و عمل برخی دولتمردان تعارض دیده ایم ، ابتدا پیروزی منطق «برد- برد» را طرح کردند اما اندک اندک به نتیجه 3-2 رضایت دادند و اظهارشعف بسیار ، حضرات به مدد طرفداران رسانه ایشان از آن فتح الفتوحی ساختند که در تاریخ بی نظیر است – وآرزوی ما نیز همین بود -  وسرآخر دیدیم که حریف مزوّر دغلکار که در این محکمه مضحک ، هم شاکی است و هم قاضی ، از باخت 3-2 خویش به وجد آمد و بارها و بارها از فتح الفتوح خود به داد سخن پرداخت ؛ و این بی شک محل شبهه و نگرانی جدی است ، که مگر چه امتیازاتی را وانهاده ایم که حریف آن همه بر آن مباهات می ورزد .

به جناب رئیس جمهور تذکر جدی دهید که به رغم نظر شاذ ایشان که در حین سفر به نیویورک بدان اشاره کردند ، به ماحق بدهند که چندان امیدوار نباشیم که «برجام» شجره مبارکه شود و در واقع صریح بگوییم که به ایشان و همکارانشان انذار دهید که بیم ناکیم از این که برجام نه سند افتخار دولتشان که خدای ناکرده که به عنوان سازشکاریشان در تاریخ ثبت وضبط گردد .

نمایندگان دلسوز مردم ، برای ما نگران کننده است که سردمداران غاصب صهونیست از امضای این اوراق مشعوف شوند و در خیال خام خویش به 25 سال بعد عمر منحوسشان فکرکنند ؛ هر چند که فریاد حیدری سلاله حیدرکرار، ولی فقیه شجاع و مدبر و امام امت ، خامنه ای عزیز دیگر بارخواب را از دیدگان فرزندان کینه توز مرحب ربود .

عزیزان نماینده ، متأسفیم و نگران و دلواپس که هنوز اندکی از نهی اکید رهبری فرزانه درباره «بازدید از مراکز نظامی» سپری نشده ، دبیرکل آژانس بین المللی اتمی از مرکز پارچین بازدیدی رسمی می کند و خبراز نمونه برداری های خاص می دهد ولی عنوان می شود که بازدید صرفاً جنبه تشریفاتی داشته و این در حالی است که از سوی آژانس رسماً خلاف این طرح می گردد و جای این پرسش اساسی وجود دارد که آیا بازدید تشریفاتی در آن قواره و درآن دیدار کوتاه یک روزه فی الواقع معنادار است ؟

دغدغه اساسی و مهم تر ما ، نگرانی از واقعیات عینی پس از پذیرش برجام است که بارها رهبری عزیز خطر آن را گوشزد فرمودند ، نفوذ سیاسی و فرهنگی غرب با استفاده از این محمل بویژه امریکا ؛ که صد البته شتابزدگی روباه پیر در بازگشایی سفارتش در تهران و اعزام هیأتهای متعدد تجاری و ... پس از برجام از نشانه های بارزی است که نمی توان از آن چشم پوشید و بر لزوم نگرانی ها و صحت ادعایمان مطمئن تر شدیم وقتی که شخص رییس جمهور در سفر نیویورک اطمینان دادند که مانعی بر سرشرکتهای تجاری آمریکایی برای ورود به اقتصاد ایران نیست !

نمایندگان انقلابی ، از آنجا که در کمال تأسف برخی دولتمردان نه تنها گوشهای نیوشا بر انتقاد ندارند –به رغم اینکه در گفتار از آن استقبال می کنند – بلکه با تأسف افزون تر بارها بارها با زبانی گزنده و توهین آمیز منتقدان را مورد اهانت قرار داده اند ، از شما مصرانه خواهانیم که با استمداد از جایگاه قانونی قوه مقننه به دولتمردان و شخص رییس جمهور متذکر شوید که ما در کنار سفره هایی قد کشیدیم و بالیدیم که از سایه پرمهرپدر دست شست تا برمام میهن سایه اهریمن نیفکند ؛ فرزندان راست قامتانی هستیم که در کوران ایام خوف و خطر تهاجم ددمنشانه همجوار خام اندیش مستظهر به همه نوع استعانت همین کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر به کنج عافیت نخزیدند یا دغدغه اتمام تحصیلشان در دانشگاههای غرب ، آنها را از یاری حسین زمان منصرف نساخت ؛ آری ما از نسل این شیر مردانیم؛ برما گران می آید که اوراقی را افتخار بدانیم که قاتل هزاران کودک و بی دفاع عراقی و افغان و... و مسبب هزاران تجاوز و ناامنی در گوشه گوشه جهان از آن خرسند باشد و برآن ببالد و عامل اجرائی دولتش در مذاکرات ، "وندی شرمن"  به صراحت بگوید : « متن توافق وین را با مشورت اسرائیل تهیه کردیم و اسرائیل بربخش بزرگی از توافق اثر گذاشت».

نمایندگان غیرتمند ملت ، باور بفرمایید نمی توانیم بر اوراقی افتخارکنیم که طرف مقابل با لحن های مختلف و بارها و بارها تاکید می کند که هروقت بخواهیم تحریم ها را در کوتاهترین زمان برمی گردانیم و قس علی هذا ... که شمارش آن از حوصله این چند سطر خارج است .

نمایندگان محترم ، از آنجا که ما به تاسی از فرمایش پیرسفر کرده مان مجلس را عصاره فضائل ملت می دانیم و «رأس همه امور» بی پرده حضورتان عارض می شویم که هوشیار باشید که این برگ در صحیفه اعمال دنیوی و اخروی تان سرنوشت ساز خواهد بود .

از شما مصرانه خواهانیم که باهمان دقت نظر و وسواسی که کمیسیون برجام را برگزار کردید و جای تقدیر و تشکر بسیار دارد با لحاظ همان غیرت دینی و علقه میهنی تان نسبت به برجام در صحن علنی اظهار نظر کنید .

بزرگواران ، این دغدغه ها را جدی بدانید ، دل ما به درد آمد و جگر داغدیده مان سوزشی دیگر بار یافت در دیدار اخیرجانبازان با رهبری عزیز، وقتی که جانبازی از همین سنخ بیم ها و نگرانی ها برای رهبری درد دل کرد و از دغدغه نفوذ ابراز نگرانی ، باور بفرمایید قلبمان فشرده شد از پاسخ رهبری که شما به مجلس بگویید{نقل به مضمون} بی پرده سخن می کنیم ما را تاب نگرانی و تکدّر خاطر خامنه ای عزیز نیست ، با استناد به همین فرمایش آقا و تذکار همه رهنمودهای قبلی ایشان در این خصوص خود را سفیرانی می دانیم که هم وظیفه ابلاغ این رسالت بردوش ماست و هم علم سترگ میراث پدرانمان ؛ پس بجاست که در اعمال نظر نسب به برجام ، کمال غیرت انقلابی خویش را متبلور سازید و حفظ دستاوردهای ارزشمند انقلاب خونبارمان را نصب العین خویش قرار دهید .

از آنجا که بسیاری از شما عزیزان خود در کسوت همسنگری با پدرانمان در دفاع از ارزشها از زمان دفاع مقدس تا اکنون به حمدالله اشتهار دارید  می دانیم که جنس سخنانمان برایتان بیگانه نیست ؛ پس بر آن عهد و میثاق مقدس استوار باشید .

مبادا که خدای ناکرده نگرانی از دست رفتن منصب دنیایی ، شما را از اظهارنظر مسئولانه باز دارد .

دل قوی داریدکه اگر برعهد و پیمانتان در حفظ انقلاب ، محکم باشید و استوار، دعای خانواده های شهدا و ایثارگران بدرقه راه شماست ؛ تذکارتان میدهیم که یقین بدانید بنا به قاعده الهی « تعزمن تشاء تذل من تشاء» عزت و ذلت جزبا رهروی یا انحراف از طریق قویم الهی نیست .

نیتها را خالص کنید و بر این باور استوار باشید که « ان تنصروالله ینصرکم ... » فراموش نکنید که قلبها در ید قدرت مقلب القلوب است و پس اجازه ندهید که هیاهوی برخاسته از اغراض دنیوی ، شما را از وظیفه الهی تان باز دارد .

یقین بدانید که کوچکترین غفلت خدای ناکرده شما را خسره الدنیا و الاخره می گرداند .

دل قوی دارید و بر یاری علی زمان پای فشارید و داغ تکرار مکر سقیفه بنی ساعده را بردل معاندانش بنهید. مبادا که در تاریخ تصویب این معاهده ، مجلس نهم را قرین پذیرندگان ترکمانچای و گلستان به شمار آرد .

                                                                                                                  

والسلام علی من اتبع الهدی

کانون همبستگی فرزندان شاهد و

30 تشکل شاهد عضو

8/7/94

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
به تلاشهاي دولت براي منافع ملت ارج مي نهيم ولي به آينده منافع ملت از طرف برجام مردد هستيم ؛ راه برون رفت هم دست به يقه شدن و متهم کردن نمي بينم بلکه توجه کردن به حرفهاي هم و درک دغدغه طرف مقابل مي دانم. مهم اين است که دو جناح منفعت ملت را مد نظر بگيرند ان شاءا... نظرات مخالف براي فهم برجام مفيد خواهد بود.
و اما پيام مردم به دولت و مجلس: اگر براي جناح بازي با برجام مخالفت کنيد يا بي جهت از آن دفاع کنيد مطرود مردميد و در آينده که منافع و مضار برجام و حقيقت آن فاش خواهد شد بايد پاسخگو باشيد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi