شناسه خبر : 39603
چهارشنبه 04 آذر 1394 , 09:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به خاطر صورت مظلومش می‌گفتیم شهید می‌شود

به گزارش فارس شهید محسن فانوسی از پاسداران و رزمندگان راه حق است که در پی مجاهدت و دفاع از حرم حضرت زینب(س) توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید. محمود افتخاری از دوستان و همکاران این شهید والا مقام با بیان خاطراتی از این شهید روایت کرد:

 

* رسته تخریب را انتخاب کرد

من و شهید فانوسی حدود سی سال با یکدیگر دوست بودیم. این شهید عزیز من را جهت جذب در سپاه پاسداران معرفی کرد. همیشه به خاطر تیپ و چهره مظلومش به او می‌گفتیم تو حتما شهید می‌شوی. محسن با زبانش می‌‌گفت دنبال شهادت است اما با رفتارش این را ثابت می‌کرد او جوان شجاع و دلاوری بود وقتی هم وارد سپاه شد رسته تخریب را انتخاب کرد. این رسته جز سخت‌ترین بخش‌ها در رسته‌های نظامی است و در این چهارده سالی که عضو رسمی سپاه پاسداران شده بود عمدتا 10 روز از ماه را در کنار خانواده‌اش بود. در این مدت هم برای پاکسازی میادین مین از از شمال غرب تا جنوب به ماموریت می‌رفت.

ورزشکار بود و به فوتبال هم علاقه ویژه‌ای داشت از ماموریت که بر می‌گشت حتما در برنامه ماهانه فوتبال که در سالن برگزار می‌کردیم شرکت می‌کرد و پسر نه ساله‌اش را هم با خود می‌آورد. کلا آدم کم حرفی بود و اتفاقا در مسائل حفاظتی و کاری بسیار دقت نظر داشت و به هیچ وجه از چند و چون کارش به اطرافیانش چیزی نمی‌گفت، به طوری که بنده که با او همکار بودم و سابقه رفاقتی 30 ساله داشتم از چهار ماموریت وی به خارج از کشور تا زمان شهادتش بی اطلاع بودم. همیشه جوان‌ترها را به ورزش تشویق می‌کرد یک تیم ورزشی فوتبال در سطح محلات هم سازماندهی کرد و در این مورد بسیار فعال بود. اما بدون اغراق از نظر اخلاقی بسیار مهربان و اهل عطوفت و در ولایت پذیری هم سرآمد بود.

 

*عکس یادگاری با شهید رضایی رستگار در گلزار شهدا

یک پاسداری به نام مهدی رضایی رستگار با محسن فانوسی بسیار صمیمی بود. آن‌ها همزمان با هم به عضویت سپاه درآمدند. مهدی رضایی رستگار در سال 84 بر اثر انفجار مین والمر در فروردین ماه به شهادت رسید. محسن فانوسی می‌گفت: مهدی شهادتش را از امام رضا(ع) گرفت. شهید فانوسی به  شهید رستگار علاقه خاصی داشت، همیشه به گلزار شهدا می‌رفتند و به عشق شهدا و شهادت عکس می‌انداختند و شهید محسن هم پس از ده سال به دوست شهیدش پیوست.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi