شناسه خبر : 41369
چهارشنبه 30 دي 1394 , 14:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است

اگر امتیازات قانونی برای ایثارگران تعریف می شود فقط مختص به جمهوری اسلامی نیست ، بلکه در همه جای دنیا است.

فاش نیوز - نماینده ایثارگردورود و ازنا در مجلس گفت: جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است و مسئولین باید تکالیف خود را در قبال آنان بخوبی انجام دهند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عباس قائد رحمت با اشاره به آمادگی قوه مقننه برای تصویب طرح ها و لوایح متناسب با نیازهای ایثارگران و جانبازان تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا آنچه را که قانون در شأن آنها لحاظ می کند تصویب و اجرایی کنیم.

رئیس کمیته اشتغال و کارآفرینی مجلس شورای اسلامی یادآورشد: اگر امتیازات قانونی برای ایثارگران تعریف می شود فقط مختص به جمهوری اسلامی نیست بلکه در همه جای دنیا هست و باید حق و حقوق این عزیزان داده شود.
عضوهیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کشور ما یک روزی نیاز شد که انقلاب شود و این انقلاب به ثمر رسید وایثارگری ایثارگران بیشترین نقش را در پیروزی و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی داشت.

عباس قائد رحمت با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از اینکه انقلاب اسلامی پیروز شد همه دنیا نیزسینه سپر کردند و زورگویان و زیاده خواهان و مستکبران عالم تلاش کردند تا این انقلاب را از پای دربیاورند، اما آنچه که اجازه این کار را به آنان نداد تفکری بود که تحت عنوان ایثار و شهادت از آن یاد می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان متذکر شد: در تفکر ایثار و شهادت چه کشته شویم و چه بکشیم پیروز هستیم چون می دانیم که هدف بسیار بالایی راداریم و برای رضای خدا و حفظ عزت،  موجودیت و آرمان های بلندی که داریم مبارزه و کارمی کنیم.
نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه دولت و مسئولان برای برطرف کردن موانع قانونگذاری و اجرایی ایثارگران و جانبازان تاکید کرد: اگر ایثارگران نبودند نظامی همچون نظام اسلامی ایجاد نمی شد و یا اگر هم ایجاد می شد از بین می رفت کما اینکه بسیاری از انقلاب های دنیا اکثرا" بعد از مدتی از مسیر اصلی خود منحرف و استحاله شده است.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است عنوان کرد: مردم و مسئولین باید تکالیف خود را در قبال ایثارگران به خوبی انجام دهند.
نماینده ایثارگر مردم دورود در مجلس شورای اسلامی افزود: در بعد فرهنگی وظیفه داریم این فرهنگ را تدوام بدهیم چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می تواند برای همیشه سرمایه ای عظیم برای حفظ نظام و انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه باید دین خود رانسبت به قشر تاثیر گذارجامعه ادا بکنیم اظهار داشت: تکالیفی نسبت به ایثارگران چه در دولت و چه در مجلس شورای اسلامی داریم که باید آن را به درستی انجام دهیم.
نماینده مردم استان لرستان تاکید کرد: کشوری مانند ایران امکانات و ذخایر زیر زمینی فراوانی دارد که اگر دشمن حمله می کرد آن ها را با خود می برد، پس ایثارگران اجازه ندادند و از آن حق دارند که بهره ببرند و ما باید تکلیف و دین خودرا نسبت به آنها ادا نماییم.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
ايران تنها كشور در دنيا است كه رزمندگان و جانبازان زير 25% را كه بصورت مستقيم در جنگ حضور داشته هنوز به عنوان ايثارگر نمي شناسد و محروم از حداقل معيشت هستند . و مفهوم ان اين است كه نمايندگان و مسئولين با انصاف نبوده اند و به عدالت قانون ننوشته اند .
هر آنچه در قانون جامع است باید در قانون برنامه ششم بیاید؛ این انتظار اکید و شدید و فوری و بحق ایثارگران است.
هموطن عزیز قانون جامع را دقیق بخوان در ماده یک حتی رزمنده با یک روز سابقه جبهه ایثارگر محسوب میشود
الیته قانونی که اجرا شود نه فقط روی کاغذ بیاید.دولت روحانی با عمل نکردن به قانون فقط ایثارگران را مسخره کرده است و بس.
نماینده محترم مدافع حقوق ایثارگران سلام .
این پارگراف آخر فرمایش گوهر بار و بسیار متشعاری شما دال بر این است که قرار شد علاوه بر حقوق و مزایا و منزل مسکونی در نیاوران و دار آباد و ماشین شاسی بلند . یه حلقه چاه نفت و دو چاه گاز به هر نفر از ایثارگران بلاعوض داده شود . ؟ بابا تو دیگه کی هستی دلاور آخر بخشایشی ‌...
سلام.هیج کجای دنیاباجان فشانان وفداکارانش چنین برخوردی نمیکنند.این حق مانیست!ماازجان گذشتگان دیروزوامروزفریادمیزنیم که حق مااین نیست.به امیدقوانین بهتروفردای بهتربرای جانبازان وبازماندگانشان.انشاءالله.باتشکرازفاش نیوز.انشاءالله هم حرفهای این نماینده محترم ازتهه دل بوده نه رای.
مسئله اين است كه از سال 60 تا به امروز حرفهاى زيادى در رابطه با رسيدگى به وضع زندگى جانبازان و ايثارگران و خانواده شهدا زده شده. و قوانين زيادى هم تصويب شده. كه از كشورهاى دنيا كه در جنگ جهانى اول و دوم حضور داشتند. خيلى بيشتر است. و تنها اشكال كوچكى كه اين قوانين دارند. اين است كه اجراء نميشوند؟ و شما در هيچ جاى دنيا همچين چيزى را نميتوانيد ببينيد؟ اگر اين قوانين كه تا به امروز براى اين قشر به تصويب رسيده اجراء شده بود. جانبازان و خانواده شهدا و كل ايثارگران ديگر مشكلى تا به امروز نداشتند؟ پس به اين نتيجه ميرسيم كه به قول معروف ميگه بشنوو باور نكن........................
مشکل اصلی اینجاست که مافراموش شدیم دلاور..فقط شعاروحرف!!!!!!!!!!!!!!!
نوبخت در دومین همایش سراسری استانداران و فرمانداران سراسر کشور خبر داد
افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دولتی و حاکمیتی کشور در سال ۹۵
خوب حاکمیتی دولتی میشود وزارت امورخارجه وزارت کشور اما حقوق جانبازان شاید ۲۵ درصد شاید هم شبانه ۲۰ درصد این حاکمیت را جانبازان به امثال اقای نوبخت هدیه کردنداما جانبازان حتی جز کوچکی از حاکمیت نیستند تا شب فقط تعریف وتمجید بدون هزینه از ایثارگران شاید هم دکتر گفته پول ب ای جانبازان مضر است
سلام به شمانماینده دلسوزرای انتخابات اقای محترم بنده با8سال اسارت و55درصدجانبازی و14ماه درخط مقدم بعنوان بیسیم چی دسته پیاده ودرانقلاب هم درشهرقم بودم برحسب اشنای قبلی بامعاون اول مجلس اقای ابوترابی دوباردرمراسم سالگرداخویشان نوشته ای ازمشکلاتم راشخصابدست ایشان دارم ولی دریغ ازیک تماس خداراشکرخواسته بنده مادی وشخصی نبودمشکل یکی ازازادگان بودکه براثرشکنجه درعراق خداونددوتابچه مریض به ایشان داده وهرچقدراین ازاده وخانمش داشتندخرج بچه هاکردنندالان مشکل پول پیش خانه دراراک رادارندوصاحبخانه انهاراجواب کرده بودمن باکمک دوتاازدوستان زمان اسارت توانستیم مبلغی ناچیزجورکنیم تایک زیرزمین برای دوستمان ردیف کنیم ومن دوبارمشکل این عزیزرابه اطلاع نماینده محترم مجلس رساندم ولی جوابی نشدالبته اقایان می توانستندازاموال شرکت خودکفایی که همه ازادگان سهم دارندولی شده متعلق به تعدادخاصی طلب کمک کردیم خبری نشدحالاشماجهت کسب رای درانتخابات دلتان به حال قشرجنگ رفته می سوزدپس چرااین سه سال واندی بفکرایثارگران نبودیدانشالله موفق باشیدحق وحقوق ماباشدروزقیامت اگرداشته باشیم
مجلسی که قوانین و مصوبه هایش اجرایی نشود چه ارزشی دارد . فقط یه عده ای دور هم جمع میشوند و حقوق های انچنانی میگیرند و بعد از چهار سال دیگه یه عده ی دیگر می ایند که اصلا انها را قبول ندارند چه رسد به قوانینی که تصویب کرده اند و دوباره میشه روز از نو و روزی از نو ... بلی این چنین شد که پس از سی سال هنوز یک قانون درست و حسابی برای ایثارگران و جانبازان زیر 25 درصد اجرایی نشده است ...و در فقر و بیچاره گی عمرشان تمام شد ...
جناب آقاي عباس قائد رحمت
نماینده محترم و ایثارگردورود و ازنا در مجلس
عينا فرموديد :
قوه مقننه برای تصویب طرح ها و لوایح متناسب با نیازهای ایثارگران و جانبازان تاکید دارد و : باید تلاش کنیم تا آنچه را که قانون در شأن آنها لحاظ می کند تصویب و اجرایی کنیم.
حالا مرد مومن دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را
مگر همين دو ماه قبل نبود ، همين مجلسي كه شما عضوهیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون اجتماعی آن هستيد طرح تجميع عوامل ايثارگري را كه ميتوانست قسمتي از مشكلات و مسائل ايثارگران (مخصوصا رزمندگان ول و بي صاحب و جانبازان زير 25 درصد شتر مرغ گونه * ) را مرتفع نمايد با قاطعيت به جهت بار مالي !!!؟؟؟ رد كرديد .

* شتر مرغ گونه بودن : براي صحنه هاي تبليغاتي و فيلم بازي آقايان جانباز و ايثار گر هستيم ، در توزيع امكانات درصد مان كم هست .
بخدا اگه دیگه دنیا هم به من جانباز بدهند ارزش این یک جمله ایی که فرزندم به من گفت دیگر ندارد فرزندم به گفت بابا ای کاش جانباز نبودی ای کاش جبهه نرفته بودی گفتم عزیز دلم چرا گفت آخه همکلاسی هایم که بابا هاشون جانباز نیستند بهترین ماشین دارند هر سال تابستان مسافرت می روند بهترین وسایل بازی دارند ولی من حتی یه دوچرخه خوب هم ندارم کاش تو سالم بودی می رفتی کار می کردی و هر چه می خواستم برام می خریدی بسیاری از ما جانبازان این اوضاع و احوالم است جناب نماینده فرزند من آرزو می کند که باباش جانباز نبود
جایگاه ایثارگران معادل با تمامیت نظام است!!!!!!!!!!!!!!
انقدر جایگاه داریم که از خوشی نمی دونیم چکار کنیم؟ این حرفها رو جمع کنید چرا به ایثارگران توهین می کنید؟
این هم از همان حرفهای دم انتخاباتی که میزنند تا بازهم در ادوار بعد بزنند .
من در این دوره از انتخابات فقط به شخص مقام معظم رهبری رای می دهم........
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.......یا حسین شهید
چه ثمر از این همه نظر در فضای مجازی و حقیقی....... زمستان بسی سرد است و سرها در گریبان.....
شهیدان و مجاهدان در راه خدا نزد خدا جایگاهی رفیع دارند و تکریم آنان بر هر مسلمان و عدالت خواهی لازم است و این تکریم به جهت ارزش غیرتمندی و جهاد برای خداست. و در خطبه 110 نهج البلاغه حضرت علی ابن ابیطالب(صلوات الله و سلامه علیه) جهاد را ((ذروه الاسلام)) یعنی قله اسلام نامیده است.و مجاهدان در ردیف اولیای خاص الهی دانسته شده اند. چنانکه در قران کریم آیات بسیار بزرگی در وصف این گروه خداوند فرموده است. وامیر مومنان و برادر رسول الله(ص) در وصف آنان در خطبه27 فرموده اند: جهاد دری از درهای بهشت است که خدا آن را برای اولیای خاص خویش گشوده است. سلام بر جانبازانی که در گوشه گوشه این کشور در حالی که سالها بر روی تخت ها و یا بیمارستاهای اعصاب و روان با درد و رنج طاقت فرسا ساختند و صبری شایسته نمودند و سرانجام به شهادت رسیدند
سلام ، برادر و نماينده ايثارگر مجلس
اولا تاكنون نمايندگان مجلس هر قانوني براي ايثارگران مصوب كرده اند در تمام اين قوانين تبعيض وجود دارد از ماده ١٩٠ سپاه كه تاكنون إجرائي نشده بگير تا قانون حالت اشتغال بنياد و ساير دستگاههاي دولتي و دهها قوانين ديگه كه اينجا گنجانده نميشود ، چرا در قانون اينهمه تبعيض وجود دارد حرف ما عمل به قانون است اما قانون شفاف كه براي همه يكسان باشد و اين قانون در كل دنيا براي اسيب ديدگان جنگ موجود است از انها گپي برداري كنيد . و اما در مورد عملكرد دولتها در مورد ايثارگران ، از روزي كه احمدي نژاد در سال١٣٨٤ بروي كار امد از همان سال كم كم بودجه بنيادشهيد در جاهاي ديگه هزينه شد اگر اين مسؤولين تحقيق و تفحص از بنيادشهيد گزارش خود را لاأقل به خانواده هاي محترم شهدا و ايثارگران آرائه نمايند انوقت مشخص ميشود اين بودجه ايثارگران بنيادشهيد به كجا رفته است كه الان ده سال است كه وضعيت ايثارگران اينطور نميشد
سلام
از قدیم گفتن سنگ بزرگ نشانه نزدنه
در بعضی سازمان های دولتی با ایثارگران مثل بقیه پرسنل رفتار نمیشه نفستون از جای گرم در میاد . این همه دروغ نوبره .......
برووووووووووووو بابا عمو شعاری ! آخرای عمر مجلس چونه تون گرم شده ! بسی خندیدیم ! خدا ازتون نگذره ! ما پیر شدیم و حق و حقوقات ما را ندادید و اگر هم قوانینی مصوب کردید راهکار اجرایی نداشت یا نذاشتند ! و شما خواب بودید و اکنون برای انتخابات آتی چانه جنبانی میفرمایید !
تنها ره راهی انحلال در صد جانبازان است یکی با 5 روز در جنک مجروح شده و شده 60 درصد یکی با 50 ماه در جنک مجروح شده و شده 20 درصد متاسفانه درصد ها بزرکترین تبعیض بنیاد است که به جانبازان اعمال شده است و در مرحله بعد انحلال خود بنیاد است که اصلا به جامعه هدف نمی رسند و فقط کارکنان هستند یک عده رئیس و مرئوس با هزینه کلان انوقت من جانباز باز نشسته بایستی اجاره نشین باشم بعد از 20 از اتمام جنگ
یعنی چه برادر این که نشد راه حل. ما که از اول اصلا توقع رسیدگی واین چیزها را نداشتیم و قرار نبود که روزهای حضور درجبهه برای خدا رو به رقابت بگذاریم و با هم مسابقه بدیم که کی بیشتر تو جبهه می مونه. خیلی ها تو شهربه کارو زندگیشون می رسیدن و درمواقع خطیر وسخت جنگ مثل عملیات ها وپاتک ها به جبهه می رفتند . اگر بعدا هم بحث رسیدگی و اینطور چیزها به میان آمد بخاطر این بود که بچه ها مجروح می شدن و نمی تونستن به کارو زندگی شون برسن و نیاز بود که بصورت ویژه به آنان رسیدگی شود. پس توقعی نباید باشه و فقط مسئولان باید براساس میزان نیاز هرفرد به او رسیدگی کنند. نه اینکه یکی فلج شده افتاده ودیگری الحمدلله بدنش سالمه هردو رو مثل هم برخورد کنند. این با عقل ومنطق جوردرنمی آید چه برسه با روحیه ایثارگری!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi