شناسه خبر : 41717
پنجشنبه 01 بهمن 1394 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جهنمی برای دشمن

در اولین روز عملیات «کربلای 5» که حاج مهدی به شهادت رسید، «الله‌دادی» فرماندهی تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله را عهده‌دار شد و طبق برنامه‌ریزی، حاج مهدی ادوات را اداره کرد و در تمام عملیات‌ آتش بسیار دقیق و پرحجمی را اجرا کرد.
  

سردار «محمدعلی الله‌دادی» متولد «پاریز» از شهرهای سیرجان است. او از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی عراق عیله ایران وارد جبهه های حق علیه باطل شد و با همرزم شهیدش «حاج مهدی زندی‌نیا» در مناطق سوسنگرد خدمت می‌کرد.

سردار الله دادی از سال 63 به یگان «ادوات لشکر 41 ثارالله» وارد شد و به عنوان دیده‌بان این یگان کار را شروع کرد، سپس در تطبیق آتش ادوات هماهنگی و طرح‌ریزی آتش را بعهده گرفت. این فرمانده شهید در تمام عملیات‌ها در کنار حاج مهدی زندی‌نیا طرح ریزی آتش را انجام می‌داد.

در اولین روز عملیات «کربلای 5» که حاج مهدی به شهادت رسید، الله‌دادی فرماندهی تیپ ادوات لشکر 41 ثارالله را عهده‌دار شد و طبق برنامه‌ریزی حاج مهدی ادوات را اداره کرد و در تمام عملیات‌ها آتش بسیار دقیق و پرحجمی را اجرا کرد.

 

شهید الله دادی

با پایان یافتن دوران هشت سال دفاع مقدس فرمانده سپاه سیرجان شد و سپس با انتقال تیپ‌های لشکر به کرمان جانشین فرماندهی تیپ دوم صاحب‌الزمان (عج) شد. سردار الله دادی سپس به کرمان عزیمت و جانشینی «تیپ سوم ذوالفقار» لشکر41 ثارالله را به عهده گرفت.

وی بر اساس نیاز به تهران رفته و فرماندهی تیپ سوم لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) شد و در چند سال مسئولیت از بهترین فرماندهان سپاه بوده و بارها مورد تشویق قرار می‌گیرد. بعد از آن فرماندهی تیپ 18 الغدیر یزد شد و سپس در زمان فرماندهی این تیپ،سپاه الغدیر را سازماندهی کرد و تا سال 91 فرماندهی سپاه و تیپ 18 الغدیر را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، روز 28 دی ماه 1393گروهی از رزمندگان و نیروهای مقاومت اسلامی همراه با سردار محمد علی‌الله‌دادی در حین بازدید از منطقه «قُنَیطره» مورد حمله بالگرد نظامی رژیم صهیونیستی قرار گرفتند که در این حمله، سردار الله‌دادی همراه با تعدادی از اعضای حزب‌الله به شهادت‌ رسیدند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi